Ga naar inhoud


LNB vervangen


Daemyon

Aanbevolen berichten

Ik heb een Triax 80 (78)cm schotel met nu 4 Inverto lnb's aangesloten op een Rebox 9000HD receiver. Nu ontvang ik Nat Geo Wild HD slecht, soms erg blokkerig, soms geen geluid, soms helemaal niet. Ook valt Astra 2 uit bij zelfs een klein beetje slecht weer. Nu is me al aangeraden om Alp slim lnb's te gaan gebruiken en alles opnieuw uit te richten. Ik heb reeds een offerte aangevraagd bij een bedrijf in de buurt. Hebben jullie wellicht nog tips waar ik rekening mee moet houden? Hieronder 2 foto's van de situatie zoals deze nu is:

 

http://s768.photobucket.com/user/Daemyon/media/Sateliet_zps8cb4f0cc.jpg.html

http://s768.photobucket.com/user/Daemyon/media/satelliet3_zps57ef864a.jpg.html

 

Ik zie de tips graag tegemoet. Bedankt!

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zou een 88 triax aanschaffen  ik denk dat die 78 cm schotel wat te klein is voor optimaal ontvangst te hebben op die 4 koppen

die inverto's lnb's zijn perfect er zijn geen betere

en dan 2 schoren op die 88 (voor het doorzakken)en je bent voor jaren klaar voor perfect beeld op alle 4 de lnb's

 

voorbeeld hieronder

post-62112-0-03653000-1382431592_thumb.jpg

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Daemyon


Op een Triax 78 passen helemaal geen lnb’s met een kop van 60mm. Als je die er toch op plaatst, dan komen ze grandioos naast de juiste positie te staan. Logisch dat je slechte ontvangst hebt.
 

De lnb’s gaan vervangen door smalle lnb’s is het slechtste idee wat je kunt bedenken. Koop een Triax 88, die koop je in Nederland €35,- en daar passen die lnb’s uitstekend op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je beslist andere lnb's wilt dan zou ik voor Alps kiezen ,maar nieuwe lnb's

kosten meer dan een nieuwe triax 88 cm ,dus dat zou ik niet doen

Een nieuwe schotel  en je probleem is op gelost

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou een 88 triax aanschaffen  ik denk dat die 78 cm schotel wat te klein is voor optimaal ontvangst te hebben op die 4 koppen

die inverto's lnb's zijn perfect er zijn geen betere

en dan 2 schoren op die 88 (voor het doorzakken)en je bent voor jaren klaar voor perfect beeld op alle 4 de lnb's

 

voorbeeld hieronder

Uuhm wat is een schoren? Ik zie op je foto een triax multiblock staan. Is dat beter dan waar de lnb's nu op staan?

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

schoren zijn 2 stangen die je lnbarm ondersteunen zodat deze niet ken doorzakken door het gewicht van die 4 lnb's je ziet ze duidelijk zitten op die schotel

en die multiblock is de orginele voor de triax dat is zeker altijd beter

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

met 4 lnb's en  8 kabels die op de lnb's zitten garandeer ik je dat ie na verloop van tijd toch gaat doorzakken

een paar keer een goeie storm en de regen en sneeuw die erop terecht komen veroorzaken toch na verloop na tijd dat ie doorzakt

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aah ok duidelijk. Ik zal het noemen bij het bedrijf die dit gaat doen. Dank voor alle input!

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, bracht Triax in Nederland maar de DAS-serie uit in Nederland, dan waren die extra schoren niet nodig, zie bijlages.

De schotel zelf. Is een prima reflector met prima rendement, maar het is die slappe blikken inklaparm met een plastic dopje die ook bij single lnb's bij ieder zuchtje wind al in beweging komt. Laat staan bij twins, waar het doorhangprobleem zich al bij voordoet.

Jammer.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...