Ga naar inhoud


Beton plateau voor wasmachine


Psychosammie

Aanbevolen berichten

In de garage hebben we een wasmachine met droger daarbovenop. Omdat de betonnen vloer niet vlak is staat het geheel op een houten pallet. Dat is ook prettig want nu staat alles ook iets hoger. De pallet begint wat gammel te worden dus ik wil nu een blokje beton storten.

 

Wat moet ik gebruiken?

Komt dat blok niet los op de vloer te liggen?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij moet je de bestaande betonvloer "aanbranden" met portland voor een goede hechting.

Verder zou je kunnen denken om er een paar "haken" in aan te brengen waarmee je de vloer aan het nieuwe blok hecht.

Vergelijkbaar met een kozijnhaak die je in de muur mee metselt.

 

Zo zou ik het doen denk ik, maar heb dan ook meer verstand van andere zaken.. :grin:

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is de vloer erg scheef?

Er zitten normaal verstelbare voeten onder een wasmachine om hem waterpas uit te lijnen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de vloer erg scheef?

Er zitten normaal verstelbare voeten onder een wasmachine om hem waterpas uit te lijnen.

De vloer is wel vlak maar niet glad afgewerkt. Een beetje hobbelig zeg maar. Ik neem aan dat dat de kiezels zijn. De pootjes werken daar niet lekker op.

 

Die vloerplaat is ook wel interessant. We hebben een nieuwe wasmachine gekocht. Deze gaat tot 1600 toeren. Dat is toch best veel geweld. Als de was niet in balans is gaat hij zijdelings wat schudden en daar kan die pallet niet tegen. Plaat moet dus wel bestand zijn tegen deze rare belasting.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mereltje,

nu moet je niet zomaar schrijven wat in je op komt

ik heb een appartementvloer van Xella (fermacell) 45mm en daar staat de hele inboedel op... met wasmaschine en meer.

als zijn wasmaschine lek is, ja dan zou je niet met de standaard fermacell moeten werken, maar welke wasmaschine is nu lek? :blink:

 

en de houten vloer kan ook niet tegen water, dus wat heb je aan een waterbestendig plateau?

 

mocht je ḿ hoger willen zetten, dan kun je zowaar meerdere platen op elkaar leggen

de gelijkmatige drukverdeling door de steenwol is PRIMA

en wat mij betreft plak je der een stukje zeil op (restje - vloerbedekkingzaak )

aangepast door Tonskidutch

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mereltje,

nu moet je niet zomaar schrijven wat in je op komt

ik heb een appartementvloer van Xella (fermacell) 45mm en daar staat de hele inboedel op... met wasmaschine en meer.

als zijn wasmaschine lek is, ja dan zou je niet met de standaard fermacell moeten werken, maar welke wasmaschine is nu lek? :blink:

 

en de houten vloer kan ook niet tegen water, dus wat heb je aan een waterbestendig plateau?

 

mocht je ḿ hoger willen zetten, dan kun je zowaar meerdere platen op elkaar leggen

de gelijkmatige drukverdeling door de steenwol is PRIMA

en wat mij betreft plak je der een stukje zeil op (restje - vloerbedekkingzaak )

Ik bedoel ermee dat fermacel alleen als ondervloer geschikt is , je moet er een vloerbedekking over leggen  .

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo goedkoop is Fermacell nu ook weer niet.

Als ik vlug even zoek zie een stukje van 1500*1000*18 mm voor €27,55, daar heb je ook bijna 75 Kg snelbeton voor.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch schreef op 25 Jan 2014 - 09:55:

mereltje,

nu moet je niet zomaar schrijven wat in je op komt

ik heb een appartementvloer van Xella (fermacell) 45mm en daar staat de hele inboedel op... met wasmaschine en meer.

als zijn wasmaschine lek is, ja dan zou je niet met de standaard fermacell moeten werken, maar welke wasmaschine is nu lek? :blink:

 

en de houten vloer kan ook niet tegen water, dus wat heb je aan een waterbestendig plateau?

 

mocht je ḿ hoger willen zetten, dan kun je zowaar meerdere platen op elkaar leggen

de gelijkmatige drukverdeling door de steenwol is PRIMA

en wat mij betreft plak je der een stukje zeil op (restje - vloerbedekkingzaak )

even een vraagje, heb jij je hele inboedel zo kaal op de platen staan, zo ja krijg je dan geen afdrukken van bv. de tafel, stoel of kast poten?

aangepast door looney2

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...