Ga naar inhoud


Gigablue quad probleem


Erla

Aanbevolen berichten

Ik heb mij net een nieuwe quad aangeschaft.  Eerst openVix erop gezet + CCcam.

Ik loop echter tegen volgend probleem aan, de box schakelt om de haverklap uit om dan automatisch weer op te starten.

Ik heb de indruk dat een en ander slechter is als er ook een opname loopt, maar moeilijk te controleren.

Dus heb ik ook andere images (openmips, teamred, openrsi) erop geflascht, maar de storing blijft dezelfde.  Als ik aan het zappen sla of de opgeslagen video's wil controleren, schakelt de box plots uit. Dat kan al na 2 min zijn, maar evengoed na een half uur.

 

Het enige gemeenschappelijke is de CCcam, kan deze de boosdoener zijn? Wat moet er bv in de cfg file staan, nu staat daar niks zinvols in, alleen tekst voorafgegaan door een #, dus uitleg.

 

Kan iemand mij helpen aub ???

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Je bent letterlijk de eerste met een dergelijk probleem. De GigaBlue Quad staat heel goed bekend.

Meest simpele test: zet de originele firmware erop. Schakelt de box dan nog uit, dan is er een hardware probleem. Terug naar de dealer. Blijft de box wel stabiel, dan CCCam laden van een betrouwbare bron. Mijn collega heeft exact dezelfde en die werkt perfect met CCCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties, zal vandaag eens testen

1. met andere tuners te gebruiken (van de 4 gebruik ik er toch maar 2 voorlopig)

2. met FTA zenders.

 

Ik weet nu al beter wanneer de storing zich voordoet.  Als ik gewoon kijk naar om het even welk kanaal, geen probleem.

Wanneer echter een ingestelde timer actief wordt, slaat na ongeveer 5 min de box volledig uit.  Doordat de timer nog actief is, start hij ook gelijk weer op, om na enkele min terug uit te vallen ... enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opgelost !

Het is inderdaad een hardwareprobleem.
Als ik i.p.v. de tuners A&B, de tuners C&D gebruik werkt alles naar behoren. Van zodra ik een van de vaste tuners (A en/of B) gebruik is het koekenbak.
Dus, BACK TO DEALER ...

Ben intussen al een expert in het flaschen van images ...  dank aan iedereen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen enkel probleem gehad met garantie bij mij deed de hdmi out het niet terug naar de dealer binnen een week weer terug met een nieuw moeder bord.

dus gebruik gewoon een nederlandse dealer en je hebt geen probleem is mijn conclusie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar zullen de meningen over verdeeld zijn,

diverse foras in duitsland en engeland zijn ze ook niet ove Impex-sat en de Quad te spreken.

dus ben echt niet de enigste.al

tevens bouw kwaliteit zeer slecht half jaar in bezit.

en nu ga de kwaliteit van de sattuners al met 40% verminderd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hoi,

 

Het probleem heb ik hier voor 95% eruit door andere dvb drivers te installeren. Ik zal moeten zoeken of ik de download link weer terug kan vinden. Wat ik voortaan ook doe is de klep aan de voorkant open laten. (Bij de smartcards).(anders sporadisch uitval)
Op deze manier heb ik vrijwel nooit uitval.

Opstelling dus 2x sat en 2x dvb-c

 

Groetjes Ronniehood

 

@mod mocht ik de driver terugvinden mag ik de downloadlink plaatsen of de driver als bijlage plaatsen ?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...