Ga naar inhoud


Philips 55PFL8007, SBS6 gemist werkt niet


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Sinds een klein jaar ben ik in bezit van bovenstaande Philips smart-tv.

Een leuke feature van diens smart-tv portaal is de mogelijkheid om uitzendingen van SBS6 opnieuw te bekijken. Daar wij geregeld in Nederland verblijven is het leuk om thuis in België ook al eens naar "Hart van Nederland" te kijken. SBS6 is in België natuurlijk niet te zien, maar Hart van Nederland was wel te bekijken via het smart-tv portaal in de app SBS6 Net gemist.

 

Dit heeft altijd gewerkt tot begin september. Een goede vriend van me kocht ook een Philips tv met smart-tv portaal. Ik legde hem de feature uit en bij hem werkte het niet. Thuisgekomen dit meteen bij mij ook getest en eveneens lukt dat niet meer.

Ik kan de uitzending aanklikken, hij gaat laden, licentie ophalen en als even later vroeger het beeld verscheen komt er op het scherm "er is een fout opgetreden, probeert u het later eens opnieuw".

 

Heeft men die SBS6 gemist nu geblokkeerd voor het buitenland, of scheelt er echt wat?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is het dan ook mogenlijk een proxie server in te stellen op de smart TV ?

Zou leuk zijn voor BBC I-player, buiten UK niet werkende.

aangepast door Its_Johan

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou leuk zijn voor BBC I-player, buiten UK niet werkende.

 

Werkt inderdaad ook niet op mijn tv. Echter minder behoefte aan dan die dingen van NL.

 

@Tonskidutch: ik ga nog wat van netwerken leren. Net DynDns geleerd om mijn Vu+ van buitenaf te kunnen bedienen :cool:

Volgende vraag: wat en hoe is nu weer een proxieserver?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Proxy server is een programma wat IP reeksen manipuleert. Proxy is een acroniem voor Proximity ofwel in de nabijheid. Hij truukt websites door te denken dat de aanvrager in de buurt (lees: in dezelfde regio) zit. Zo kun je regio geblokkeerde sites toch openen. Even heel simpel gezegd.

 

Werkt overigens niet als ze DPI techniek gebruiken!! Voor die sites zul je een VPN tunnel moeten gebruiken.. Alleen GEC sites zijn zelfs op die wijze ook niet te bereiken omdat de VPN tunnels óók nog eens gefilterd worden.. Maar goed: daar zullen simpele streakers zich niet druk om maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de uitleg, maar dit legt niet uit hoe RaveMaus  een proxie server in moet stellen op zijn smart TV voor uitzending gemist?

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat de meeste TV fabrikanten die optie "proxieserver" ook niet in hun firmware/software hebben ingebouwd!

 

Dat is namelijk een toegangscontrole voor diensten in binnen of buitenland waardoor men niet zomaar kan kijken naar iets wat voor jouw geblokkeerd is ( afspraak fabrikanten )

 

maar je kunt wel thuis een proxieserver laten lopen op een ander toestel / pC die het internet met de TV deelt

 

Dacht echter indien je een IPv6 verbinding hebt, dat dit truukje met proxieserver weer niet kan (dacht ik??? / dus vraag)

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de tv kan ik het inderdaad niet instellen. Echter hangt alles in het thuisnetwerk wel op een Zyxel router. Als ik aan de pc zit eens kijken of ik daar niets kan instellen.

 

Als ik me niet vergis staat men hier in de Bananenrepubliek nog steeds op Ipv4. Mijn WAN ip is in alle geval nog ipv4. Zou dus moeten lukken...Ik  Check asap de routermogelijkheden.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor uitzendinggemist van de commerciële omroepen moet je toch betalen?

 

Zo ver ik weet zijn alleen de publieken vrij terug te kijken, buitenlandse films en series staan daat wegens auteursrechtelijk materiaal niet bij.

Ik heb mijn tv bijna een jaar. Laat ons zeggen dat ik op het idee ben gekomen toen ik op de doos van die tv "RTLXL" zag staan. Toen even gezocht naar de mogelijkheden. SBS6 en Veronica gemist is 1 app. Altijd perfect gewerkt tot ergens in september.

 

Bij het begin van dit topic ging RTLXL ook nog. Nu is het al even geleden.

 

De app laat volgens mij betalingen zelfs niet toe (of ik heb nog niet grondig gezocht).

 

In België is het een ander verhaal natuurlijk. Maar zowel voor de openbare omroep als voor de commerciëlen moet je hier betalen. Het werkt ook nog eens enkel als je een settopbox van Belgacom, of Telenet hebt. Voor de box moet je natuurlijk ook betalen. Is hier niet voor niets een Bananenrepubliek :mad:

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me een hopeloze zaak te worden met die proxy-server.

In de tv kan je het dus niet instellen. Zonet even in de routersettings gezocht. Mogelijkheden bijna oneindig, maar geen proxy-server settings. Tenzij men hetzelfde ook nog een andere naam geeft?

 

Misschien iemand die dit type router goed kent: Zyxel NBG-419N

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo,

Hier hetzelfde probleem (vanuit België) SBS6, Veronica, Vijf  app werkt niet meer sinds september 2013. De app op zich draait maar kan de video niet laden. Jammer want was een veel gebruikte app. RTL XL en net gemist werken wel.

Heb ook al getracht met de proxy instellingen te sleutelen zonder succes.

 

Blijkt toch eerder een verkooptechniek te zijn geweest ofwel was er een auteurswetgeving die dit verbied in België.

Moest iemand een oplossing weten de interesse is groot.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...