Ga naar inhoud


Welke HD ontvanger heeft goede HD ondertiteling?


Traffic1326
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een HD ontvanger met vaste schijf, waarbij ik tegelijkertijd 2 of meer programma`s kan opnemen.

Geen probleem , de keus is groot, maar nu loop ik tegen een probleempje aan.

Ik kan er geen vinden die standaard HD ondertiteling van de Engelse kanalen heeft (BBC-ITV HD enz)

Bij de meeste kan je wel de ondertiteling aanzetten, maar zodra er  een programma wordt opgenomen, is er geen ondertiteling.

 

Mijn vraag: Is er een sat receiver die standaard de HD ondertitels laat zien ( ook bij de opgenomen programma`s?

 

Gr

Traffic

Homecast s9000  :mad:  in plaats daarvan  2x VU+ Solo2 met Open PLI 6.2. Loopt fantastisch! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kan o.a. met Vu+ en Dreambox.

Je moet dit eenmalig, per zender inschakelen en alles wordt ondertiteld.

Dit is heel simpel, daar is een speciale toets voor op je AB, 2 seconden en klaar.

 

Hangt wel van de zender af, NPO en VRT ondertitelen bijna alles, ik denk BBC ook, RTL niet, dat brengt voor hun geen ekstra geld in het laatje en is dus voor hun niet interressant.

Behalve dan GTST heb ik begrepen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Net nog geprobeerd, iets wat ik een paar maanden geleden opgenomen heb op mijn Rebox RE-8500HD van BBC1HD kan ik nu bij afspelen gewoon de ondertiteling inschakelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@traffic1326,

 

De Vu+ Duo is niks mis mee, heb er zelf een, maar nu zou ik gaan voor de Solo 2 of Duo 2, zie:

 

http://vuplus.com/productDuo2.html

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en toch is het vaak iets complexer

Humax 5050CI Kabel receiver voor ziggo :

soms krijgt men geen teletekst / video tekst op VRT (BRT vroeger) zender EEn of canvas

soms bouwen de pagina's zich nog op en moet men enkel wachten dat de manier van teletekst inladen afgehandeld is en dan pas OF NOGMAALS op de teletekst pagina gaan

er zijn verschillende versies van teletekst video tekst (bijvoorbeeld versie 2.5) die anders worden opgeslaan

overigens de Britten noemen het ceefax

 

men krijgt wel direkt subtitles dvb-sub op zenders zoals ZDF (duitsland 2)

men krijgt wel direkt subtitles dvb-sub op zender zoals BBC1

 

dvb-sub is ook een ander procedé

 

je kunt aan de programma informatie van de originele zender in Guide  / EPG zien of er teletekst aanwezig is

maar zoals Emikli al schreef niet alle providers (of) zenders geven die ondertitels door in het DVB-S2 / DVB-C / DVB-T

 

merk op 

er zijn DVB-SUBTITLES gegevens in de signalen

en

er zijn Teletekst / videotekst / ceefax gegevens in de signalen

die verschillen en worden ook per receiver verschillend verwerkt

 

afhankelijk van de receiver zijn er FLOP TOP en Cash (vooraf laden als temporaire opslag) maar er zijn ook versie verschillen per zender, mits ze ook echt worden doorgegeven door jou provider

 

Maar ook de receiver en image afhankelijke weergave van die tekst kan ook nog verschillen > zo kun je op de linux receivers meestal die zwarte balk met tekst zo instellen dat het zwarte balkje transparant wordt, dus meer beeld ziet.

Alsook de kleur van die Tekst kunt aanpassen opdat het leesbaarder wordt.

 

een keuze voor DE receiver hangt dus ook samen met de zenders waar je naar kijkt

 

Opnemen doet de receiver die teletekst paginaś en dvb-subtitles altijd.

 

ciao

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski .

Ik kijk bijna altijd naar de 28 .

BBC ITV enz  bijna nooit nederland

de SD kanalen worden bij afspelen wel mooi met of txt , of DVB ondertiteling weergegeven . Maar helaas de HD kanalen van de 28 niet.

Dat is waarschijnlijk DVB-ondertiteling.

aangepast door Traffic1326

Homecast s9000  :mad:  in plaats daarvan  2x VU+ Solo2 met Open PLI 6.2. Loopt fantastisch! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de openpli ontvangers heb je perfecte ondertiteling op de Engelse zenders. Zij gebruiken bij voorkeur het teletekst ondertitelsignaal en maken hier mooie letters van. Dit kun je ook nog zelf instellen. De een wil grotere letters en de andere weer juist kleinere.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Traffic1362

dat betreffende HD zenders en dvb-subs, heb ik net even bekeken ter contrôle

 

daar ik zelf geen ondertitels nodig heb wist ik het niet meer 100% zeker

maar die werken hier gewoon, toch raar dat de Homecast dat niet kan weergeven, maar dat schreef ik al boven in post 7

 

Hoe dat met SKY UK HD zenders zit kan ik je niet vertellen (geen abonnement daarvoor)

ciao

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...