Ga naar inhoud

GSO aansluiting - wel signaal in slaapkamer maar niet in de woonkamer

rivella1985
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste allen,

Graag hulp gevraagd om het volgende.

Ik woon in Amsterdam waar de VVE heeft besloten om een GSO installatie te nemen.

DIt is opgeleverd in 2010. De vorige bewoner heeft dit ook genomen en ik heb begrepen dat er betaald is voor 1 aansluiting en dat de oude bewoner van mijn huis alles heeft laten doortrekken naar de slaapkamer (satelliet, televisie en radio).

Nu zit ik met het volgende probleem. Met mijn dreambox heb ik wel een signaal die goed werkt in de slaapkamer maar in de woonkamer heb ik geen enkel signaal.

Ikzelf heb al gekeken in de meterkast maar kom er niet uit.

Ik ga ervanuit dat de splitter niet goed is aangesloten of alleen de slaapkamer.

Maar ik weet niet zo goed welke kabels nu naar de slaapkamer gaan en welke naar de woonkamer.

Ik heb de vraag gesteld in de VVE maar niemand daar heeft een antwoord.

Ik heb de foto's bijgevoegd.

Is er iemand hier die mij zou kunnen helpen? Dat zou erg fijn zijn.

Alvast bedankt!

post-103547-0-35307400-1476721357_thumb.jpg

post-103547-0-22225600-1476721368_thumb.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het GSO signaal kun je niet zomaar splitten! De Sat selectie wordt door de SUR geregeld. Die is in de gemeenschappelijke meterkast geplaatst. Hiervan gaat 1 kabel naar je huisingang. Beter kun je de remote fallback tuner of remote streamconverter gebruiken. zo kun je op de slaapkamer alle kanalen kijken die je hoofdbox ontvangt...

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

Ja maar dan kun je maar naar 1 zender tegelijk kijken in de diverse ruimtes of ze moeten toevallig in hetzelfde kwadrant zitten.

Wil je echt vrijheid hebben om op twee satellietontvangers naar verschillende satellieten of transponders te kijken, dan moeten er twee coaxkabels binnen komen.

aangepast door Sprietje
Link naar bericht
Delen op andere sites

Precies! En dat gaat met GSO niet direct. Wat hij wel kan vragen of er een extra kabel getrokken kan worden vanuit de SUR als er één niet in gebruik is. Niet iedere bewoner wenst satellietontvangst terwijl er bij GSO voor iedere woning 1 aansluiting wordt voorzien (eigen werkervaring bij HSO).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik volg jullie niet helemaal meer....sorry?

Ik heb het even nagevraagd en het blijkt dat elke bewoner in de woonkamer een satelietontvangst heeft gekregen.

De vorige bewoner heeft tv, sateliet en radio aansluiting vanuit de meterkast door laten treken naar de slaapkamer.

Maar om de een of andere reden is daar dus wel een satellietverbinding vanuit de GSO maar in de woonkamer krijg ik geen enkel signaal.

Ik heb de kabels van de twee splitters (zijn dat splitters?) omgedraaid maar heb nog steeds geen signaal.

@sprietje: wat bedoel je met een schema en componentnummers?

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

Beste rivella1985

Een Alcad ME-214 is een combiner / splitter om de signalen van de kabel en signalen van de satelliet samen te voegen of te splitsen.
Zover ik kan zien zit die er twee maal in hoewel ik van de onderste het typenummer niet kan lezen.

Onder die twee Alcad ME-214 zit nog iets waar drie kabels op aangesloten zitten. Wat staat daar op, merk en typenummer?

Verder is de groene coaxkabel aangesloten op een wit kastje. Graag hiervan het merk en typenummer.

Links van dit witte kastje zit kastje met een groen lampje. Graag ook hiervan het merk en typenummer.

En dan zou het fijn zijn als je al die kastjes een even tekent en aangeeft hoe de coaxkabels allemaal lopen en waar ze naar toe gaan, dus aangeven deze gaat naar de woonkamer, slaapkamer enz.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Moderators

Ik zie 2 coax kabels in een pijp verdwijnen, dat zouden de kabels naar de woonkamer en slaapkamer kunnen zijn.

Ze zitten aangesloten op de meest linkse aansluiting van de verdelers.

Ik zou die 2 kabels eens omwisselen en kijken wat er gebeurt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik weet niet zeker dat ik het goed heb, ik zit wel in de buurt denk ik

1 en 4 schotel aan sluiting

3 en 6  uitgang  slaapkamer of woonkamer

2 en 5 upc aan sluiting

Metalen kasje met groene lampje is een verdeel versterker  antennesignaal UPC

post-40340-0-34260200-1476779917_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Moderators

Dus inderdaad eens 1 en 4 omwisselen, dan zou je in de woonkamer satelliet ontvangst moeten hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Moderators

Het lijkt erop dat er inderdaad 2 satelliet aansluit kabels aangeboden worden, maar op die beiden op dit moment aktief zijn?

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

Als er in de meterkast combiners zitten die de kabel- en satellietsignalen samenvoegen naar één kabel, dan moeten er op de afnamepunten in de woonkamer en slaapkamer ook dozen zitten met radio, tv en satelliet aansluitingen. Die speciale dozen splitsen het samengevoegde signaal weer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Wie is er online   0 leden

• Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

• Door Smartmx04
      Beste leden,

Ik probeer al een tijdje signaal te krijgen op een bepaalde transponder van Hot Bird 13.0 voor een aantal Marokkaanse zenders van SNRT die recent zijn verdwenen, namelijk: Hotbird 13° Est
      10872 Mhz - Polarisation : Verticale - FEC : 3/4 Symbol Rate : 27500 Mbauds.

Is het niet zo dat als een bepaalde transponder goed signaal geeft, de andere transponders in principe ook goed signaal moeten geven?

De signaalsterkte blijft op ongeveer 45 % en de signaal kwaliteit tussen de 3% en 11%.
      Een transponder als 10952 MHz en 27500 Ks/s Vertical geeft bijvoorbeeld wel goed signaal: 90/90 %. 

De diameter van de schotel is ongeveer 80 cm, de satellietontvanger is een Smart MX 04
      Instellingen:
      De LNB Freq staat op Universal(9750-10600)
      DiSEqC1.0 : Port 1
      DiSEqC1.0 : 1Cascade M2: Port 2
      0/12V : Off
      Toneburst: Off
      Polarity: Auto

Alvast bedankt
    • Door winfriend
      Beste mensen,

Probleem: Toenemende 'Tuner failed' meldingen sinds een paar maanden, eerst alleen op enkele zenders (Astra 23,5), sinds een paar dagen op alle LNB's.

Apparatuur: DM 800HD PVR (sinds 2011), Triax 78 cm schotel, 4 LNB's met Diseq (Hotbird/Eutelsat, Astra 19.2, Astra 23,5 en Astra 28,?)

Wat heb ik (de laatste weken gedaan?
      Dreambox opnieuw geflasht met de laatste OpenPLi-2.1-beta-dm800-20140510.nfi: Hielp niets. In eerste instantie hielp het wel om de schotel en LNB's steeds eenietsie pietsie bij te stellen. Dat werkte steeds minder. Het signaal op diverse zenders (NPO 1,3 en Veronica) bleef steeds maar wegvallen en weer terugkomen. Afgelopen donderdag kreeg ik een nieuwe voeding voor de box: 12V 4 amp. Probleem bleef. Afgelopen vrijdag viel ALLES weg. Alle kabel-uiteinden (buiten)afgeknipt en opnieuw verbonden met de F-connectoren - hielp niet. Gisteren opnieuw met een Satlink Satfinder de schotel opnieuw uitgericht. Satfinder gaf een 80% signaal (SNR) en ca 60% (AGC) Ber was 0 op 23,5 en zelfs een SNR van 95% op 19,2. Maar de Satfinder in de DM800 gaf voor Astra 23,5: 59% SNR en een AGC van ruim 89%. Gedurende een paar uur had ik beeld op alle zenders. In de avond viel alles langzaam maar zeker weer weg. De Dreambox Satfinder ging als een wilde op en neer van 0% naar 80% (AGC) en soms een paar minuten een LOCK op 57% SNR.
        Wat denk ik nu?
      Na wat lezen op forums kom ik tot de conclusie dat het probleem in de Dreambox zelf moet zitten.
      Waar ik niet aan had gedacht is dat de Tuner het langzaamaan zou kunnen begeven, of dat er transistors of elco's LANGZAAMAAN er de brui konden geven. Dat kan dus kennelijk wel.....
      Ik kan nu dus vervolgens daaraan gaan zitten friemelen, maar ik weet niet of ik daar nog zin in heb. Met kerst willen we hier in Noorwegen gewoon TV kunnen kijken.

De vragen voor de ervaringsdeskundigen:
      Hoe kan ik visueel controleren of deze box nog te repareren valt? (Zie foto) Ga ik nog tijd en geld in deze box steken door er een vervangende tuner in te zetten? Elco's en transistors vervangen is niet mijn ding.... Heb ik nog iets over het hoofd gezien? Ga ik een nieuwe sateliettuner kopen? Zo ja: welke is dan het beste? Hartelijke groet uit Noorwegen,

Winfried

• Door rivella1985
      Beste allemaal,

Hopelijk kunnen jullie me helpen met het volgende:

Ik heb zojuist een nieuwe woning betrokken met een zogenoemde GSO installatie op het dak.
      Ik heb mijn dreambox die ik hiervoor gebruikte laten aanpassen aan de nieuwe satelietposities zoals ontvangen van de vorige bewoner (zie bijlage). Dit zou plug & play moeten zijn.
      In de shop werkte alles goed maar eenmaal thuis aangekomen en aangesloten met de coaxkabel op de gso aansluiting krijg ik geen signaal en krijg ik elke keer de melding afstemmen mislukt. Heb al een netwerktest gedaan en alle 4 de vinkjes zijn groen. Wat is er mis?
      Waar zou dit aan kunnen liggen?

Kan iemand me helpen.

Bedankt alvast.
      Het Satellietsysteem .doc
    • Door superschroot2
      Mijn ouders hebben inmiddels al een jaar of 6 een Visio Big Bisat staan met 4 LNB's om de Hotbird 13.0, Astra 19.2, Astra 23.5 en Astra 28.2 te ontvangen.

Dit ging tot een tijdje geleden goed, maar nu hebben ze problemen, met name op de belangrijkste, de Astra 3 op 23.5. Ze hebben een VU+ Duo staan waarvan een jaar geleden een paar condensators vervangen zijn.

Als ik de waardes van de Astra 3 aflees, kom ik maximaal tot 67 a 68% SNR (10.8 dB). We hebben de afgelopen dagen al een paar uur gespendeerd om de schotel opnieuw te richten om de waardes omhoog te krijgen, maar helaas zonder succes.

Ik heb alletwee de tuners geprobeerd, allebei geven ze dezelfde waardes.

Ik woon tegenwoordig ver van mijn ouders vandaan, hebben jullie tips wat ze nu het beste kunnen doen? Kabels lijkt het dan niet te zijn, tenzij allebei de kabels toevallig precies hetzelfde probleem hebben waardoor ze op dezelfde waardes uitkomen..
    • Door mfernhout
      Het lukt me niet om een Samsung UE48HU7500 (gecertificeerde) TV werkend te krijgen met de witte CI module van CanalD.

Als ik het signaal op 12.515 GHz test op mijn gewone decoder is het prima (niveau 76% / kwaliteit 84%) en werkt alles, maar direct op de TV tuner is het bij dezelfde aanvoer slechts 55%.

Afstemmen op de CD TTV Telesat stand lukt dan helemaal niet (0 zenders), op de 'satelliet' handmatige stand krijg ik wel alle zenders binnen (FTA en gecodeerd). Echter, dan volgt bij herstart van de TV de melding 'Service niet beschikbaar'.  

Zie foto's waar ook instellingen zichtbaar zijn (Astra 19.2E; DisEcq 1/4; LNB 9750/10600; 22kHZ auto)​.

Ligt dit aan de TV? Heeft die andere signaalkwaliteit nodig of is die 'gevoeliger' oid? Of mis ik iets anders?

• Door Koolraapje
      Hallo,
      Ik heb een account gemaakt omdat ik al een paar dagen een probleem heb waar ik ondanks speurwerk op dit forum en Google niet uit kom.

Ik heb een Triax 88 schotel met een Inverto Monoblock voor een 80cm schotel.
      Hiermee kijk ik naar Canal Digitaal op Astra 19.2 en Astra 23.5.
      Deze opstelling werkte een tijd lang goed met veel regenreserve. Fantastisch.

Maar nu kan ik van de een op de andere dag enkel nog Astra 1 bekijken.
      Met de schotel uitgericht op 23.5 is de signaal sterkte van Astra 3 9/10 maar van Astra 1 0/10. Er is ook op geen enkele zender beeld.
      Met de schotel uitgericht op 19.2 heb ik goed signaal en beeld op de Astra 1 zenders maar geen signaal op Astra 3.

Inmiddels heb ik meerdere dingen geprobeerd zonder verbetering:

-Meerdere keren opnieuw afgericht op Astra 1 en 3 maar telkens hetzelfde resultaat zoals hierboven.
      -Nieuwe monoblock LNB gemonteerd.
      -De decoder een tijd van het stroom gehaald.
      -CD Kaart in en uit gedaan
      -Decoder factory reset
      -Nieuwste software laten ophalen via Astra 1.

Omdat ik wel gewoon de SD zenders via Astra 1 kan bekijken neem ik aan dat de kabel in goede staat is. (?)
      De kans dat de nieuwe LNB ook stuk is moet wel nihil zijn. 

Maar nu zie ik niet meer wat het probleem kan zijn, toch de decoder?

Gegevens:
      Regio Noord Groningen
      Triax 88
      Inverto Monoblock 80cm
      Decoder: M7 Model: DSR7141/22

Alle hulp is welkom 

• Door cookie monster
      Telenet , meeste dvb-c zenders om de haverklap zomaar foetsie ,
      de TV is een Philips 32plf3406h12 , wat is hier loos ??
      Er blijven +/- 20 DVB-C zenders staan , de rest is geregeld foetsie !!
      De analoge daarentegen geen enkel probleem die blijven altijd !!
      Zo wordt het koekeloere om voor ons ma een favoriete lijst te maken !!
      Handmatig moet dit telkens gedaan worden !!
      Ook bij één & een paar andere zenders af & toe blokjes in beeld ,
      dus nu mijn vraag:
      Mijn moeder heeft een telenet CI+ module:
      - is die beïnvloedbaar ivm zenderlijst , kan telenet dit aanpassen ??
      - Of ligt dit aan het kabelsignaal dat TE zwak zou kunnen zijn ,
      want dit is al eens nagekeken , en aangepast , en was ok ,
      maar nu is het 2 tot 3 per dag prijs , tv uit , en aan en .... foetsie !!
      - Of is het de TV zelf , vreemd is dat de analoge lijst wel OK blijft !!

Ook gebeurt het dat sommige DVB-C zenders niet worden gevonden ,
      wegens soms TE zwak signaal , zeker bij nat weer zoals deze week !!

Andere topic ivm de TV van ons ma:
      https://www.sat4all.com/forums/topic/334447-telenet-ci-philips-32plf3604h12-dvb-c-t-gaat-dit

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.