Ga naar inhoud


Alleen ontvangst op astra3, niet op Astra1


sjender

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Ik ben sinds 5 maanden klant bij canal digitaal.

Ik wil van hun diensten gebruik maken in ons vakantiehuisje in de Ardennen.

 

Ik heb eigenlijk al vanaf het begin af aan problemen hiermee en de helpdesk kan mij eigenlijk ook niet verder helpen, ik krijg steeds hetzelfde verhaal.

 

De eerste 3 maanden heb ik geen enkele seconde beeld kunnen krijgen.

Ik had alles geprobeerd: nieuwe kabel, nieuwe ontvanger, bomen weggehaald, satfinder aangeschaft. Niets hielp.

Dus ik dacht, ik neem de set mee naar NL en laat een monteur komen om te zien of de installatie uberhaupt werkt.

Zo gezegd zo gedaan...

Monteur komt langs en vertelt mij dat de schotel gedeukt is en de kop niet werkt.

Mooi, dan ligt het dus niet aan mij.

En inderdaad, met nieuwe schotel en LNB werkte het binnen 5 minuten...

 

Ik de hele set weer meegenomen naar de Ardennen en opgehangen.

Ik heb de schotel 2 graden omhoog gezet en had in NL gezien dat de schotel het best werkte op 161 graden.

Dus ik netjes de schotel op 161 graden gezet en warempel:  ik had voor het eerst ontvangst daar!

Netjes 77%.

 

Dus ik denk ik schakel even naar rtl4, maar dat ging dus niet.

Ik zag in de instellingen dat hij was versprongen naar astra1, en die had geen ontvangst?!

Ik had hem blijkbaar afgesteld op astra3 en als ik hem daar weer op zette, ontving ik wel een of andere russische zender.

Maar dat was natuurlijk niet de bedoeling.

 

Dus ik weer het dak op met de decoder op astra1 afgesteld en ik draaien aan de LNB (op advies van canal digitaal).

Maar dat werkte niet.

Nu vraag ik me af: moet ik de schotel weer opnieuw uitrichten, of moet ik astra1 ook kunnen ontvangen als astra3 signaal geeft?

Kan het te maken hebben met de smartcard?

 

Ik heb een duo LNB, en ik heb de LNB niet van de schotel afgehaald sinds de monteurs hem hier in NL hebben geplaatst, ik weet dus niet uit mijn hoofd of hij op 23 of 19 zit.

Maar ik weet ook niet of dat relevant is, aangezien hij het hier ook gedaan heeft.

 

Sorry voor het lange verhaal, en alvast bedankt voor de suggesties, ik weet het even niet meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo Sjender,

 

welkom op dit forum.

 

Als je een schotel verplaatst moet je hem opnieuw afstellen.

http://www.dishpointer.com/ kan je hierbij behulpzaam zijn.

 

Als je in de schotel kijkt zit bij een duo LNB de Astra1 rechts, de Astra3 links. Je richt je schotel best uit op de satelliet waarvan het LNB"buisje" in de klem zit. Stel dan je ontvanger in op een FTA kanaal (dan moet je geen rekening houden met de smart card), voor Astra1 is dat bijvoorbeeld BVN, voor Astra3 kan je Omroep Zeeland TV nemen.

 

Je ontvanger schakelt tussen de twee satellieten via de DisEcq instelling. Die instelling moet dus correct staan op je ontvanger.

 

Als je volgende info kan geven

- type ontvanger

- type schotel

 

kunnen ik of andere forumleden je gedetailleerder helpen.

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan op dit moment niets opzoeken aangezien ik in NL ben.

Vrijdag ga ik daar weer heen, ik probeer echter met zoveel mogelijk info die kant op te gaan, aangezien ik er telkens maar een weekendje zit.

 

Ik weet niet de exacte naam van het kanaal, zal ik vrijdag opzoeken.

 

Ik heb een standaard schotel van canal digitaal met duo LNB.

Het kastje is de m7 met de allernieuwste firmware.

 

Klein vervolgvraagje:

Ik zit in de ardennen en daar staan uiteraard wel wat bomen, en misschien ook net in de weg, dat is lastig te zien, net wel of net niet.

Nu hoor ik overal dat dit een groot probleem kan zijn, echter heb ik toen hij het hier in NL deed getest met een kerstboom ervoor en ik ben er zelf ook voor gaan staan.

De signaalsterkte bleef, alleen de kwaliteit ging wat achteruit.

Dus hoe erg is een boomtop nu daadwerkelijk, mocht die net in de weg staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies, ik was zelf ook al aan de slag gegaan met 'soscastoa'.

De hoogte van de schotel is ongeveer 7m en de afstand tot de meest kritische boom is ongeveer 17m schat ik.

De boom mag dus ongeveer 17m zijn...

Maar hoe hoog de boom is kan ik niet beoordelen of meten, het is een vrij forse eik, geen idee hoe hoog die dingen worden...

 

Dit is ook niet te zien door achter de schotel te staan en er langs te kijken volgens mij.

Klopt het overigens dat de schotel zelf niet in een hoek van 31graden staat?

Als | 0 graden is en \ 45 graden is, dan staat hij eerder op ongeveer 15 graden schat ik, terwijl de beugel wel ongeveer 31 aangeeft.

Of komt de satelliet niet loodrecht op de schotel binnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het heeft er alles van weg dat je de schotel naar de verkeerde satelliet hebt gericht.

 

Wanneer er een zenderlijst in je ontvanger zit stem je het beste af om BVN op 19 graden oost en richt je daar in eerste instantie je schotel op uit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je hoofdzakelijk de HD zenders kijkt zou ik de 23 LNB in de houder zetten, kijk je alleen de SD zenders kan je beter de 19 LNB in de klem zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

HD zal in de Ardennen (bij vrij zicht) geen problemen mogen opleveren, daarom zou ik de 23 in de klem zetten.

De antenne mast wel waterpas zetten.

Het is beter de schoteluitrichting op 23 uit te voeren.

Zorg er wel voor dat de skew van de lnb al ongeveer goed staat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk nog eens hier, http://www.sat4all.com/forums/topic/338095-alleen-ontvangst-op-astra3-niet-op-astra1/?p=2214058

Dishpointer geeft voor jouw locatie alle gegevens.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...