Ga naar inhoud


DM500HD V1


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten

@Satfanatic.

Heb al contact opgezocht met de leverancier uit **********. Ze doen al moeilijk omdat het achterklepje is verwijderd waar nu de USB uitbreiding zit. Ga maar even kijken hoe het zich houdt. Hoevaak start je zo'n box nu op als hij eenmaal geconfigureerd is? Alleen een beetje flauw van ze. Er is immers niets aan de electronica gerommeld.

Wat betreft je USB. USB sticks verbruiken op zich weinig stroom. Zou alleen de box van de stroom halen. Dan pas de 2de USB stick plaatsen. Dit op spanningspieken te voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet hoeveel lighter zon image is ?

Van Merlin zegt mn ook dat dat n slank OE2.0 is.

Ik had vh met OE1.6 exp. al wat plaatsgebrek in de Flash.

Heb nu alleen al zon 20 mb aan picons erin gezet en dan nog de softcams en plugins etc.

Maar t schijnt te kunnen zonder usb .

 

Gr.

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe meer mogelijkheden in de image, hoe groter die wordt. Er zit 64Mb flash in de box. Een OE2.0 is al 47Mb groot. Dus slechts 17Mb over. Je hebt 3 à 4 Mb nodig om de boel netjes te laten draaien. Blijft 13Mb over om te spelen. Beetje zenderlijst erin, SoftCaM, SoftCaM manager, Mediaspeler, Picons en je bent er al doorheen.

 

Over het algemeen heb je met een V1 box dus nu altijd extra ruimte nodig! Dut is ook de reden waarom Dream de nieuwe modellen met 1 Gb uitrust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@satfanatic

Als je die connector loodrecht vanaf de draad(dus tegen de mantel van de kabel aan) naar beneden zaagt en dat stuk weghaalt dan past de connector precies! Zo kun je de USB netjes aansluiten. Voordeel van de current limiter is dat je intern ook een USB connector hebt. Ik heb daar de permanente USB Stick aangesloten. Zo raakt hij niet los of kwijt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, maar kan morgen wel een foto maken. Ik heb een fan op een bracket. Kan de deksel dus volledig afnemen. Overigens is de fan lokatie exact gelijk aan de modellen wAr hij aan de deksel gemonteerd zit. Het kan absoluut geen kwaad om een USB permanent aan de binnenzijde te hebben. Hij zweeft gewoon boven de andere componenten. Ik heb uit veiligheid wel een rubberen USB stick. Dus echt geen probleem. Extra warmte genereert het niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje voor de moeite,

ik weet nog niet of ik mijn usb connectors ga inbouwen of ze zoals nu gewoon er buiten laat hangen.

In geval van mijn connector(s) moet ik best wel wat kabels laten zweven binnenin en dan ook nog die metalen usb stick.

Ik weet niet of die moeite zich loont.

 

gr.

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

@Mimisiku:

 

Toch zullen we toch wel weer eens noodgedwongen opnieuw aan 't flashen komen.

Tenminste als we af toe 't image updaten.

Deze update's blijken nml. in 't "originele" flash-geheugen terecht te komen.

 

Heb de afgelopen week 2x mijn DMM2.0 exp. Image geupdate en nu is mijn vrije flash van 6% naar 4% gezakt.

 

Dus maar ff indien niet echt nodig niet meer Image updaten.

 

Schijnt wel mogelijk te zijn dmv Mediaboot te gebruiken ipv Flasexpander maar denk dat ik maar daar maar niet aan ga wagen, te complex voor mij.

 

gr.

aangepast door satfanatic

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat gaat ook niet anders! De image is de besturing van de box waar 'var' slechts een deel van uit maakt. Als de image groter wordt door extra functies of aanpassingen op de bestaande dan zal dat onmiddellijk merkbaar zijn in je geheugengrootte die over blijft na de flash..

Mediaboot is een bootloader waar je de hele image in een extern apparaat plaatst. Heb daar in het verleden alleen maar ellende mee gehad dus die gebruik ik niet meer....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Even een update. Heb de DM500HD een hele tijd uitgeprobeerd i.v.m. Het koude start probleem. Na enig aandringen heb ik een nieuwe voeding gekregen. De box start nu altijd keurig op.

 

Box heeft altijd testgedraaid op een Linksys WET54G met een eigen voeding. Dit functioneerde altijd prima. Heb van het weekeinde de VONETS Bridge aangesloten. Deze wordt gevoed vanuit de USB poort van de box. Dit blijkt niet te functioneren. Het apparaat heeft ruim 1.2A nodig om te starten. De ingebouwde current limiter doet goed zijn werk. Geen USB power meer en dus ook geen verbinding. Ook de interne USB stick bestaat dan plots niet meer... VONETS moet dus op een eigen 2A voeding worden aangesloten. Dan werkt alles perfect...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...