Ga naar inhoud


Smartcard wordt steeds gedeactiveerd


Gerrit Vermeulen

Aanbevolen berichten

Ik snap er niets van, het is net of mijn canal Digitaal smartcard steeds wordt gedeactiveerd. Ik doe dan een heractivatie en dan komt het weer goed.

 

Ik heb hier de laatste 4 dagen last van, geen enkele CDS zender doet het meer behalve natuurlijk de FTA zenders als BVN.

 

Via mijn CCcam zie ik nu staan:

 

0000 MANAGEMENT : 2013-10-25
006a CANAL DIGITAAL : 2013-10-25

 

Echter heb ik nu geen beeld, of zegt dit niets over een gedeactiveerde smartcard?

 

Ik maak gebruik van een 7020hd met open PLI 3.0 en CCcam 2.3.0. Heeft er iemand enig idee wat er mis kan gaan? Ik heb ook Canal Digitaal al gebeld, zij geven aan dat de kaart gewoon actief moet staan, maar hebben gisteren toch even een heractiveringspuls gestuurd, waarna het weer werkte.

 

Nu weer alles zwart. Schotel staat overigens goed uitgericht....

aangepast door Gerrit Vermeulen

Dreambox 7020 & 600

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zie trouwens wel iets anders raars staan wat ik eerder niet heb gezien:

 

handled 21(11) ecms and 13(13) emms
has sid limit assigned: max 4 sids every
11 seconds
fa2(5s), fab(21s)

 

Zou het daar mee te maken hebben? Heb er verder een dreambox 600 aan hangen die ik boven gebruik. Verder niets, dus het zou gewoon moeten werken.

Dreambox 7020 & 600

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch niet zo als je te veels sids gebruikt dat je smartcard wordt gedeactiveerd?

 

Hij gaat dan wel op zwart, dus resultaat is hetzelfde

aangepast door Henksat

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie trouwens wel iets anders raars staan wat ik eerder niet heb gezien:

 

handled 21(11) ecms and 13(13) emms

has sid limit assigned: max 4 sids every

11 seconds

fa2(5s), fab(21s)

 

Dat is sowiezo niet goed, je hebt de sid limiter op 4 staan, dat is goed, daarnaast heb je in de CCcam.cfg 2 sids vast toegewezen (Nederland 1 en SBS-6, beide SD) dus alleen deze 2 zenders en 2 willekurige andere kunnen het doen, maar zo zit je wel snel aan je sid-limiet.

 

Niet goed ingestelde CCcam.cfg dus.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Henksat, dat zijn de SIDS die op dat moment in gebruik zijn. Vandaar dat er ook een tijd in seconden achter staat. CCcam.cfg lijkt qua sid limit dus goed ingesteld.

1x DM800HD - OpenPLi 2.1 - CCcam 2.3.0  (in de kast als reserve)

1x Vu+ Solo2 -  OpenPli 4.0 - Oscam - 110cm Triax - Stab rotor
2x Amino A140 (Glasvezel ontvanger)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap er niets van, het is net of mijn canal Digitaal smartcard steeds wordt gedeactiveerd. Ik doe dan een heractivatie en dan komt het weer goed.

 

Ik heb hier de laatste 4 dagen last van, geen enkele CDS zender doet het meer behalve natuurlijk de FTA zenders als BVN.

 

Via mijn CCcam zie ik nu staan:

 

0000 MANAGEMENT : 2013-10-25

006a CANAL DIGITAAL : 2013-10-25

 

Echter heb ik nu geen beeld, of zegt dit niets over een gedeactiveerde smartcard?

 

Ik maak gebruik van een 7020hd met open PLI 3.0 en CCcam 2.3.0. Heeft er iemand enig idee wat er mis kan gaan? Ik heb ook Canal Digitaal al gebeld, zij geven aan dat de kaart gewoon actief moet staan, maar hebben gisteren toch even een heractiveringspuls gestuurd, waarna het weer werkte.

 

Nu weer alles zwart. Schotel staat overigens goed uitgericht....

Ik had hetzelfde. Heb PLi alles laten updaten (via het menu), en het werkte weer.

Raar maar waar...

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...