Ga naar inhoud


Zenders ontbreken na vervangen lnb.


zwelgje

Aanbevolen berichten

goedendag 

 

zaterdag de lnb vervangen van de schotel er zat een stark mod t1 op een single lnb ver vangen door de mti high line ap8 t2nrc alles ging goed signaal en stuk beter bijna 8% meer signaal dus tot zo ver gaat het goed maar tijdens het zappen geen beeld meer op belgie een canvas  ketnet veronica discovery ik krijg hier dus helemaal geen signaal meer op tegenwoordig zit dit op 12.722-22000-3/4  dus de oude lnb er weer op een bam weer beeld mti weer terug en niks nul , nul weet iemand wat dit zou kunnen zijn ik heb meerdere lnb gebrobeerd en gewoon beeld behalve met de mti geen beeld ok kan natuurlijk gewoon de oude lnb weer terugzetten maar een beetje meer signaal ruim 8% is ook wel lekker iemand een idee

 

triax 80 draaibaar

clarce tech 5100 c plus 

 

groeten marcel

ZWELGJE schotel triax 80 cm draaibaar Mvision hd200combo

Link naar reactie
Delen op andere sites


kan je misschien de lnb waarde in jou ontvanger anders instellen ?

op universeel of ???

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb geprobeerd het stuk te lezen, maar het is een lange sliert van woorden.

Af en toe een punt, een nieuwe zin met een hoofdletter en de returntoets zou het hele epistel een stuk leesbaarder maken.

 

Ik meen te begrijpen dat je problemen hebt met 8psk transponders.

Dat wordt meestal veroorzaakt doordat de skew van de lnb niet goed is afgesteld.

Verdraai de lnb maar eens naar de juiste hoek, en je hebt een grote kans dat je weer beeld hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond

 

Sorry dat het verhaal aan een stuk staat.Zal het proberen om het anders te doen.

Ik heb mijn oude lnb  een stark mod T 1 vervangen voor een MTI high line AP8 T2NRC.

Ik heb gewoon op alle zenders waar ik met de oude lnb beeld had ook gewoon beeld met de MTI,alleen op 12.722 - 22000 - 3/4 ,krijg ik helemaal geen signaal meer.

Dus alle zenders die daar normaal zitten dus discovery veronica belgie een canvas ketnet doen het dus niet.

Alle andere zenders doen het dus gewoon goed met een signaal van 98 en quality van 89 gemiddeld.

Ik kan in de ontvanger de waarde wel veranderen heb ik ook gedaan maar niks heb daar in geholpen.

Maar als ik de oude lnb weer terug zet doen de zenders die op 12.722 - 2200 - 3/4 zitten het gewoon wel.

Ik heb de mti  lnb in alle hoeken geprobeert maar krijg op 12.722 - 22000 - 3/4 totaal geen signaal.

Vanavond met een andere ontvanger ook gekeken maar wederom alleen op 12.722  - 22000 - 3/4 geen signaal.

En met de oude lnb wel beeld.

Dus ik heb met de mti lnb wel beeld op alle andere zenders beeld zowel op astra 19.2  astra 23.5  astra 28 hotbird 13 alleen dus niet op astra 19.2  12.722 - 22000 - 3/4 .

Ik hoop dat het zo beter staat omschreven.

 

Groeten marcel

ZWELGJE schotel triax 80 cm draaibaar Mvision hd200combo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nu wordt het verhaal wat duidelijker.

 

Ik zou die nieuwe LNB als dader inschatten.

Misschien eens uitwisselen voor een Smart titanium o.i.d.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedendag 

 

ik krijg hier dus helemaal geen signaal meer op tegenwoordig zit dit op 12.722-22000-3/4

triax 80 draaibaar

clarce tech 5100 c plus 

 

groeten marcel

12722 H DVB-S2/8PSK MPEG-2/MPEG-4 22000 3/4

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi dat het is opgelost zwelgje 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...