Ga naar inhoud


debian server stoomverbruik?


bbyou

Aanbevolen berichten

hoi heb nu een debian server runner als cccam.

die debian is  een pentium 4 kast.

Het is wel leuk maar, met een goede dreambox kun je hetzelfde doen.

Maar wat kun je er meer mee dan als een dreambox? dreambox is niet zoveel watt op standby!!

Wat vreet die wel niet aan stroom?debian server pentium 4

als je die kast 24 uur per dag aan laat staan.

 

graag bericht je terug

dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer ik je goed begrijp heb je een Pentium 4 computer ingericht als cccam server en je vind dat die veel stroom verbruikt.

En nu vraag je wat je nog meer met die Pentium computer kan doen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik probeer de veschillen tussen een dreambox,

en een debian cccam server die op een pentium 4 is geinstallerd te vergelijken.

 

dus op die pc kast staat verder niks dan een cccam server er zit geen monitor bij of muis toetsenbord,

puur voor de ccam server.

 

wat kan je dan meer doen als een dreambox?

wat zijn de verschillen qua stroom verbruik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan ervan uitgaan dat een Pentium 4 computer ongeveer 150 Watt per uur verbruikt, een Dreambox misschien 30 Watt, dus ongeveer 20 %.

150 Watt is 3,5 kWh per etmaal, 100 kWh per maand x Euro 0,25. dus zeg maar E 25 per maand, Euro 300 per jaar.

 

Voor dat bedrag kan je ruimschoots een 2e kaartje bij Canaldigitaal a Euro 2,50 per maand bestellen en je Pentium bij het grof vuil zetten.

 

 

Verder kan je met een Pentium internetten, games spelen, je e-mail lezen, je foto's en films opslaan etc.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De RPI werkt vanaf een SD kaartje. Maar je kunt er ook allerlei andere zaken aan koppelen. Wel bij voorkeur met een eigen voeding.

 

Als je vraag betrekking heeft op de Raspberry PI zijn de volgende gegevens mogelijk interessant.

 

De tekst:

 

Het elektrisch vermogen dat de RPi gebruikt is dus P = 5 * 0.700 = 3.5 W. De Pi een dag aan laten staan verbruikt dus 84 Wh, ofwel iets minder dan 31 kWh per jaar. Omdat een kWh ongeveer €0.22 kost, verbruikt de RPi per jaar maximaal €6.75. Doordat de RPi zo extreem weinig energie verbruikt, maakt dat hem erg geschikt als server.

 

Einde tekst

 

De voeding is een losse voeding zoals die ook voor mobiele telefoon wordt gebruikt.

 

Het boardje alleen kost circa € 25,- a 30,-. Ik heb er hier twee in gebruik als file server met eraan gekoppeld een USB HD en heb deze werkend op Arch Linux. Je kunt de RPI bedienen vanaf een andere computer via ssh.

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

nou dat lijkt mij nou een hele mooi uitdaging om zoiets te maken maarje voor mij is alles nog vrij nieuw.

dus ik ga eerst maar eens een paar dagen lezen er zit genoeg leerstof hier.

ok bedankt voor alle tips

er zullen nog wel tig vragen komen

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan ervan uitgaan dat een Pentium 4 computer ongeveer 150 Watt per uur verbruikt, een Dreambox misschien 30 Watt, dus ongeveer 20 %.

150 Watt is 3,5 kWh per etmaal, 100 kWh per maand x Euro 0,25. dus zeg maar E 25 per maand, Euro 300 per jaar.

 

Voor dat bedrag kan je ruimschoots een 2e kaartje bij Canaldigitaal a Euro 2,50 per maand bestellen en je Pentium bij het grof vuil zetten.

 

 

Verder kan je met een Pentium internetten, games spelen, je e-mail lezen, je foto's en films opslaan etc.

Nou ik heb een watt meter er tussen gedaan,

en kom niet hoger als 65 watt.

En dat is nog een piek ook.

Gemiddeld is die tussen de 40/45 watt dus dat valt wel mee dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...