Ga naar inhoud


GSO. hoe weet je wat je hebt aan lnb?


zootallure

Aanbevolen berichten


bedankt voor alle antwoorden, meeste geprobeerd, maar ondertussen ook bericht van Ingenium, leverancier van de GSO.

 

Gebouw is zo nieuw dat er nog geen gebruikers zijn, en daarom nog niets is aangesloten in de patchkast. Verhaal ook over inventarisatie. 

Kan ik me wat bij voorstellen, je zult als bedrijf willen weten wat de gebruikers allemaal voor wensen hebben en wat er dan geleverd zou kunnen worden... denk ik.

 

Bottom line is iig dat er op dit moment geen signaal binnenkomt dus verder proberen heeft geen zin, gaat zeker nog weekje duren. Ondertussen dit draadje gelezen:

http://www.sat4all.com/forums/topic/335409-gso-db-800hd-se/?p=2184780

 

Daarin staat oa dat diseqc op committed 1.0 moet staan.. en er wordt gesproken over Astra 28. Die heb ik er niet tussen zitten.

Wel 23.5, 19.2 en 31.5 Astra 1E/1F/5A.   Ik neem aan dat de dreambox dat ergens vandaan haalt want je kunt in de tunerinstelling die sats selecteren. Is er een soort van wiki waar uitleg wordt gegeven over hoe je dat instelt, via bestanden aanpassen, of zijn dat de zenderlijsten die ik her en der genoemd zie?

 

Moet er bij zeggen dat hier een image van 2008 op staat (openpli lolite) en dat het me nog niet gelukt is ook maar iets anders via ipkg te installeren of andere image te flashen....nullmodemkabel geen response van db...webinterface ook niks na FLASH knop....maar dat is een ander topic. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou eindelijk signaal, ergens in de schakelkast mijn gedeelte van de flat nog niet aangesloten.

zat ook nog wel een heel klein sluitinkje in de f-connector, 1 manteldraadje......maar kan me niet voorstellen dat dat het probleem was. 

 

Instelling is gelijk aan wat Canal Digitaal vraagt bij hun eigen hw althans volgens de man van Ingenium.

 

Simple, met Diseqc A/B/C/D  met Astra1/Astra3/Astra2/Hotbird.

 

Blijkbaar geen extra info nodig dan dat... 

 

Wel een nieuwe satellieten.xml er op gezet eerst. 

 

FTA kanalen doen het ook idd. :) 

 

En ineens de oplossing hier ergens gevonden voor flash probleem, met een oudere versie van firefox lukte het wel om te flashen. 

 

Hiermee wat mij betreft vraag beantwoord.

THNX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...