Ga naar inhoud


hulp met instaleren van zenders


estrea

Aanbevolen berichten


en uw satelliet schotel op dak, daar eens iets over zeggen is bij u niet opgekomen tijdens het schrijven van de vraag?

 

wiste men dat van u / uw schotel configuratie, dan is lagnskomen misschien zelfs overbodig...

 

dus geef eens wat meer informatie over de schotel configuratie en uw receiver.

ciao ;)

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je die draaibare schotel zelf geplaatst?

Welke satellieten ontvang je nu?

Hoe groot is je schotel?

Welke satellieten zou je er graag bij willen hebben.

Ontvang je de vier bekende satellieten zoals de Hotbird, Astra 1, 2 en 3 goed?

Staat die schotel op de grond of op het dak?

Heb je vrij zicht op de satellieten die je extra wilt gaan ontvangen.

Heb je dit al eens bekeken met de site Dishpointer.com?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee schotel niet zelf geplaatst.ik kan denpersoon dan ook niet meer bereiken helaas.

Eurobird1/astra2a/2b/2d ( 28.2e)

Astra1d/3a (23, 5)

Astra1f/1h/1kr/1l/1m (19.2)

Hotbird6/7a/8 (13.0)

Zijn de satteliten die ik ontvang , maar ik ontvang niet alle zenders van die sattelieten wat ik bv bij kenissen die een dreambox hebben wel ontvangen.

Ik doe soms wel de sattelieten opnieuw doorzoeken waardoor ik er wer wat nieuwe zenders bij krijg. Hier kun je ook zenders zoeken die op o.a. intelsat en eurosat staan maar die zijn niet geactiveerd denk ik en ik weet niet hoe dat moet. Ik ontvang vele filmzenders niet zoals ik ontvang wel rtl en ned1, 2 en 3 maar de andere lokalenl zenders niet ik ontvang ook geen belgische zenders wat ik graag wil.de grootte van de schotel weet ik niet ik wou een 110 maar heb die niet gekregen er werd me verteld zolang ik een motor heb de grootte van de schotel niet uitmaakt. Hij staat geplaatst op het balkon net als de andere schotels in de straag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel een abonnement voor de Nederlandse zenders?

Heb je ook een abonnement voor de filmzenders?

Op de Astra 28,2 / 28,5 zitten flink wat ongecodeerde filmzenders. Wel allemaal oude films natuurlijk.

Dat de groote van de schotel niet uitmaakt bij een draaibare schotel? Wie heeft je dat vertelt? Voor alleen de vier bekende satellieten kun je inderdaad met een kleine schotel toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn twee soorten satellietontvangers, SD-ontvangers voor het oude Standaard beeld en HD-ontvangers voor HD-televisie. De SD-ontvangers kunnen alleen maar met MPEG2 overweg, de HD-ontvangers ook met MPEG4. MPEG4 heb je niet alleen nodig voor HD-ontvangst maar ook voor SD-zenders die MPEG4-gecomprimeerd zijn zoals bijv. het overgrote deel van de Nederlandse regionale zenders.

Wil je dus niet verstoken blijven van een flink deel van de beschikbare zenders, dan zul je een HD-ontvanger moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb idd een sd decoder en met mijn abbonnement kan ik alle zenders ontvangen normaal alleen gebeurd dat niet.. waarschijnlijk heb ik dan een hd ontvanger nodig. De persoon die alles is komen leveren en plaatsen heeft me het verhaal verteld over de schotel.ik was ook van mening dat ik een grotere nodig had maar daar was hij t niet mee eens.beetje naief van me om t van m aan te nemen want ik ben nu veel geld kwijt.. ik heb lang niet alle zenders die ik wil ontvangen en de zenders blijven ook regelmatig hangen. Erg storend als je een programma kijkt vooral als t spannend is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje incoherent allemaal. Kan je het type decoder (technomate) even geven anders. Wanneer is deze installatie gebeurd en heeft u zelf om die decoder gevraagd of heeft de installateur dit ook aanbevolen? Heeft het ooit gewerkt om die 'andere' kanalen te zien (bij installatie)? Als u 2BE en VT4 enzo wil kijken moet uw abo dat ook wel ondersteunen natuurlijk.

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste estrea

 

Ik heb uit Nederland al voor diverse mensen in Spanje een SAB Sky 4800 mini meegebracht en die zijn allemaal hartstikke tevreden over die HD-ontvanger. Ik laad zelf de HD-fastscanlijst in dat kleine doosje want de mensen voor wie ik ze meeneem weten helemaal niets van satellietontvangst. Schitterend beeld en zo klein als een pakje sigaretten. Ik sta er zelf elke keer weer verbaast naar te kijken hoe scherp het beeld is. Hangt gewoon achter de TV. Die koop je in Nederland al voor €69,-. Dus met die grote uitgave valt het wel mee. Maar ja, het is maar net wat je wensen zijn.

 

Welk abonnement heb je dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...