Ga naar inhoud


Hulp gevraagd bij overschakelen van analoog naar digitaal


NEDNED
Ga naar oplossing Opgelost door youriy,

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb gisteren namelijk een televisie gekocht (Sony Bravia 42w655a). Voorheen had ik lekker ouderwets een beeldbuis met analoge verbinding.

Het beeld bevalt me erg slecht, uiteraard komt dit door de analoge verbinding op een full HD LED tv. Dus moet ik eindelijk overstappen naar digitale tv.

Echter heb ik enkele vragen.

 

- Is digitaal beeld nou zoveel beter dan analoog? Van HD beelden snap ik dat ze scherp zijn, maar geld dit ook voor digitaal beeld?

 

- Wat moet ik allemaal regelen om goed beeld te krijgen? Het opnemen of pauzeren van series is voor mij geen must, ik wil het lekker simpel houden. Gewoon tv kijken in top kwaliteit. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer eerlijk gezegd. Moet ik nou een kaartje kopen of decoder, ik snap er vrij weinig van. Hoe meer research ik doe hoe ingewikkelder het wordt. Ik zou het fijn vinden als iemand kort en krachtig voor mij kan uitleggen wat er allemaal aan te pas komt bij overgang van analoog naar digitaal en welke aanbieder hij/zij mij zou aanbevelen.

 

Alvast dank voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste NEDNED

 

Je hebt waarschijnlijk op dit moment nog een scart-verbinding tussen je satellietontvanger en de TV. Dat is een analoge verbinding.

Je zult een HDMI-verbinding moeten nemen. Dat is een digitale verbinding en dat verschil is enorm.

Je had misschien ook een TV kunnen nemen met ingebouwde satelliettuner, dan heb je helemaal geen losse ontvanger meer nodig en kun je alles met één afstandsbediening regelen.

Als deze nieuwe TV geen ingebouwde satellietontvanger heeft, dan zul je een HD-satellietontvanger moeten kopen. Daar zit wel een HDMI-aansluiting op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op dit forum.Vooreerst zouden we willen weten wat je wilt satteliet of kabel en waar dat je woont (niet de straatnaam maar wel de stad of gemeente en het land) en of je al iets hebt van installatie.

mvg Abuelo

 

Hallo abuelo,

 

Dank voor het welkom heten. Ik woon in de gemeente Doetinchem in Nederland en ik zou het via de kabel willen hebben.

Wat installatie betreft heb ik een kabel met een scart aansluiting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste NEDNED

 

Je hebt waarschijnlijk op dit moment nog een scart-verbinding tussen je satellietontvanger en de TV. Dat is een analoge verbinding.

Je zult een HDMI-verbinding moeten nemen. Dat is een digitale verbinding en dat verschil is enorm.

Je had misschien ook een TV kunnen nemen met ingebouwde satelliettuner, dan heb je helemaal geen losse ontvanger meer nodig en kun je alles met één afstandsbediening regelen.

Als deze nieuwe TV geen ingebouwde satellietontvanger heeft, dan zul je een HD-satellietontvanger moeten kopen. Daar zit wel een HDMI-aansluiting op.

 

Hallo Sprietje,

 

Ik heb geen satteliet, de verbinding gaat via de kabel met scart aansluiting. Heb ik genoeg aan een HD-satellietontvanger of moet ik zo'n decoder hebben met een abonnement?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kabel-TV hebt, dan heb je toch helemaal geen verbindingskabel nodig. In elke TV zit een kabeltuner in. Je moet alleen een abonnement nemen voor een digitale aansluiting en daarvoor moet je een smartcard hebben die je in een kaartlezer (CI-module) steekt. In de TV zit een sleuf waar je die kaartlezer in kunt steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kabel-TV hebt, dan heb je toch helemaal geen verbindingskabel nodig. In elke TV zit een kabeltuner in. Je moet alleen een abonnement nemen voor een digitale aansluiting en daarvoor moet je een smartcard hebben die je in een kaartlezer (CI-module) steekt. In de TV zit een sleuf waar je die kaartlezer in kunt steken.

 

Zoiets dacht ik al inderdaad. Dank voor je antwoord. Nog suggesties welke digitale tv aanbieder ik het beste kan benaderen? Ik heb al jaren namelijk UPC en bevalt me goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je tevreden bent met UPC zou ik zeker bij hun blijven. De TV heeft een DVB-C tuner (term voor digitale antenne ontvangst). Je kunt in elk geval direct genieten van betere kwaliteit door de coax antennestekker direct te verbinden met je UPC wandcontactdoos. Vervolgens laat je de TV de digitale kanalen scannen. Zo krijg je gratis de UPC kanalen in digitale kwaliteit. Zelfs NED1, NED2 en NED3 in HD kwaliteit.

 

Wens je je kanalen uit te breiden met extra HD kanalen dan moet je bij UPC een CI Module + kaart bestellen. Dit gaat uiteraard gepaard met extra maandelijkse kosten.

 

Het verhaal SCART doet mij vermoeden dat je al een UPC Mediabox hebt met kaart en dat je gewoon de SCART van je oude TV hebt gebruikt. Kijk eens goed in de doos van de UPC Mediabox. Dikke kans dat daar al een HDMI kabel is bijgeleverd! Zo niet: gewoon eentje kopen (ongeveer 10 tot 20 euro) en deze aansluiten op je Mediabox en je TV..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je tevreden bent met UPC zou ik zeker bij hun blijven. De TV heeft een DVB-C tuner (term voor digitale antenne ontvangst). Je kunt in elk geval direct genieten van betere kwaliteit door de coax antennestekker direct te verbinden met je UPC wandcontactdoos. Vervolgens laat je de TV de digitale kanalen scannen. Zo krijg je gratis de UPC kanalen in digitale kwaliteit. Zelfs NED1, NED2 en NED3 in HD kwaliteit.

 

Wens je je kanalen uit te breiden met extra HD kanalen dan moet je bij UPC een CI Module + kaart bestellen. Dit gaat uiteraard gepaard met extra maandelijkse kosten.

 

Het verhaal SCART doet mij vermoeden dat je al een UPC Mediabox hebt met kaart en dat je gewoon de SCART van je oude TV hebt gebruikt. Kijk eens goed in de doos van de UPC Mediabox. Dikke kans dat daar al een HDMI kabel is bijgeleverd! Zo niet: gewoon eentje kopen (ongeveer 10 tot 20 euro) en deze aansluiten op je Mediabox en je TV..

 

Dank voor je reactie.

Ik heb geen mediabox. Enkel een coax antennestekker.

Heb ik het goed als ik zeg dat ik een abonnement moet nemen (Ik denk zelf aan UPC digitale TV starter) en dat ik een decoder of een CI kaart krijg en dat is het? Of Heb ik ook nog een HDMI kabel nodig? Zoja, voor wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Je kunt gewoon de coax kabel op de tv aansluiten zoals al in bericht 10 stond, zorg wel dat je een goede coax-kabel gebruikt.

Je moet in het menu ergens digitale zenders scannen. Beste kun je even iemand vragen die er wat meer verstand van heeft.

Ik heb net op de sonywebsite gekeken maar daar staat geen goede gebruiksaanwijzing op.

Een extra abonnement heb je bij upc niet nodig voor hetgeen jij wil.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

NEDNED,

ik hoop dat je vooraf gekeken hebt of die sony de CI+ cam van UPC ondersteund

 

Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb gisteren namelijk een televisie gekocht (Sony Bravia 42w655a). Voorheen had ik lekker ouderwets een beeldbuis met analoge verbinding.

want als je eerst koopt en dan vraagt is het misschien mosterd na de maaltijd...

 

verder is indien je de verkeerde gekocht hebt, een omruil mogelijk (gisteren)

 

ciao

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt gewoon de coax kabel op de tv aansluiten zoals al in bericht 10 stond, zorg wel dat je een goede coax-kabel gebruikt.

Je moet in het menu ergens digitale zenders scannen. Beste kun je even iemand vragen die er wat meer verstand van heeft.

Ik heb net op de sonywebsite gekeken maar daar staat geen goede gebruiksaanwijzing op.

Een extra abonnement heb je bij upc niet nodig voor hetgeen jij wil.

 

Top, hartstikke bedankt. Zojuist ingesteld en alles is digitaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...