Ga naar inhoud


transponder signaal probleem


yoshi1
Ga naar oplossing Opgelost door Eduard07,

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb een probleempje met mijn dreambox 800hd

alles heeft anderhalf jaar prima gewerkt maar sinds 2 weken is het een ramp

en aangezien ik niet zo'n dreamboxtechneut ben , en al het een en ander geprobeerd heb weet ik het even niet meer

 

probleem is het volgende ik heb een duo lnb op een 60 cm schotel zitten

astra1 op a en astra3 op b

nooit problemen gehad ,als ik nu de dreambox aanzet komen er meldingen van : SID not found in PAT en no data on transponder

 

vervolgens nieuwe zenderlijst in de box gezet en nieuwe satelliet xml file eropgezet

 

als ik bij de signaalzoeker kijk staat zowel bij astra 1 als 3 geen bereik

bij voor ingestelde transponder staat 11836 , en heb ik dus ook geen beeld

 

echter als ik de transponder wijzig in 12129 heb ik ineens 98% bereik op zowel astra 1 als 3 als ik het menu uitga en terug ga naar de zender heb ik WEL beeld?

althans op een hoop zenders maar lang niet alles bijv rtl 5,7,8 Veronica net 5 en jimjam en de regionale zenders komt weer SID not found in PAT in beeld geld ook voor een hoop zenders op astra 1

zodra ik de dreambox weer uit/aanzet staat ie weer op tansponder 11836 dus hij onthoud het niet

 

is er misschien iemand die dit probleem herkent en misschien een oplossing weet?

 

alvast bedankt , Grtzz Yoshi

aangepast door yoshi1
Link naar reactie
Delen op andere sites


laat jou dreambox eens een fastscan doen van canal digitaal

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt het zelf eigenlijk al "op sommige kanalen wel beeld".

Er kan best wel een "deel van de ontvangst" in een LNB stuk zijn.

 

Even omruilen voor een andere is een snelle constatering of hij stuk is of niet.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Effe een waarschijnlijk domme vraag als ik van transponder wissel heb ik op sommige kanalen wel beeld

Kan de lnb dan toch kapot zijn?

 

 

Je zegt het zelf eigenlijk al "op sommige kanalen wel beeld".

Er kan best wel een "deel van de ontvangst" in een LNB stuk zijn.

 

Even omruilen voor een andere is een snelle constatering of hij stuk is of niet.

Ik zou niet gelijk de lnb vervangen.

Eerst andere oorzaken uitsluiten.

 

Allereerst zou ik de bekabeling even bij langs gaan. Het is mogelijk dat je coaxverbinding een zwakke schakel (connector) of plek bevat waardoor je lnb door gebrekkig contact niet goed meer polariseert van horizontaal naar verticaal en andersom. 

 

Je lnb moet natuurlijk ook niet op zijn zijkant in de houder zitten, dan polariseert hij ook niet goed.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond dit via Google:

"Ik stel dat PAT een Program Allocation Table is.
Een allocation table is zoveel als een inhoudsopgave.

Een SID is een Service IDentifier, dat is zoveel als de naam van het programma (vormt 1 "regel" in de PAT).

Samen verwijzen ze naar de plaats in de stream waar het programma (beeld, geluid en diensten zoals teletext) in de datastream zitten.

Als de SID niet in de PAT zit, dan betekent dat dat ie de zender niet op de transponder terug kan vinden.
Dat kan weer een aantal oorzaken hebben, waarvan de belangrijkste zijn:

Je zenderlijst klopt niet, of
De zender instellingen op de transponder zijn veranderd (dat gebeurt regelmatig).

Ook kan een slecht signaal veroorzaken dat de stream niet goed gelezen kan worden met deze melding tot gevolg "

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...