Ga naar inhoud


Hoeveel tuners heeft de M7 Pace DSR8141/22 ?


Skater75
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Beste allen,

 

Mijn ouders hebben een M7 Pace DSR8141/22 aan hun satelliet gekoppeld zitten. Op de satelliet is een duokop geïnstalleerd die is gekoppeld aan een enkele coax kabel die het huis ingaat. De coaxkabel zit op 1 ingang van de decoder aangesloten. Op dit moment mislukken alle opnames tijdsduur 1 minuut, ongeacht of het een HD of SD kanaal is.

 

Vraag 1: Het mislukken van de opnames, komt dit doordat de duo kop maar op 1 ingang is aangesloten en zou het helpen om er een splitter tussen in te zetten zodat de coax kabel op beide ingangen van de decoder wordt aangesloten.

 

Vraag 2: wat zou eventueel een goed alternatief zijn van de huidige decoder zijn, met opname mogelijkheid.

 

Groetjes,

Rogier

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je 2 recievers hebt gewoon een 2e kabel leggen.

Wat zijn de wensen van je ouders want er is heel veel te verkrijgen, een vu of een dreambox is leuk maar vergt wat kennis om draaiende te krijgen.

Voor een opname op een andere transponder heb je 2 kabels nodig om 2 recievers in je ontvanger aan te sluiten.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste muppet,

 

Op de coax kabel zit maar 1 receiver aangesloten, die direct aan de tv gekoppeld is.

 

De wensen van mijn ouders als het gaat om de receiver is dat ze bijvoorbeeld op Nederland 1 een programma kunnen opnemen en tegelijkertijd op bijvoorbeeld Veronica een film kunnen kijken. En het liefst met een interne harde schijf voor de opnames.

 

Ze hebben een abonnement bij CanalDigitaal en ze willen hun smartcard blijven gebruiken als de receiver vervangen moet worden.

 

Groetjes,

Rogier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het best is inderdaad om 2 separate coax kabels aan te sluiten met bijpassende duo LNB. Ik had ook maar 1 kabel en heb een SPAUN splitter gebruikt. Zorg wel dat je de 2Ghz versie gebruikt en niet de UPC 1Ghz versie! Werkt prima, maar je beperkt jezelf wel op deze manier dat je alleen kunt opnemen waarnaar je kijkt. Dus alsof je maar 1 tuner hebt i.p.v. 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De wensen van mijn ouders als het gaat om de receiver is dat ze bijvoorbeeld op Nederland 1 een programma kunnen opnemen en tegelijkertijd op bijvoorbeeld Veronica een film kunnen kijken. En het liefst met een interne harde schijf voor de opnames.

 

Dat gaat dus niet met een splitter.

Je hebt dan echt een LNB met 2 uitgangen en 2 antenne kabels naar je ontvanger nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle voorgaande antwoorden.

 

Ik heb met mijn vader net alle antwoorden gelezen en het is een stuk duidelijker geworden.

We gaan deze week allereerst een splitter kopen om de coaxkabel aan de kant van de receiver te splitsen zodat we het signaal op de beide ingangen van de receiver kunnen laten binnenkomen. Daarmee hopen we het opnameprobleem mee op te lossen. Het is dan voorlopig even niet anders dat er dan niet opgenomen kan worden op de ene zender en gekeken kan worden naar een andere zender.

 

Mocht het plaatsen van de splitter helpen, dan zal ik dat in de loop van deze week nog laten weten.

 

Bedankt voor de hulp tot nog toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat dit het probleem oplost je hebt 4 kwadranten 2 horizontaal 2 vertikaal als je op 1 van de vier zit kun je daar alle zenders zien en opnemen ongeacht het aantal tuners.

Denk wel om het volgende in als je naar 2 sats kunt kijken heb je een duo lnb hier zit een analoge switch in een comitted switch hier kan alleen maar een digitale switch een uncomitted switch voor worden gezet.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog wat aanvullende informatie op mijn eerste bericht van dit topic.

 

De twee coaxkabels die van de losse LNB's zijn door middel van een switch gekoppeld aan de coaxkabel. Dit is vermoedelijk een DiSEqC-switch. Maar dat moeten we nog controleren op de factuur, die we helaas niet bij de hand hebben.

 

In een winkel hier hebben we te horen gekregen dat we een omgekeerde swich moeten kopen om het signaal vanuit de coaxkabel weer te splitsen naar twee losse coaxkabels die we kunnen aansluiten op de receiver.

 

Op dit moment hebben we in ieder geval goed beeld, maar kunnen we alleen nog niet opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

Zie antwoord # 2, # 5, #9 # 10 en antwoord # 11!

Je hebt 2 kabels nodig en een Twin Duo LNB.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...