Ga naar inhoud


Waarom zijn iPad abonnementen op kranten zo duur?


Neptunus

Aanbevolen berichten


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb De Gelderlander en het AD als e paper uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat dat me wel bevalt, de inhoud verschilt duidelijk van die van de sites of andere nieuwsbronnen op internet.

 

Dan mag De Gelderlander je wel een cadeautje geven, want je hebt net een nieuwe E-Klant voor ze aangebracht. :)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Gelderlander een week als E-paper gehad omdat ik twee dagen achter elkaar de papieren krant niet had ontvangen. Het beviel me wel op een iPad maar ik vind nog steeds de E versie van kranten relatief duur, ook na al jullie reacties waarvoor overigens dank.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Ik kan dat gevoel niet staven of het werkelijk "diefstal" is, maar het voelt zo.

Het maakt mij niet uit of de winst klein is, of minimaal... maar als het bedrag wat ik moet betalen belachelijk hoog is, praat ik over "diefstal", en weiger te betalen. Dan maar geen krant.

Ik weet niet wat de exploitatiekosten van een krant zijn... maar ik denk echt wel dat ze een riante winst boeken op  hun product... verlies lijden ze zeker niet denk ik... dan zouden ze hun geld wel op de bank laten staan ipv een krant te runnen... tenzij ze op die manier hun propaganda de wereld in kunnen sturen...  maar kranten zijn nu bijna allemaal eenheidsworst... Wát er afgedrukt wordt is dan vaak nog van dubieuze kwaliteit... maar dat is dan weer een andere onderwerp wat nu niet ter zake doet.

Maar als je met een abonnement nog steeds 1 euro per dag neer moet tellen voor een  eenvoudige "krant" dan vind ik dit een bezopen hoog bedrag. Het is "maar" een krant... erg kortlevig... 2 uur, veel meer zal het niet zijn, want dan heb je wel zo ongeveer alles gelezen wat het lezen waard is.

Ben je wel langer dan een uurtje zoet mee voordat je door de zaterdageditie heen bent.

 

Waarna de radio en tv het de rest van de dag voornamelijk heeft over wat er in de kranten heeft gestaan.

Ach ja, voor een behoorlijk groot aantal mensen is rtl boulevard nieuws.

 

Als je geld wil verliezen moet je het vooral op de bank zetten slimmerik.

 

Eenheidsworst?

Is mij duidelijk dat je geen enkele krant leest, idd bestaan d'r wel flut kranten en er bestaan ook vele kranten die op elkaar lijken.

De regionale kranten bijv. lijken veel op elkaar ja omdat het zowat dezelfde kranten zijn met een andere regionale bijlage.

Lees het NRC, de Volkskrant, het FD en je hebt gewoon goede journalistiek verantwoorde kranten te pakken waarbij hooguit de volkskrant een politieke opinie verweten kan worden.

Wil je dat niet neem je het NRC.

En duur?

Het FD ja die vind ik wel duur vooral als je die met die andere 2 vergelijkt.

 

Wil je echt weten wat er aan de hand is in de wereld dan lees je dergelijke kranten die journalisten vlot een half jaar aan één artikel laten werken.

Da's niet goedkoop zeg ik je.

 

En hoeveel winst?

Sinds de terugloop in advertentiekosten sinds pak 'm beet 2008 volgt de ene reorganisatie de andere op, ook afgelopen week werd er nog zo'n melding van 350 man gedaan.

Vele duizenden mensen staan inmiddels op straat.

Da's de enige reden dat ze nog uberhaupt winst maken.

 

De blunders die ze begaan hebben bij bijv. het NRC en de Telegraaf, oei oei oei

 

Een drie of viertal kranten zal wel overleven, krijg je een soortement van volkskrant of telegraaf met een regionale bijlage een FD en NRC maken d'r dan 4 van.

Tot nog toe is het een bumpy road, laten we hopen dat ze niet teveel leergeld meer hoeven te betalen...

 

En vind je ondanks dat het niet duur is een abonnement wel teveel geld dan zou je ook alleen een weekeinde abbo kunnen nemen.

NRC bied bijv. icm Next een aantal leuke combinaties en ook is dat 1 van de kranten met een specifiek weekeinde abbo.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees het NRC, de Volkskrant, het FD en je hebt gewoon goede journalistiek verantwoorde kranten te pakken waarbij hooguit de volkskrant een politieke opinie verweten kan worden.

 

De Volkskrant een journalistiek verantwoorde krant noemen.Toch al snel 20 minuten met tranen in mijn ogen van het lachen achter mijn PC gezeten.

Dit is humor, dank je wel!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een krant heeft vrijwel nooit objectieve artikels... dat bestaat niet.

je leest uiteindelijk het verhaal van een journalist, en dat verhaal zal hoe dan ook gericht zijn op de koers die de hoofdredacteur vaart, en die moet de koers weer volgen van het "geld"... je weet wel wiens brood men eet, wiens woord men schrijft!

In oorlogen en opstanden zie je dan wel wat de koers is... ook in rassenconflicten... ofwel zijn de "zwarten" de goeden of ander zijn het de "witten"... objectief is het nooit, want alle partijen zullen vast wel ergens gelijk hebben... Lees je 1 krant word je gemanipuleerd... wil je buitenlandse dingen lezen, zul je kranten uit diverse landen moeten gaan lezen, en leifst niet alleen uit het EU gebied, want ook daar zit "censuur" en een bepaalde richting in... en ga zo maar door...  1 krant lezen is zo een beetje hetzelfde als alles geloven wat in wikipedia staat.... grofweg zit je wel goed, maar de waarheid is soms net even anders.

En ja... duur... voor mij is een krant nu duur... Maar het is zoals met alles... als je het het geld waard vind, is het OK.

Vroeger als ik in de DDR was, las ik Neues Deutschland... kostte 0.15 M. Dat was een acceptabele prijs vond ik...  of de krant journalistiek verantwoord was.... ach ja, dat is wat anders, maar je had wel een hoop leesvoer voor weinig geld, en in die tijd vond ik het interessant om te lezen.

 

 

post-39968-0-01399200-1377525643_thumb.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Volkskrant een journalistiek verantwoorde krant noemen.Toch al snel 20 minuten met tranen in mijn ogen van het lachen achter mijn PC gezeten.

Dit is humor, dank je wel!

 

Jazeker zeg ik dat maar ik kan dan ook vergelijken daar ik meerdere kranten lees en heb gelezen.

In mijn tienerjaren al in de middag in de kroeg 3 krantjes doorwerken onder het genot van een goede bak koffie of 2 3...

 

Maar fijn dat je erom kon lachen, als ik de wakkere krant van NL lees staat het huilen me helaas meer na dan het lachen.

Dat zal wel meer naar jou gading wezen.

 

Sverige, ik denk dat je wat al te stellig bent in je bewering.

Goed, ik ben het met je eens dat des te meer bronnen je raadpleegt je des te beter een afgewogen mening kunt vormen.

Neemt echter niet weg dat in NL er een aantal goede kranten zijn die hun best doen objectief te blijven.

Natuurlijk alleen als een dergelijke krant dat ook wil zijn.

Het NRC is daar vind ik een goed voorbeeld van.

De Volkskrant is voor het rechtse volkje een duidelijk linkse krant.

Het FD heeft me verrast door ofschoon de economie als uitgangspunt te nemen dat toch nog in een aangename objectief jasje weet te vatten.

 

Daarnaast worden grote achtergrond artikelen vaak ingekocht van freelancers.

Maar goed, om je tegemoet te komen ook die mogen hun mening hebben, net zoals de krant, de hoofdredacteur of wie dan ook dat mag hebben.

Wat mij betreft prima zolang er maar een objectief totaalbeeld word neergezet zonder informatie te verbloemen of zelfs weg te laten.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker zeg ik dat maar ik kan dan ook vergelijken daar ik meerdere kranten lees en heb gelezen.

In mijn tienerjaren al in de middag in de kroeg 3 krantjes doorwerken onder het genot van een goede bak koffie of 2 3...

 

Maar fijn dat je erom kon lachen, als ik de wakkere krant van NL lees staat het huilen me helaas meer na dan het lachen.

Dat zal wel meer naar jou gading wezen.

 

Sverige, ik denk dat je wat al te stellig bent in je bewering.

Goed, ik ben het met je eens dat des te meer bronnen je raadpleegt je des te beter een afgewogen mening kunt vormen.

Neemt echter niet weg dat in NL er een aantal goede kranten zijn die hun best doen objectief te blijven.

Natuurlijk alleen als een dergelijke krant dat ook wil zijn.

Het NRC is daar vind ik een goed voorbeeld van.

De Volkskrant is voor het rechtse volkje een duidelijk linkse krant, wat mij betreft is de Telegraaf rechtser dan de Volkskrant linkser is maar dat terzijde.

Het FD heeft me verrast door ofschoon de economie als uitgangspunt te nemen dat toch nog in een aangenaam objectief jasje weet te vatten.

 

Daarnaast worden grote achtergrond artikelen vaak ingekocht van freelancers die wat minder binding kunnen hebben met de een of andere krant.

Maar goed, ook die mogen hun mening hebben, net zoals de krant, de hoofdredacteur of wie dan ook dat mag hebben.

Wat mij betreft prima zolang er maar een objectief totaalbeeld word neergezet zonder informatie te verbloemen of zelfs weg te laten.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De Correspondent, een interactieve krant is vandaag 30-09-2013, vanmiddag, gestart.


Volgens de gegevens zijn er al 20.000 lezers die een abonnement hebben á 60 euro, de uitgave is zonder reclame wat wel meegerekend moet worden naar de prijs.


Alleen het stuk over grensmuren is “gratis” te lezen en nergens kan je iets vinden wat er verder in staat of eventueel een
proefabonnement nemen.


Zijn er meer mensen die daar enig idee over hebben, het is wel goedkoper dan het aanbod van de al bestaande kranten.



 

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij hier in de Emiraten zijn de meeste kranten gratis.

Ze liggen overal waar je ook komt en je kunt ze gewoon meenemen.

Gulf News is een prima krant en 7Days is zoiets als de Bild Zeitung. Beetje boulevard-achtig. :grin:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag dat Gulf news toch geen gratis krant was...  de digitale versie (epaper) kan je 1maand gratis uitproberen als je wil, maar dan willen ze toch wel geld zien...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...