Ga naar inhoud


TV en ontvanger afzonderlijk schakelen


marleentje

Aanbevolen berichten

Een Dreambox DM7020HD met open pli is aangesloten op een recente Philips TV via HDMI.

De Dreambox schakelt de TV aan bij opstarten. Soms schakelt de TV uit zich zelf uit en dan schakelt hij ook de Dreambox uit. Kan in de settings van de Dreambox deze functie uitschakelen, wie kan mij zeggen hoe ?

Of moet dat in de settings van de TV gebeuren en weet er iemand hoe het daar kan ?

 

Dank !

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites


druk op menu

ga dan naar applicatie

kijk daar of er HDMI CEC tussen staat en druk dan op ok 

daar kan je het normaal terug uitschakelen bovenste regel denk ik 

veel sucses marleentje

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Smetje, maar ik vermoed dat die er niet zal staan, ik ga morgen eens kijken.

De image werd er gewoon opgezet zonder veel applicaties... Zou het kunnen dat het standaard in PLI zit ?

De versie is een maand of 8 oud.

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet er dan maar de nieuwste in 

je kan gewoon een software update doen 

menu--->instellingen---> software update ok drukken en dan enkele minuten wachten

hij zou normaal terug opstarten enz 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Dreambox DM7020HD met open pli is aangesloten op een recente Philips TV via HDMI.

De Dreambox schakelt de TV aan bij opstarten. Soms schakelt de TV uit zich zelf uit en dan schakelt hij ook de Dreambox uit. Kan in de settings van de Dreambox deze functie uitschakelen, wie kan mij zeggen hoe ?

Of moet dat in de settings van de TV gebeuren en weet er iemand hoe het daar kan ?

 

Dank !

Ik weet niet wat voor merk tv je hebt, maar bij mijn Panasonic kan ik dit in de tv regelen (diverse hdmi-aansluitingen).

Dito voor de Samsung.

Maar op de afstandsbediening van de Dreambox zitten ook opties voor ontvanger en tv.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze is het eduard07

Een Dreambox DM7020HD met open pli is aangesloten op een recente Philips TV via HDMI.

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

je kan het ook in je tv uitzetten.

Ga naar instellingen en vervolgens naar easylink.

 

Schakel easylink uit en het probleem is opgelost.

 

Maar een tv die zichzelf uitschakelt....

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn philips tv die automatisch na 4 uur uitschakelen, mijn ouders hadden hier ook last van, is een optie die via het menu is in te stellen.

Even zoeken het nt naar "philips tv schakelt automatisch uit" en je vind de oplossing.

2x Gigablue Quad S/S/C/C Oscam, Gigablue IP Box
DM 800HDse PVR DVB-S/USB-C Oscam, DM 800HDse PVR DVB-C Oscam
Wavefrontier T55 13/19/23/28

Synology DS214+ en DS211+ NAS, Raspberry PI als Oscam server

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Philips tv waarover ik het had schakelt op zeer onregelmatige mommenten uit.

Maar idd, dit hoor je uiterst zelden bij TV's. Het zou mss ook van de DM7020HD kunnen komen die eraan hangt.

Daar is het probleem dat hij bij niet-fta zenders soms op zwart gaat. Maar schakelt de dreambox dan zichzelf uit ?

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

normaal schakelt de dreambox de tv niet uit.

Het wil niet zeggen als jij je dreambox uitschakelt dat de tv mee uit moet.

Je kan gerust nog naar een DVD willen kijken.

 

De tv zal de dreambox in en uit schakelen als easylink is geselecteerd.

 

Je tv kan wel uitschakelen als hij een bepaalde tijd geen antenne signaal ziet.

Misschien is dat een rede.

Dit kan je volgens mij ook uitschakelen in het menu.

 

Anders moet je eens kijken of er geen nieuwe software beschikbaar is voor je tv.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...