Ga naar inhoud


VU Duo 2 aansluiten op 1 kabel ? ervaring twinkabel


Pieter-Brugge

Aanbevolen berichten

Beste Pieter-Brugge

 

Een triple-lnb hoeft echt geen compromis te zijn.

Op een 60cm-schotel past die precies en kloppen de lnb-afstanden.

Op een Triax 78 is hij ook te gebruiken alleen kloppen dan de afstanden voor de buitenste koppen niet helemaal meer. Als je de Triax 78 heel precies uitricht, heb je zeker op de middelste lnb (Astra 23,5) een stuk meer signaal. Op de twee buitenste koppen is het verschil klein t.o.v. een Triax 64. Het uitrichten van de Triax 78 met een triple-lnb is een heel stuk moeilijker dan op een Triax 64.

 

Overigens bestaat er alleen maar een triple-lnb quad, met 4 aansluitingen dus. Het is niet erg dat je twee aansluitingen over hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de twinkabel binnenkomt en door de  buis getrokken is, zal ik hem eerst enkel aansluiten op een lnb die ik nog liggen heb op 23,5° Oost, dan heb ik dan toch al de meeste hd-zenders. Denk er sterk aan om toch de triple-lnb te kopen en dan uit te richten op 23'5 en 19'2 graden Oost. Aangezien de engelse kanalen hier in Brugge snoeihard binnenkomen moet het toch geen probleem zijn om deze te ontvangen. Procentueel gezien kijk ik ook veel meer de Nederlandse en Vlaamse kanalen en pas occasioneel naar itv en de bbc-kanalen.

Dit zal dan wel eens gebeuren in een vrij weekend, zal pas voor half februari zijn. Ik hou jullie verder op de hoogte.

Bedankt voor je deskundige informatie Sprietje

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

JBnl

Kabel is hier toegekomen, op eerste zicht degelijke kabel, denk dat de diameter van de kabel iets van 1,2 is. Nu wachten tot mijn eerste vrije weekend en mooi droog weer om de werkzaamheden aan te vatten.

Nl. ouwe enkele kabel eruit, trekkabel erin, nieuwe twin-kabel erin, dan nog mijn ontvanger die er nu staat vervangen door de VU. Dan ontvanger beetje gewoon worden, eventueel eerst gebruiken op bestaande combinatie, nl. enkel op 23,5° oost, kijken naar de sterkte van ontvangst.
Fine-tunen op 23,5° oost en dan uiteindelijk de triple-lnb of 2 losse lnb's dan met switch er bij plaatsen. Al bij al toch werk voor in een mooie namiddag in 't weekend denk ik. meeste werk zal nog zijn denk ik om de kabels te wisselen, moet eerst in de tuin nog eens kijken waar die buis weeral uitkomt, is toch al een 9-tal jaar  geleden dat ik die heb laten leggen...

Wordt vervolgd dus half februari ,hou jullie dan op de hoogte.

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nl. ouwe enkele kabel eruit, trekkabel erin, nieuwe twin-kabel erin,

Ik zou aan het einde van de oude kabel meteen een trekdraad meetrekken wanneer je de oude kabel uit de buis trekt.

Eerst de oude kabel eruit en dan een trekveer proberen in te voeren kan werken, maar soms heb je moeite om in een lege buis een trekveer in te voeren wanneer er wat verzakt is of er een paar rare bochten in de buis zitten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ceesv,

goeie tip ! vooraleer ik de oude kabel er uit trek meteen trekdraad meetrekken. Werken staan gepland voor 't weekend van 22 en 23 februari..

groeten,

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...