Ga naar inhoud


Portable HDD usb 3.0 aan MaxDigital XP1000


trust

Aanbevolen berichten

Is een usb 3.0 HDD geschikt voor een maxdigital XP1000 ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had er een oude 40 gig laptop hd in een casing aan hangen zonder extra voeding , helaas heeft deze het begeven

Is die externe voeding ook voor een 2.5 inch hd nodig ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er een oude 40 gig laptop hd in een casing aan hangen zonder extra voeding , helaas heeft deze het begeven

Is die externe voeding ook voor een 2.5 inch hd nodig ?

Wat heeft het begeven?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hd heeft lange tijd spontaan luid zoemend gedraaid , toen ik daarna er iets mee op nam , stopte de opname met de melding : geen ruimte (o.i.d.)

Op zowel de XP1000 als mijn pc word de hd niet meer gezien .

Eerder heb ik er gewoon mee opgenomen op de XP1000 .

Het zou ook nog aan de electronica in de usb casing kunnen liggen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas heel goed op! Die oude 40Gb HDD's eten veel meer stroom dan de moderne types!!! Deze dus altijd met eigen voeding aansluiten op de XP1000. Je XP1000 heeft slechts 1 USB poort. Blaas je die op, dan kun je flashen van je box vergeten. Via LAN gaat dit namelijk niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas heel goed op! Die oude 40Gb HDD's eten veel meer stroom dan de moderne types!!! Deze dus altijd met eigen voeding aansluiten op de XP1000. Je XP1000 heeft slechts 1 USB poort. Blaas je die op, dan kun je flashen van je box vergeten. Via LAN gaat dit namelijk niet.

Daarom vandaag een nieuwe 500 gig 2.5 Seagate SRD00F1 usb 3.0 gehaald , deze is voorzien van een usb verloopsnoer met 3.0 micro B steker .

Hang ik deze aan de XP1000 , gaat de led niet aan en word hij door de ontvanger niet gezien , schrikken dus .

Maar met een 4 gb stick  erin komen de mappen met afb. gelukkig gewoon tevoorschijn .

De Seagate word in de pc ook gewoon gezien , ook als ik hem op de SKYBOX S9HD aansluit licht de led op de HD op .

Is zo'n type hd ook apart te voeden ?

 

P.s. Ik zal het eens proberen met een USB uitbreidings set met aparte voed. adapter .

Als het een tekort aan vermogen van de 5 volt pin in de usb poort is , schroef ik de ontvanger open en kijk of een interne oplossing mogelijk is . 

post-30993-0-94448000-1385679027_thumb.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Trust,

 

Even aanhaken op externe HDD's, ik had dit jaar ook enkele externe HDD's USB3, deze zouden het ook moeten doen op USB 2 en waren volgens mij ook van het merk Seagate. Ik heb geen van deze apparaten aan de praat gekregen op de door mij gebruikte apparatuur. Hier had e.e.a. te maken met software in de externe kastjes die niet alle willekeurige HDD's ondersteund, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook met het extra gevoede usb blok ertussen gaat de led op de hd niet branden .

Sluit ik de hd direct aan op mijn sony hd recoerder of sony audio set , drand de led meteen .

Misschien dat een ander image in de XP1000 de oplossing is ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...