Ga naar inhoud


ervaringen met statiefpoot


daf_driver

Aanbevolen berichten

Hi,

 

wie heeft er ervaring met een statiefpoot? Op mijn 2e woning in het buitenland mag ik geen vaste schotel plaatsen en mijn balkon is ligt ook niet goed voor Astra. Nu mag ik dus wel een mobiele schotel installatie in de tuin plaatsen voor de tijd dat we er aanwezig zijn. Nu lijkt dus ook een statiefpoot een oplossing.

Vragen : is dit stabiel genoeg , ook bij veel wind? Ik heb gelezen dat er grondpennen bij geleverd worden.

 

Groet

Daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij een statief zitten inderdaad grondpennen. Erg stabiel vind ik het niet, maar het kan wel. In principe een campingoplossing.

Waarom geen tegelvoet?

Superstabiel en in no time weer te verwijderen zonder sporen anders dan dat je misschien tijdelijk kunt zien dat er op die plek iets gestaan heeft.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een statief zou het kunnen ,maar dan wel zelf de grond pennen er bij maken, wand die er bij ziten

zijn echt te kort,een tegelvoet lijkt mij toch het beste, zo als Sprietje ook al zegt

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik weet niet hoe lang tijdelijk is maar zou je niet beter kunnen kiezen voor een tegelvoet, zie bijlage. Daar kun je eventueel ook nog een beetje zand over gooien zodat de voet niet zichtbaar is.

dit is een goede keuze sprietje

beter dan zo een 3 pikkel

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je die paar vierkante meter niet egaliseren?

Trouwens, je kunt de bevestigingsbuis enigszins bijstellen met vier moeren aan de voet, zodat hij uiteindelijk toch waterpas staat.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Egaliseren is geen optie,daar krijg ik geen toestemming voor van de rest van de bewoners van het gebouw. 

Het is iig vast een eerste aanzet om te kijken wat de beste mogelijkheid is om die schotel te plaatsen, wellicht zijn er nog andere opties die mij gegund worden. 

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Daf_driver,

 

als je een eenvoudig type raam hebt op het zuiden, dan werkt de antenne ook achter het glas. Dan kun je met een eenvoudige steun volstaan en kan er niemand bezwaar maken. Werkt ook nog met de gordijnen dicht is mijn ervaring. Dit in een monumentenpand met de antenne op een zolderkamer.

 

Met vriendelijke groet,

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Egaliseren is geen optie,daar krijg ik geen toestemming voor van de rest van de bewoners van het gebouw. 

Het is iig vast een eerste aanzet om te kijken wat de beste mogelijkheid is om die schotel te plaatsen, wellicht zijn er nog andere opties die mij gegund worden. [/quote

Egaliseren is slechts een woord. Zorgen dat de tegelvoet waterpas staat. Dat kun je ook doen met behulp van blokjes hout.

Het gaat er immers om dat de schotel stabiel en waterpas staat.

Een klein model tegelvoet is zo geplaatst en even snel weer weg te halen en geeft garantie op een goede schotelontvangst.

Al het andere is behelpen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is in dit geval natuurlijk, waar moet je met de spullen naar toe in de overige weken van het
jaar dat je er niet bent. Kun je die ergens opslaan of moet je die steeds weer uit Nederland meenemen. In het laatste geval zou ik toch voor een campingstatief gaan.


Een parasolvoet kan zeker ook als je een zware betonnen voet hebt maar die dingen zijn behoorlijk zwaar om die steeds te verplaatsen. Ik gebruik die zelf ook al een jaar en alleen als je tegen de schotel aanloopt, is hij uit positie.


Een tegelvoet met 4 tegels van 30x30cm is zeker voor in de tuin voldoende en je kunt de tegels per stuk verplaatsen, dus niet zo zwaar.

 

En beste Eduard07

Een tegelvoet van 60x60cm is maar 0,36m2 en geen paar vierkante meter.

post-60869-0-37923300-1383484774_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Daf_driver,

 

als je een eenvoudig type raam hebt op het zuiden, dan werkt de antenne ook achter het glas. Dan kun je met een eenvoudige steun volstaan en kan er niemand bezwaar maken. Werkt ook nog met de gordijnen dicht is mijn ervaring. Dit in een monumentenpand met de antenne op een zolderkamer.

 

Met vriendelijke groet,

 

Bram

Bram, das lang geleden!!

 

Heb helaas geen raam op het zuiden, ik zit precies tussen 2 woningen in en heb dus alleen daar een balkon op het westen helaas

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...