Ga naar inhoud


Ziggo kanalen lijst ordenen


siemed
Ga naar oplossing Opgelost door Anti-attack,

Aanbevolen berichten

Zojuist heb ik de kabel scan opnieuw uitgevoerd, zodat ik Fox er bij heb staan. Hij vind 292 kanalen, maar deze staan verspreid tot aan diep in de 900.

 

Hoe kan ik makkelijk de lijst aanpassen en de lege kanalen verwijderen? Als ik kies voor 'boeket bewerken activeren' dan worden de kanalen rood of blijven geel. Wat ik nou moet doen om de lege te verwijderen is mij totaal niet duidelijk,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je al die kanalen moet bewerken is dat nogal een werk op de dreambox dat gaat veel sneller op de manier zoals wortellica net heeft gezegd gaat het om enkele zenders dan ga je naar je zenderlijst en als je daar bent druk je op de menu button dan kan je delete verplaatsen en wat nodig is

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist heb ik de kabel scan opnieuw uitgevoerd, zodat ik Fox er bij heb staan. Hij vind 292 kanalen, maar deze staan verspreid tot aan diep in de 900.

 

Hoe kan ik makkelijk de lijst aanpassen en de lege kanalen verwijderen? Als ik kies voor 'boeket bewerken activeren' dan worden de kanalen rood of blijven geel. Wat ik nou moet doen om de lege te verwijderen is mij totaal niet duidelijk,

 

Welke image draai je ?

Via pli kun je namelijk vrij makkelijk een kabel scan doen die de zenders in de volgorde zet zoals Ziggo die voorsteld (én zonder tussenruimten).

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Als je OpenPLI de kabelscan doet en je zet "gebruik officiele kanalen volgorde" nee, dan komen de kanalen allemaal achter elkaar te staan, en niet tot in de 900

2x Gigablue Quad S/S/C/C Oscam, Gigablue IP Box
DM 800HDse PVR DVB-S/USB-C Oscam, DM 800HDse PVR DVB-C Oscam
Wavefrontier T55 13/19/23/28

Synology DS214+ en DS211+ NAS, Raspberry PI als Oscam server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je OpenPLI de kabelscan doet en je zet "gebruik officiele kanalen volgorde" nee, dan komen de kanalen allemaal achter elkaar te staan, en niet tot in de 900

Bedankt, dit is de gouden tip. Ik had de kabelscan op OpenPli gedaan, maar bij mij zaten toch die gaten er tussen. Het vinkje maakt dus kennelijk het verschil. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen leer dreamboxedit of dreamset kennen dan is er veel meer mogelijk die programma's zijn bijna onmisbaar met een linux kabel en satellietontvanger

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen leer dreamboxedit of dreamset kennen dan is er veel meer mogelijk die programma's zijn bijna onmisbaar met een linux kabel en satellietontvanger

Dat programma ken ik allang, daar vroeg ik ook niet naar, het is juist makkelijk om met 1 scan de ziggo lijst te hebben. Gerbuik hem ook alleen vroeg me af of zonder dat vinkje de zenders nogsteeds op volgorde zaten.

 

Voor satteliet ontvanger vind ik icesat lijsten veel makkelijker dan alles zelf op volgorde te gaan zetten. Scheelt een hoop tijd en energie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DoeEensGek ik heb het niet eens tegen jou ik reageer op siemed dit is zijn topic namelijk,en ik bewerk lijsten wel aangezien ik niet alleen gebruik maak van de 13 19.2 23.5 en 28.2 dus gebruik ik icesat zijn lijst ism vhannibal zijn lijst,en ik bewerk mijn ziggo lijsten ook ik vind de volgorde van ziggo namelijk niet logisch voor mij,gelukkig werkt het weer voor siemed daar gaat het om maar een beetje meer kennis van zenderlijsten en dreamboxedit is ook niks mis mee het was enkel als tip hij moet zelf weten wat hij ermee doet

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...