Ga naar inhoud


Dreambox 7020 S - algemene vragen, wat kan ik nog met deze SD ontvanger


Elstoplo

Aanbevolen berichten


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Volgende vraag die ik niet begrijp van hoe dat kan.

Ik hou het even simpel  met het volgende.

IK heb een abb van CanalDigitaal en ontvang met mijn oude Arrox Tyger alle CD kanalen die gelden voor mijn abbment.

Met een dreambox 7020-S ontvang ik alleen maar Veronica.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Met een Dreambox 7000 ontvang ik net als met de Arrox Tyger ook alle kanalen.

 

Alle twee de DBoxen hebben  dezelfde zenderlijsten.

Iemand een suggestie wat hier de oorzaak van kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wss wel zeker?

 

...ben je ook zeker dat de transponder instellingen juist zijn? Hoe heb je de zenderlijst er in "gepompt"? Probeer anders eens de A1 manueel opnieuw te scannen.....

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar...heel belangrijk... de meest recente transponder gegevens van de satellieten. Daar zijn enkele plugins voor die dat kunnen downloaden van websites zoals Lyngsat e.d. Zonder dit zorgen dingen zoals DreamEdit en Fast Scan nogal voor verwarring. Sowieso moet je bij Enigma1 (de basis van OpenPLI voor je box) toch steeds eerst 'n volledige transponder scan doen voordat je een zaplijst via DreamEdit of Fast Scan inlaad.

 

In aparte gevallen wil ook wel 'ns een foute softcam of softcam configuratie voor een zwart scherm zorgen.

Een goede default softcam vind je in dit draadje van de Dreambox Database.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels de Elco 22 uF vervangen.

De ontvangstkwaliteit is hiermee niet veranderd. Veronica is oke en de overige NL zenders laten zich niet zin. In die zin af en toe flikkert het beeld wat  en laat iets zien, maar meer ook niet.

Mijn zoon maakt ook gebruik van de schotel via een ontvanger in zijn tv. Hij ontvangt alles prima.

Vraag is nu wat rest mij nog te doen om wat resultaten te boeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je toch al uitsluiten dat het probleem buiten ligt, connecteer hem eens met de f-connecter van jouw zoon.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels de Elco 22 uF vervangen.

De ontvangstkwaliteit is hiermee niet veranderd. Veronica is oke en de overige NL zenders laten zich niet zin. In die zin af en toe flikkert het beeld wat  en laat iets zien, maar meer ook niet.

Mijn zoon maakt ook gebruik van de schotel via een ontvanger in zijn tv. Hij ontvangt alles prima.

Vraag is nu wat rest mij nog te doen om wat resultaten te boeken.

Mag ik er dan niet van uit gaan dat jouw zoon naast of bij jou woont en dat je snel eens de ontvanger daar kan proberen?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...