Ga naar inhoud


Vreemd probleem met ontvangst


Earthfinder

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb met de ontvangst van bepaalde transponders (12515,12544 en 12552) vage problemen. Als het een klein beetje bewolkt is of wat sluierbewolking, dan krijg ik veel last van blokvorming in het beeld bij zenders op de genoemde transponders. Bij superhelder weer, heb ik er geen last van en bij regenachtig weer en hoosbuien ook niet.

 

Ik gebruik een HTPC als satellietontvanger, met OpenELEC 3.2.2. En de problemen zijn min of meer begonnen toen een aantal zenders bij de overvolle 12515 zijn gezet.

Herkent iemand dergelijke problemen, of nog beter, weet iemand een oplossing?

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik denk toch je schotel beter uitrichten 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Herkent iemand dergelijke problemen, of nog beter, weet iemand een oplossing?

Verwijder deze transponders eens volledig en voeg ze daarna weer toe aan de lijst voor een schone scan.

Of heb je dat al geprobeerd?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje: al sinds een aantal weken. Soms is het weer een tijdje helemaa in orde. Dus beeld zonder blokvorming en dan is het er weer.

Het zou best kunnen, dat het zich rond het middag wat meer voordoet dan anders. Dat zou dan met de stand van de zo'n te maken kunnen hebben?

 

@eduard07: de problemen doen zich zowel onder Windows 7 als onder Linux voor. Het lijkt dus sowieso een hardware/afstelrobleem te zijn. Maar ik heb al behoorlijk wat uurtjes aan de schotelantenne zitten draaien en wrikken. De ontvangst is optimaal, volgens mij.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eigenlijk al van alles geprobeerd. LNB vervangen. Kabels vervangen, Diseqc vervangen. De blokken blijven zich voordoen van tijd tot tijd.

Ik heb mijn oude Philips DSX 6072 er wel al eens aan gezet. Die heeft er geen last van. Ontvangst op Astra 1 en 3 is daar 80-90%. En bij slechter weer 76-85%.

 

Maar bij de blokken op mijn HTPC dan constateer ik signaal-drop-outs. Het ene moment is het 87% het volgende 5%. Als de 5% dan even aanhoudt, dan komen de blokken ook.

Maar die signal-drops gebeuren alleen op die drie transponders. Misschien ook op andere, maar dat zijn wel de drie transponders met de hoogste frequentie, die ik gebruik, 12515, 12544 en 12552.

aangepast door Earthfinder

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou als je het al een paar weken hebt en je Philips DSX 6072 heeft er geen last van en met een flinke regenbui ook niet en je hebt de kabel en diseqc switches al vervangen, dan ligt het bijna zeker aan je HTPC.


Ik zou voor de zekerheid ook alle F-connectors even opnieuw op de coaxkabels plaatsen door de kabel opnieuw aan te snijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...