Ga naar inhoud


Waarom zijn iPad abonnementen op kranten zo duur?


Neptunus

Aanbevolen berichten

Ik ben gaan zoeken naar enkele kranten die ik via de iPad wil lezen maar ik ben geschrokken van de prijzen die ze aanrekenen, het is vaak maar een fractie goedkoper dan de papieren editie, onbegrijpelijk want bij de digitale editie zijn er geen kosten van de drukker en papier en ook geen kosten van bezorging, bovendien is de incasso gegarandeerd.

 

Daar komt bij dat de content sowieso al digitaal beschikbaar is, de enige kosten die additioneel moeten worden gemaakt is de app software en de bijdrage aan Apple maar die kosten staan niet in verhouding met de eerder genoemde kosten voor print.

 

Dit zou toch moeten leiden tot een veel lagere kostprijs? Of zie ik iets over het hoofd? Ik ga in ieder geval geen digitaal abonnement nemen!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Heb je al eens nagedacht over de kosten die gemaakt moeten worden voor het schrijven van de krant, eventueel in verhouding tot de kosten van het papier en de distributie.

Jij krijgt toch ook aan het eind van de maand een salaris, pensioen of uitkering?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

iPad is populair en dus valt er aan die dingen veel te verdienen.

Iemand die een bepaalde App wilt hebben betaald er graag voor, net als voor bepaalde diensten welke men via de iPad kan laten uitvoeren.

Binnen niet alle te lange tijd zullen alle kranten wel achter een abonnementsvorm verdwijnen op internet.

De leegloop op krantenabonnementen gaan met sprongen achteruit en de krant zal toch ergens het geld vandaan moeten halen om bestaansrecht te hebben/houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

kwam dat niet omdat het abbonement via de applestore moet, en dat apple daar ook aardig wat geld voor rekent?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn enkele kranten die geven bij de papieren versie de mogelijkheid dat je gratis de digitale versie kunt krijgen.


Op die wijze heb ik dus ook een krant van iemand anders dus, die de papieren versie in de brievenbus krijgt.


Zo kan je ook iets delen zonder extra kosten.



Maar de krant lezen op de ipad maakt dommer las ik ergens in een belgische krant dus stop ik er maar mee. (?)

post-51681-0-35055300-1376830704_thumb.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Zweden zit bij gewone abonnementen op  kranten nu altijd een digitaal abo erbij... je moet het gewoon activeren als je dat wil gebruiken... en gelukkig niet alleen op de ipad te lezen, maar ook op normale electronische media...

Wil je alleen digitaal kan ook... dat is ca 50% goedkoper dan dat je ook de papieren versie abonneert...  in mijn ogen is een digitale versie alleen interessant als je in het buitenland woont, en anders tegen torenhoge portkosten op loopt... en geloof me, dat is bij een dagelijks verschijnende krant ontzettend veel geld.  Maar ik lees toch liever een papieren krant, en omdat die nu eenmaal veel en veel te duur is hoeft het voor mij niet meer.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

app voor de meeste kranten is echt wel GRATIS.

Publieke omroep NOS heeft een mooie gratis app voor het nieuws werkt ook wel goed.

Heb de link niet neergezet, weet niet of dat mag.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al eens nagedacht over de kosten die gemaakt moeten worden voor het schrijven van de krant, eventueel in verhouding tot de kosten van het papier en de distributie.

Jij krijgt toch ook aan het eind van de maand een salaris, pensioen of uitkering?

 

Klopt en die moeten ook betaald worden dus denk dat menigeen daar geen probleem mee heeft.

Maar heeft men de krant eenmaal geschreven dan is die al digitaal, er hoeft niets gedrukt te worden dus geen complete fabriek om de krant te maken, geen vervoerskosten, geen bezorg kosten enkel de kosten die men maakt op het op het internet te zetten (wat men ook al voor de abonnees doet).

Je zou dan toch verwachten dat de digitale versie een stuk goedkoper zou zijn.

Maar:

Zouden ze de digitale versie een stuk goedkoper maken wie wil dan nog een papieren krant?

Dus persoonlijk denk ik dat de prijs kunstmatig hoog wordt gehouden om zo de papieren variant in stand te kunnen houden, laten ze de prijs voor de digitale variant zakken en draaien ze zelf hun papieren versie de nek om en dat wil men (nog) niet.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt en die moeten ook betaald worden dus denk dat menigeen daar geen probleem mee heeft.

Maar heeft men de krant eenmaal geschreven dan is die al digitaal, er hoeft niets gedrukt te worden dus geen complete fabriek om de krant te maken, geen vervoerskosten, geen bezorg kosten enkel de kosten die men maakt op het op het internet te zetten (wat men ook al voor de abonnees doet).

Je zou dan toch verwachten dat de digitale versie een stuk goedkoper zou zijn.

Maar:

Zouden ze de digitale versie een stuk goedkoper maken wie wil dan nog een papieren krant?

Dus persoonlijk denk ik dat de prijs kunstmatig hoog wordt gehouden om zo de papieren variant in stand te kunnen houden, laten ze de prijs voor de digitale variant zakken en draaien ze zelf hun papieren versie de nek om en dat wil men (nog) niet.

 

suc6

 

Gerrit

Even voor de duidelijkheid, ik heb een abonnement op de Gelderlander, al jaren, maar ik wilde het AD erbij hebben, ik heb het AD een paar ween gratis ontvangen en dat beviel me wel. Natuurlijk gun ik de medewerkers hun salaris. Het gaat mij er niet om iets gratis te krijgen maar om het business model ter discussie te stellen, zoals hierboven al treffend weergegeven. Lage kostprijs betekent veel bereik.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog ter aanvulling, de oplage van de papieren krant loopt rap terug dus ze moeten wel zoeken naar alternatieven. Dan zou een groot bereik, want lage kostprijs en lage verkoopprijs toch een alternatief zijn. Nu blijven ze krampachtig vasthouden aan een model wat volgens velen op deze manier ten dode is opgeschreven

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... kranten zijn gewoon veel te duur geworden vind ik.

 

Toevallig gisteren nog een bericht in het Zweedse journaal (Rapport) over de sterke teruggang van de Zweedse papierindustrie. Zweden was leider in productie van krantenpapier in europa... maar door de sterke terugloop van het lezen van kranten moeten er dit jaar al weer 2 verstigingen van Stora Enso sluiten, en 1 andere...  Er werd ook aangehaald dat kranten erg duur zijn en dat mensen niet meer bereid zijn er voor te betalen.   Ja, zo denk ik dus ook...

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

FalconerThe, on 19 Aug 2013 - 10:10, said:
De kosten die Apple in rekening brengt zijn lager dan de kosten van drukken en distributie.... simpel maar waar.  Je  moet ongeveer 20% van de verkoopsprijs (zonder BTW) rekenen voor drukken en distributie. 
 
Dat is dus best wel weinig. Bij een verkoopprijs van 2 euro heb je het dan over 40 cent aan kosten. Digitaal is dat misschien 10-20 cent. 
 
Daarbij heeft een digitale editie ook minder advertentieopbrengsten dan een ouderwetse krant.
aangepast door Bigfoot
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog ter aanvulling, de oplage van de papieren krant loopt rap terug dus ze moeten wel zoeken naar alternatieven. Dan zou een groot bereik, want lage kostprijs en lage verkoopprijs toch een alternatief zijn. Nu blijven ze krampachtig vasthouden aan een model wat volgens velen op deze manier ten dode is opgeschreven

 

Volgens mij heeft Wegener (daar komt de krant vandaan die ik lees) ook zelf de drukkerijen in eigen beheer. 

Gaan ze nu de digitale versie stukken goedkoper maken dan betekend dat vrijwel zeker dat ze dus hun eigen drukkerijen moeten sluiten of in ieder geval flink in moeten krimpen.

Dan praat je dus niet meer over verliezen van miljoenen maar meestal van honderden miljoenen.

Dat is ook de reden waarom ik zeg dat ze dat waarschijnlijk NOG niet willen, want eerst moeten de investeringen daarin terug verdient zijn of hier een goede overname kandidaat voor gevonden worden. (dat laatste kon nog wel eens tegenvallen)

 

Dus zoals ik het kan zien snijden ze altijd in hun eigen vlees, houden ze de "hoge" prijzen aan dan zullen er de nodigen af gaan haken wat hun oplages gaat kosten, maken ze de prijzen lager dan kunnen ze wellicht meer digitale lezers trekken, maar waarschijnlijk zijn de meeste hun eigen abonnees die de papieren oplage op gaan zeggen. 

Pas als ze veel lager gaan dan zullen ze de groep bereiken die zegt van ach voor die paar euro kan ik er ook wel een krant bij gaan nemen maar dan houden ze vrijwel zeker geen papieren abonnee meer over.

 

Dus zolang er geen krant is die alleen nog maar digitaal te verkrijgen is, (en waar al het regionale nieuws ook in vermeld staat) die ver onder de huidige prijzen duikt zal de huidige structuur, denk ik, zo lang mogelijk in stand gehouden worden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...