blackeyes Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 (aangepast) hier wat foto's van mij bij mijn ideale opstelling staat de skew van de schotel op 95 de linkse lnb is van de astra 3 helaas heb ik net niet de astra 2 op de foto 2 staan 4 februari 2014 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Sprietje Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 (aangepast) Beste elbobo Nou, daar deugt niet veel van die opstelling. Om te beginnen staan de lnb's niet centraal op de rail maar helemaal naar de linker zijde. Ten tweede staan de lnb's haaks op de rail en dat moet natuurlijk ook niet. Een lnb die op L- of R10 staat, moet 10 graden schuin gericht staan. Zelfs de lnb's die 20 graden uit het midden staan staan nog haaks. Dat kan natuurlijk nooit goed zijn. Ik zou de schotel maar eens helemaal opnieuw afstellen met deze site: http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc.html Verder begrijp ik ook niet waarom de schotel zo ver naar beneden kijkt. Dat kan ook nooit goed zijn. Hij staat dus zeker niet afgesteld zoals ik in bericht 6 al had aangegeven. 4 februari 2014 aangepast door Sprietje
el bobo Geplaatst: 4 februari 2014 Auteur Geplaatst: 4 februari 2014 (aangepast) zo te zien is ook mijn skew van mijn schotel de andere kant op... dan vraag ik me af hoe ik in het verleden wel zo'n goed beeld heb gehad. ik ben al ff bezig geweest om het te proberen de andere kant op te doen maar de oude bouten die erin zitten zijn helemaal vastgeroest en zit geen beweging in. dus ff bouten en moeren tellen en ff naar de bouwmarkt vervangen met rvs meteen. zo blijf je aan de gang hé....(leuke hobby voor als het zonnetje schijnt ) blackeyes...bedankt en ik ga er meteen werk van maken. ik meld de vooruitgang gaanderweg.. bob. 4 februari 2014 aangepast door el bobo
el bobo Geplaatst: 4 februari 2014 Auteur Geplaatst: 4 februari 2014 en aangezien die link van sprietje ook zeer nuttig is lijkt me een digitale waterpas wel een idee... even kijken of ze die daar ook hebben. maar achteraf klopt er inderdaad weinig van mijn afstelling. mvg bob
Sprietje Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 Beste blackeyes Ook bij jou staan de lnb's niet goed want ze staan allemaal haaks op de rail.
blackeyes Geplaatst: 4 februari 2014 Geplaatst: 4 februari 2014 (aangepast) nee hoor sprietje dan zie je verkeerd ik heb ze exact op de graden staan zo als ze moeten alleen de hotbird heeft maar 0.5 graden zo kreeg ik bij die het beste resultaat puur gezichtsbedrog 4 februari 2014 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
blackeyes Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 (aangepast) Niet alleen van die afstelling maar ook de opstelling op een houten pallet hoe verzin je het dat moet wel onstabiel staan dat krijg je nooit waterpas vandaar dat de schotel skew niet klopt dat is mm werk. Dat is echt geen gezichtsbedrog daar heeft Sprietje gelijk in ze kunnen nooit haaks op de rail staan want dan snap je het principe niet van de WFT. Er zit niet voor niets een schaalverdeling op de houder en ik vraag me ook af of de houder wel goed op de rail zit, deze discussie is hier al vaker gevoerd. ik weet zeker dat de houders allemaal perfect staan en ook dat de lnb's exact op schaal uitgericht zijn alleen de hotbird heeft maar 0.5 gr in plaats van 0.7 maar zo had ik het beste resultaat 5 februari 2014 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
putemmer Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Hier ook geen beeld maar ook 0dB. Het ligt niet aan de kanalenlijst van Hans want gistrenavond was dit ook al en toen zat er nog de oude lijst in. Enkel dagen geleden had ik wel beeld op deze regionalen. Het lijkt wel of alleen transponder 11.914V er uit ligt
Moderator ceesv Geplaatst: 5 februari 2014 Moderator Geplaatst: 5 februari 2014 Niet alleen van die afstelling maar ook de opstelling op een houten pallet hoe verzin je het dat moet wel onstabiel staan dat krijg je nooit waterpas vandaar dat de schotel skew niet klopt dat is mm werk. Sjaak, bij de T-55 en T-90 maakt het nu net niets uit of de antennemast wel of niet waterpas staat. De schotelskew en elevatie kunnen daarop aangepast worden. De verschillende spreadsheets (Holles) hebben zelfs een veld waar de afwijking van de mast in de berekeningen kan worden gecompenseerd. Een pallet kan je verder wel degelijk stabiel opstellen.(Ballast) Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
blackeyes Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 met mijn t90 en de vu duo krijg ik een signaal van 92% op de astra 3 op de astra 1 een signaal van 95% en op de astra 2 een signaal van 89% de hotbird heb ik een signaal van 88% en ik ken de lnb schaalverdeling zetten wat ik wil maar dit is het uiterste wat ik eruit ken halen , ik hou met storm en harde buien perfect beeld dus mooi afblijven en genieten ervan vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Sprietje Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Beste elbobo en blackeyes Ik heb het er niet over of de lnb’s op de juiste plaats op de rail staan, het gaat er om of de lnb-houder de goede richting is gedraaid, zie de schaalverdeling van de bijlage.
blackeyes Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 (aangepast) die van mij wel op die schaal staan ze exact uitgericht zoals het moet alleen de hotbird heb ik iets minder moeten geven voor het optimale signaal 5 februari 2014 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Sprietje Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Beste blackeyes Als jij schrijft “ik weet zeker dat de houders allemaal perfect staan en ook dat de lnb's exact op schaal uitgericht zijn alleen de hotbird heeft maar 0.5 gr in plaats van 0.7 maar zo had ik het beste resultaat.”, dan weet ik zeker dat jij het niet over hetzelfde hebt als waar ik het over heb.
Moderator ceesv Geplaatst: 5 februari 2014 Moderator Geplaatst: 5 februari 2014 Sjaak, juist omdat de schotelskew bij een wavefrontier instelbaar is, is het niet waterpas staan van de antennemast compenseerbaar, dit in tegenstelling tot antennes zonder instelbare schotelskew. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
el bobo Geplaatst: 5 februari 2014 Auteur Geplaatst: 5 februari 2014 Even voor de duidelijkheid over de pallet... Er liggen 2 60x40 tegels onder die waterpas liggen. De achterkant is bevestigd met lange dikke schroeven door een balk die ook eens door de palen van het hekwerk geschroefd zijn. Dus geloof me,die staat echt stevig. Ben net verhuisd dus moet ff door sparen voor nieuwe stenen voor in de tuin. Die beugel staat 100% waterpas en die blijft zo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen