Ga naar inhoud


lnb alps vervangen door black ultra 40 mm lnb


josse

Aanbevolen berichten

ja, twijfel niet aan de prestaties van de black ultra.

maar stel nog één maal de vraag .

is het mogelijk dat, LNB houder van de triax niet geschikt is voor de LNB??

de ALPS zit er veel vlakker in.

op foto 2 zie je, dat de LNB ook niet volledig in de klemt zit..

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Je ontvanger zal onder de ingangsdrempel geraakt zijn, dus van 7,9 ga je in een keer naar 0.

Lagere waarden kan je alleen zien met bijvoorbeeld een spectrum analyser.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ver lopen is het niet .

LNB + - in de helft van de houder ,zit dan tussen 14.5 en 15 DB'S op 4.8 en 7 gr oost.

op BVN 19 gr oost maar 8 DB'S .Hoeveel DB'S + - op deze zender??

 

Als je op 4.8 en 7.0 oost bovengenoemde waarden hebt, sluit ik niet uit dat de schotel daarna uit de Clarke Belt loopt.

Staat de bevestigingspaal/buis wel zuiver waterpas?  

 

Heb je op je nulpunt (hoogste punt van de baan tussen de 7 en 4.8 oost) de schotel + de rotor in een rechte lijn vanaf de paal op dit punt/deze sat afgesteld? 

Anders heb je alleen maximale ontvangst op deze sats en vervolgens draait hij de baan uit.

Hoeveel signaal heb je op TRT HD op Turksat?

 

Welke ontvanger heb je, trouwens?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Eduart07. De LNB die ik gebruikte was een SAB en is vervangen door een Vantage. Met de SAB 0,0 en met de Vantage meer dan 80 % en een behoorlijk aantal db's. De schotel bleef voor de rest onaangeroerd. Ik vind het ook raar maar dit is wat ik gisteren heb ervaren. Aan de kabels of schotelafstelling kan het niet liggen die bleven dezelfde. De Vantage geeft op 4 en 5 wel goed beeld en de SAB niks. Is een beetje gelijklopend met de topicstarter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RogerDR, je had kennelijk een kapotte lnb, maar Josse's lnb is wel goed maar staat niet zuiver gericht doordat waarschijnlijk de rotor niet goed staat.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je misschien een ongevoelige ontvanger met een hoge threshold in combinatie met ongevoelige SAB lnb's.

Als je daarover wilt doorpraten, moet je even een apart draadje openen, want deze is van Josse.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef maar aan dat ook dit mogelijk is. Telkens krijg je de reaktie van slecht afgestelde schotel of foute coax. Ik denk maar mee met de TS om te zoeken naar een antwoord. Mijn ontvanger is een Ultimo.

De Ultimo zal dan bij jou zeker het probleem niet zijn. Maar zo heeft ieder natuurlijk weer zijn eigen opstelling en configuraties. 

Josse heeft een draaibare schotel, en dan gaat op een andere manier dan bij een vaste opstelling de afstelling wel een extra belangrijke rol spelen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, twijfel niet aan de prestaties van de black ultra.

maar stel nog één maal de vraag .

is het mogelijk dat, LNB houder van de triax niet geschikt is voor de LNB??

de ALPS zit er veel vlakker in.

op foto 2 zie je, dat de LNB ook niet volledig in de klemt zit..

Op de foto waar de BU helemaal naar achteren zit , lijkt deze inderdaad niet goed te zitten . Hij kijkt teveel omhoog .

I.c.m. niet goed afgestelde schotel kan dat het probleem zijn .

Die lnb klem is toch niet gescheurd ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die lnb klem is toch niet gescheurd ?

Dat is inderdaad een regelmatig terugkerend aandachtspunt: vermijd (te) goedkope materialen.

Daarom ben ik blij dat ik nu een Duitse schotel heb met volledige afneembare metalen lnb klemmen. Op een railtje op de schotelarm en met een sterschroevendraaier erop en eraf.Onverwoestbaar door alle seizoenen.

1 scheurtje in de kunststof houder en de lnb staat mogelijk niet goed meer gericht.

 

Was de regelmatige vraag van die ene verkoper niet: "Wilt u goed of wilt u goedkoop?"

 

@Josse: een Triax lnb-houder is universeel en prima voor een BU. En als die niet klem genoeg wil zitten, draai je wat tape rond het midden van de lnb, dan kun je hem goed richten en klem zetten in de houder.

De combinatie Triax/BU is perfect en wordt hier door velen op dit forum naar grote tevredenheid toegepast.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als je op 4.8 en 7.0 oost bovengenoemde waarden hebt, sluit ik niet uit dat de schotel daarna uit de Clarke Belt loopt.

Staat de bevestigingspaal/buis wel zuiver waterpas?  

 

Heb je op je nulpunt (hoogste punt van de baan tussen de 7 en 4.8 oost) de schotel + de rotor in een rechte lijn vanaf de paal op dit punt/deze sat afgesteld? 

Anders heb je alleen maximale ontvangst op deze sats en vervolgens draait hij de baan uit.

Hoeveel signaal heb je op TRT HD op Turksat?

 

Welke ontvanger heb je, trouwens?

 

Als je op 4.8 en 7.0 oost bovengenoemde waarden hebt, sluit ik niet uit dat de schotel daarna uit de Clarke Belt loopt.

Staat de bevestigingspaal/buis wel zuiver waterpas?  

 

Heb je op je nulpunt (hoogste punt van de baan tussen de 7 en 4.8 oost) de schotel + de rotor in een rechte lijn vanaf de paal op dit punt/deze sat afgesteld? 

Anders heb je alleen maximale ontvangst op deze sats en vervolgens draait hij de baan uit.

Hoeveel signaal heb je op TRT HD op Turksat?

 

Welke ontvanger heb je, trouwens?

xtrend 6500, zit op 42 gr oost tussen de 5a7 DB'S. BER mooi op nul.

vergeet bij deze niet schotel te laag bij de grond, bij deze geen optimale ontvangst.

dit met de terug gemonteerde ALPS die vlakker in de LNB houder zit.

opstelling schotel ok.

met de black ultra , op de genoemde zenders geen signaal dus 0 , o.

als ik één van de 4 genoemde zenders programeer, en vervolgens LNB beetje bij beetje afstel, en ergens in de buurt kom van het signaal of net er langs .

heb je, stilstaand beeld op tv. ook dit lukt me niet .en dat  de black totaal niets geeft blijft ook voor mij een raadsel.

hij zou toch iets moeten geven, al was het maar 1a2 DB'S. dan kan ik verder zoeken.

morgen ga ik, kabel rotor >>LNB vervangen maar daar ligt het volgens mij niet aan .Daar de alps wel signaal geeft? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de foto waar de BU helemaal naar achteren zit , lijkt deze inderdaad niet goed te zitten . Hij kijkt teveel omhoog .

I.c.m. niet goed afgestelde schotel kan dat het probleem zijn .

Die lnb klem is toch niet gescheurd ?

ja, heb ik, gisteren al aangehaald.

de klem is niet stuk maar lnb te dik voor de klem, krijg die klem niet gesloten.

maar met tape dat klopt kan de LNB rechter geplaatst worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

raar hier past die black ultra single perfect op de triax 110 met orginele houder  geen probleem met de klem    zie foto

 

mischien een productie fout?

post-62112-0-89317500-1385301646_thumb.jpg

post-62112-0-30733600-1385301812_thumb.jpg

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

raar hier past die black ultra single perfect op de triax 110 met orginele houder  geen probleem met de klem    zie foto

 

mischien een productie fout?

mooie opstelling en ja, klem past mooi.

nu mijn schotel staat rond de 15 jaar en nog steeds dezelfde LNB houder.

waren die toen smaller daar durf ik, niet op te antwoorden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...