Ga naar inhoud


Geluid en beeld niet meer synchroon na doorspoelen.


Tureluur

Aanbevolen berichten

De laatste weken had ik problemen als ik een opname terugkeek. Na het doorspoelen van reklames was het geluid niet synchroon. Het werd steeds moeilijker na verloop van tijd om het geluid weer synchroon te krijgen. Door naar een life uitzending om te schakelen en daarna weer verder te kijken in de opname, kreeg ik het meestal weer goed. Maar recent ging dit alleen door de DVR helemaal uit te schakelen, weer op te starten en dan weer de opname verder te zien. 

 

Mijn recorder is een Technisat S2 HD plus. Het 'plus' staat voor een reeks van opties die de stations kunnen instellen. Zo wordt het onmogelijk om reklames door te spoelen. Dit is al jaren mogelijk, maar zover ik weet is het nog niet gebruikt.  Ik denk hier aan vanwege een ander draadje, maar dat gaat over een CD cam, met het plus gebeuren...

 

Landa meld in ander draadje [sorry moderators, wij zijn beginners...] ook over het verlies aan gelijkloop tussen beeld en geluid.

 

Zou CD soms via een achterdeurtje mijn 'plus'  capaciteit hebben benut om na doorspoelen het geluid te

verschuiven???

 

Ik heb de technische dienst van Technisat een email gestuurd met deze vraag...

 

Zodra ik antwoord heb zal ik dit draadje aanvullen...

aangepast door Tureluur

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom gelijk CD verdenken? Eerder een mankement aan jouw ontvanger. Niemand anders meldt dit probleem. Los van de vraag of CD zoiets wel kan of zinnig vindt.

Zelf kun je in ieder geval de proef op de som nemen door een opname te maken van een FTA zender en vast te stellen of het probleem blijft of dan weg is.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het 'PLUS' in de Technisat HD S2 Plus staat voor het feit dat er 2 HD tuners inzitten. In de versie zonder plus zat slechts 1 HD tuner, de tweede was een SD tuner. Je kon met de versie zonder plus, slechts 1 HD zender tegelijk zien, de tweede (die je dan keek of opnam) was altijd de SD versie.

 

Dit heeft dus niets met het Duitse HD+ platform te maken. Deze receiver is op de markt gekomen lang voordat dit platform met commerciele HD zenders ontzetaan is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien de harde schijf eens defragmenteren, of opnieuw formatteren.

Eventueel even een andere HD aansluiten en een proefopname maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sverige. Bedankt; toch nog maar een keer de handleiding [..duits..]  doorlezen !

 

@ Ceesv. Ik heb de HHD 4 maanden geleden geformatteerd, er staat nog niet eens 40 Gb aan programma's op...

                 Als ik de HL opnieuw lees, zal ik er op letten of er een externe HDD aangelsoten kan worden;

               

 

@ Landa . Je hebt nu HD-zenders in je zenderlijst staan. Loopt het geluid alleen niet synchroon op HD zenders,

                  of op alle zenders [ check apart even de FTA zoals BBC SD op 28,5E ; Eduard07 kan hier wel een

                 puntje hebben..].  Helaas weet ik niets van  dit type recorder. Ik denk dat je eerder een antwoord krijgt

                 als je specifiek bij dit type recorder een vraag steld op het forum.

                 Eerst even pm aan Ceesv sturen omdat niet zeker ben of dat wel mag...

                 Zelfde vraag op andere plaats ?  Ceesv ; help  ons even met een hint aub ???

aangepast door Tureluur

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De vraag van landa is verplaatst naar het Philips forumdeel.

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/335789-dsr8141-geluid-niet-synchroon-bij-hd-uitzendingen/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sverige. In Duitsland is er wel degelijk iets aan de hand. In een review las ik net dat het 'door- en terug-

                   spoelen niet meer kan, maar dat is iets met wetgeving....' , vrije vertaling.  :cool:

 

                   Bron:   http://www.ciao.de/Technisat_Digit_ISIO_S_1__Test_8886062

                  "Was auch noch sehr wichtig wäre, wenn man ein HD Programm aufnimmt , kann man beim abspielen nicht vor

                          und zurück spulen.    Geht aber wohl aus gesetzlichen Gründen nicht. " 

 

                   Dit is een waarschuwing voor wat CD+ hier straks kan gaan doen...

aangepast door Tureluur

Technisat Digicorder S2 , 110cm Schotel, twin lnb. Algarve...

Technisat Digicorder HD S2 Plus,78cm Schotel,4x Inverto Black Multi,2x Disqec 4in1 Chess, Noord Veluwe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...