Ga naar inhoud


Dreambox 7020 S - algemene vragen, wat kan ik nog met deze SD ontvanger


Elstoplo

Aanbevolen berichten

Mijne heren,

Ik ben een volkomen leek op dit gebied doch heb zo hier en daar aardig wat gelezen over de in omloop zijnde boxen en de mogelijkheden daarvan.
Nu krijg ik deze week een DB 7020 S met HDD. Handleiding heb ik inmiddels ook gevonden. Weet ook dat er geen HD mee ontvangen kan worden.
Ik zou graag van jullie willen weten / horen wat er nog dit apparaat te bereiken is. Moet daar nog andere software op en zo. Ik lees veel over Flashen ect maar zeg mij niet zoveel.
Ook realiseer ik mij dat je hier op het forum niet alles kan vragen maar op enigerlei wijze zou ik toch een paar dingen aan de weet willen komen.

Kunnen en willen jullie mij wat op weg helpen?

Bij voorbaat dank voor de reactie(s)

Ter info:
Heb een Visosat schotel voor Astra 1, 2 en Hotbird.
Een oude Arrox Tyger ontvanger.
Een Settopbox Abb CanalDigital.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Oke Erik, een leek zoals ik is zeker wel in staat om een ELCO te vervangen dat is geen probleem.

Maar wat ik ook lees is iets van Openpli en cccam wat is dat en wat is de meerwaarde hiervan. Heb ik hier wat aan, of begeef ik mij nu op gladijs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee met open pli en cc cam niet de meerwaarde    is dat  met een kaart de c+kanalen kunt kijken                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               


Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.dream-multimedia-tv.de/dm-7020-aktualisieren-der-firmware-ueber-einen-browser

 

http://openpli.org/download/dm7020/

 

Goede morgen

 

Hierboven vind je eerst een how-to om een image te flashen (in jouw geval zal dat OpenPli zijn)

En dan waar je OpenPli vindt.

Eenmaal dat OpenPLi er op staat kan je via de box de cam downloaden (via menu/applicaties/...)

 

Met kaart wordt JOUW kaart bedoeld ("Een Settopbox Abb CanalDigital."); en die kan rechtstreeks in de "sleuf".

 

Succes!

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle kanalen waarvoor je een abo hebt en die uitzenden in dvbs-mpeg2.

 

btw; al jouw vragen worden beantwoord in de geest van Sat4all!

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de box gekregen en nu is het zaak om deze aan de praat te krijgen.

Zoals ik al zei ik heb er niet zoveel verstand van maar heb inmiddels wel een netwerk-kabel beschikbaar om de box aan te sluiten.

Kunnen jullie  mij stap voor stap aangeven wat te doen om te bezien of de juiste software aanwezig is. Waarschijnlijk is het al wat gedateerd dus een update ligt wel voor de hand.

Maar voordat ik wat doe ben ik eerst benieuwd wat jullie mij adviseren te doen, en in welke volgorde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welnu ik heb zoals aangegeven de laatste Open pli erop gezet.

De box boor normaal op een vraagt dan om wat gegevens. Kan geen Astra vinden etc.

Kortom ik loop vast en wil gaarne hulp en wel zo dat ik weer wat beeld ga krijgen.

Graag stap voor stap door de configuratie en zo naar het eindpunt.

Tenzij er iemand in mijn buurt woont en mij wil bijstaan. Dus alle hulp is welkom a.u.b.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk de meesten hier kennen de oude dreambox dm7020si niet eens meer

die zijn allemaal omgeturnt :grin: op een HD receiver en die hebben daarmee alles vergeten hoe je een 7020si inricht...

geheugenverlies alom

 

Er zijn weinig handleidingen voor alternatieve images zoals Openpli.

:confused: of toch :confused:

 

maar het gaat erom dat je de installatie wizard volgt en voor de basis onderdelen de juiste instellingen daarin opneemt.

 

wat je voor schotel hebt en hoe die is onderverdeeld of opgebouwd, dat kunnen wij niet weten...

wat voor netwerk je hebt en welke router / modem en nog meer, dat kunnen wij niet weten...

dat moet je zelf weten.

 

en mocht dat te lastig zijn of te complex, hetgeen echt ook voorkomt

dan moet er iemand naast jou zitten om dat mee helpen in richten (een oude referentie: het busje komt zo)

 

zeg wat er aan scheelt, en men kan misschien helpen op afstand, maar in enkele gevallen beter ter plaatse...

waar woont je dm 7020? AHA in Santpoort... dat is niet ver.

 

Santpoort ligt aan de autoweg A208 en aan de spoorlijn Haarlem - Uitgeest. Het bestaat tegenwoordig uit de aparte kernen Santpoort-Noord en Santpoort-Zuid. In 2009 bedroeg het aantal inwoners 10.110, waarvan 6880 in Santpoort-Noord en 3230 in Santpoort-Zuid.[1]

Santpoort-Noord en Santpoort-Zuid hebben een NS-station: station Santpoort Noord en station Santpoort Zuid.

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is even een probleem, ben vanmorgen door mijn rug gegaan... ben immobiel geworden

als er een ander in de buurt woont die wel even wil flashen en instellen voor je,

 

keuze image

flashen per webbrowser

setup wizard volgen >

pal rgb instellen

taal instellen en tijdzone instellen

netwerk instellen

per dhcp gaat het eenvoudigst (kan echter ook een fix ip adres krijgen indien gewenst)

tuner configuratie

simple diseqc a/b/c/d

poort volgorde aan de diseqc switch boven op dak ook beneden instellen

(voorbeeld)

a = 13 Oost

b = 19,2 Oost

c = 23,5 Oost

d = leeg

opslaan

zenderzoekloop automatisch ja (of een lijst van derden overnemen, dan nee - later)

indien klaar, +- 3000 services gevonden opslaan exit exit

en dan altijd ook even een herstart per menu / afstandbediening (niet via de stroomknop)

 

even ter controle de tuner instellingen bekijken of de sat posities zijn overgenomen

(indien niet, toch even opnieuw vastleggen = klein enigma bugje)

 

zo het zappen kan beginnen

 

dan heb je de softam nodig om de paytv kaart te kunnen gebruiken in de dm7020

afhankelijk van de keuze van het image, kun je die uit het software installatie panel downloaden (mits aangesloten op router)

dat zijn de basis stappen

ciao

aangepast door Tonskidutch

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...