Ga naar inhoud


DM500HD flashen via Telnet


koen_92
Ga naar oplossing Opgelost door Gast Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Toen ik vandaag de stekker uit mijn Dreambox trok zonder hem netjes af te sluiten start hij niet meer op.

Zodra ik hem aanzet blijft het scherm hangen op:

http://img9.imageshack.us/img9/1303/z7pk.jpg

 

Ook de webinterface is niet meer te benaderen.

Ik ken er echter nog wel via telnet op inloggen.


Er staat (of stond?) OpenPli 3.0 up.

 

Nu wil ik hem opnieuw flashen, en meteen naar OpenPli 4.0, maar ik kan dus niet meer bij de webinterface voor een firmware upgrade.

Op Youtube staat wel een tutorial:

https://www.youtube.com/watch?v=S8gXphh8v5A

 

Maar voordat ik hem brick/er helemaal niet meer bij kan wil ik eerst vragen of dit wel de goede manier is om hem te flashen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gezien er OpenPli 3.0 op staat (stond) ga ik er even van uit dat je spreekt over een DM500-HD V1. Op de nieuwere V2 (na 18-07-2013) draait vooralsnog alleen de originele FW van Dream en de laatste NewNigma2 (correct me if I'm wrong).

 

Beste oplossing is om hem middels DreamUp 1.3.3.9 weer serieel te flashen. Hier heb je wel een USB naar serieel programmaatje nodig (VCP). Deze kun je bij Dream downloaden. Let Op! Als je hem op een Windows x64 systeem wil draaien moet je na de instsallatie van VCP deze eerst updaten naar de laatste versie (tenzij Dream dit al op haar website heeft aangepast natuurlijk).

 

Normaliter zal de bootloader niet corrupt zijn (zit in een gesloten BootRom), dus succes verzekerd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm ja DreamUp ben ik ook al tegengekomen. Helaas is dat tooltje enkel voor Windows beschikbaar (ik gebruik enkel Linux). Kan dit echt niet via Telnet? Is er nergens fatsoenlijke documentatie te vinden over de CLI-tools van OpenPli? (ik kan bijv. nergens vinden hoe het commando flash_eraseall precies werkt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Met Linux ben ik minder bekend qua Dreambox. Wellicht een optie om de Dreambox even aan te sluiten op een Windows PC? Buurman (of beter nog buurvrouw).. DreamUP doet niets raars met de registry.. Wat ik probeer te beargumenteren is dat je met 30 minuten klaar bent (beter dan je uren helemaal leip te zoeken voor dat ene Linuxtooltje als het al bestaat)

aangepast door Mimisiku
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...