Ga naar inhoud


Alternatief voor small Inverto RT LNB


faqtsbe

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Is er een goed alternatief voor een small LNB voor een multi-sat (GSO) installatie?

 

Deze LNB werkt prima behalve als het begint te regenen. Dan gaat de ontvangst veel sneller achteruit dan die van de andere LNBs. Als het wat harder regent valt het beeld helemaal weg wat niet het geval is met de andere LNBs.

 

Graag jullie ervaring,

Groet, Peter.

 

lnb.jpg

==>>


Visiosat 13e - 19.2e - 23.5e - 28.2e


2xDM500 / DM800se / VUplus Solo 2


Open PLi 3, 4 en VTi 7

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu gebruik ik die tegenwoordig maar voor de klassieke 13 - 19.2 - 23.5 - 28.2 set-up.

Misschien is er een houder die wel 4 normale LNBs in die Visiosat kan nemen?

==>>


Visiosat 13e - 19.2e - 23.5e - 28.2e


2xDM500 / DM800se / VUplus Solo 2


Open PLi 3, 4 en VTi 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik op die mooie foto's bemerk is dat er geen enkele lnb "centraal" gemonteerd werd - Indien jouw locatie Brussel is moet de 19.2° centraal staan - Met (smalle) Alps is jouw probleem opgelost - Doe aub een herberekening bij Cahors/Visiosat....

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste faqtsbe

 

Het heeft niet met de houders alleen te maken maar de lnb’s met koppen van 60mm kunnen gewoon niet geplaatst worden voor de Astra 19,2, de 23,5 en de 28,2. Daarvoor staan de lnb’s te dicht op de schotel. Natuurlijk geeft het al een hele verbetering als je de Inverto Multiconnect vervangt door een ALPS-lnb maar voor een GSO-installatie vind ik moet je optimaal signaal hebben.

Hoeveel huishoudens zitten er op die schotel aangesloten of misschien beter, hoeveel aansluitingen worden er gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sprietje: je hebt gelijk maar ik ga nu ook niet direct die best wel leuke installatie bij het vuil zetten. Er zijn 8 aansluitingen over 3 appartementen. 4-2-2 dus. De zwakke schakel is de 23,5. En nu TV Vlaanderen meer op 23,5 inzet merk ik plots dat probleem. Vroeger keek ik weinig naar die sat en de buren nog veel minder. Die mensen zijn duitstalige zwitsers. 

 

Misschien toch eerst eens een 'quick win' uittesten door die ALPS te installeren? Kan natuurlijk ook altijd een aparte schotel voor de 23,5 zetten. Er is plek genoeg op het dak.

==>>


Visiosat 13e - 19.2e - 23.5e - 28.2e


2xDM500 / DM800se / VUplus Solo 2


Open PLi 3, 4 en VTi 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...