Ga naar inhoud


Verschil tussen een Orginele en een Chinees


Elstoplo

Aanbevolen berichten

Ik moet een andere box aanschaffen maar weet nog niet welke.

Nu zit er veel kaf onder het koren in deze handel.

Ik zoek dus een goed advies hoe ik met enige zekerheid kan vaststellen hou ik een originele box kan kopen zonder dat ik het risico loop een Chinees in handen te krijgen.

 

Deze tips zijn zeer welkom.

 

Overigens lees ik ook goede recenties over een Xtrend ET4000.

 

Hebben jullie ook hier een mening over.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is maar op 1 manier te testen. Ga naar de verkoper van de box en eis dat een originele Dreambox image op de box staat of wordt geladen. Start de applicatie Genuine Dreambox. Deze geeft een code op het scherm. Ga naar de website van Dream en klik op de button Zertifizierung. Voer hier de code in. Je ontvangt dan terug: type, serienummet, MAC adres en buildnummer.

 

Vergelijk deze met de gegevens van de box. Zijn ze exact gelijk dan is het een originele.

 

Let goed op! De plugin genereert altijd een specifieke code (dus nooit dezelfde). Accepteer nooit responses als "This is a Genuine Box". Er bestaan ook fake plugins!

 

Let ook op het bootloader nummer. De laatste is #84. Alles lager dan 76 is verdacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Een DM800HD die nu nog nieuw wordt verkocht is in 99,99999% van de gevallen namaak. Dat model wordt al 3 jaar niet meer gemaakt.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik ook het gezonde verstand: als het erg goedkoop is is het verdacht.

 

Kijk wat betrouwbare dealers vragen, daar kan het misschien per dealer een of een paar tientjes van afwijken. Is de ontvanger ineens de helft goedkoper dan weet je dat dat eigenlijk niet kan. Ook levert een normale dealer netjes met faktuur enz.

 

Als je eruit bent welk type je precies wilt zijn er van de meeste ontvangers wel te vinden waaraan je de originele en namaak kunt herkennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Michel,

 

Ik denk dat hij doelt op de aangeboden DM800-HD modellen in de 2de-hands sectie. Als je een nieuwe koopt wordt dat een SE variant. Als deze niet opstart met iets anders dan de Dream-Multimedia firmware weet je ook meteen genoeg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...