Ga naar inhoud


Afstandbediening DB 7020HD werkt zeer slecht


DM7020HD

Aanbevolen berichten

dag masterw, mag ik vragen hoelang het nu al goed gaat, spreken we over weken, maanden,.... ?

 

maw; wordt het definitief opgelost of komt het snel terug?

 

Moet hier nml ook wreed mijn best doen om OK-te drukken.

 

Ik heb mijn 7020HD AB ook opgestuurd, en netjes zonder kosten een nieuwe gekregen.

Maar ook deze nieuwe AB heeft inmiddels een lamme OK toets....

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de afstandbediening uit elkaar gehaald en schoongemaakt met fluxcleaner en de wattenstaafjes waren behoorlijk zwart.

 

Ook heb ik een modificatie gedaan met aluminium folie die ik tegenkwam op youtube, zie bijlage ...

En de afstandbediening werkt nu naar behoren :)

 

Vrg,

Rudy

Hetzelfde geldt voor mij.

De OK en Exit deden het bijna niet meer.

Even uit elkaar gehaald, de smurrie eraf gehaald met een wattenstaafje en.... als nieuw.

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Sterker nog: ik gebruik nog steeds de eerste AB van de DM7000s. Die oude grijze. Heeft al ik weet niet hoeveel batterijen versleten maar werkt prima. De originele bij de DM8000 en de DM800se zitten in de doos...

 

Das dan niet handig, want de DM8000 afstandsbediening heeft wel een rij toetsen extra en dat werkt toch wel veel fijner dan een DM7000 afstandsbediening i.c.m. een DM8000.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in het andere toppic over de AB van de 8000 staat: schroefjes uitdraaien en dan met kleine schroevendraaier (of zelfs plamuurmes) lichtjes "openhalen"

 

-is het puur naar buiten trekken, of moet je het onderste ook wat naar voren schuiven? (kwestie van geen brokken te maken he.... :) )

 

-en waar zitten al die lipjes precies?

 

ok, open gekregen en weer dicht. Met wattenstaafje wat vuil afgehaald (maar zat in feite niet veel op) werkt helaas nog niet zoals het moet, zal eens die andere tip proberen van het desbetreffende pinnetje te verlengen met plastic buisje of zo...

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag masterw, mag ik vragen hoelang het nu al goed gaat, spreken we over weken, maanden,.... ?

 

maw; wordt het definitief opgelost of komt het snel terug?

 

Moet hier nml ook wreed mijn best doen om OK-te drukken.

sinds Maart 2013 heb ik een nieuwe afstandsbediening, dus gaat al bijna 10 maanden goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik heb het met alle afstandsbedieningen van Dream gehad. Troepzooi van de eerste orde wat ze leveren. Meestal begint het na 1 jaar en komt er op de meest gebruikte toetsen een vochtige substantie wat voor slecht contact zorgt. Als je eenmaal hebt gehad komt het binnen de korste keren terug. Zelfs ontvetten met IPA van 99.9% helpt maar zeer tijdelijk. Ik heb nu  eop de toetsen zilverpapier gelijmtn dit lijkt enigzins te helpen

Dit blijkt hier nu toch idd ook dé oplossing, bedankt voor de tip. (een andere AB wordt dus uitgesteld)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...