Ga naar inhoud


Windows 8 op desktop Mag deze dan ook op laptop ?


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Ik heb voor mijn desktop computer al even gelden gekocht een Windows 8 volledige versie

Is een OEM versie.

 

Mag ik deze versie ook op mijn laptop zetten ??

Of kan je die dan niet activeren ??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oem versie kunnen meestal wel op meerdere computers ligt er aan hoeveel licenties je er bij gekocht hebt.

Ga je over je licenties dan werkt het nog wel denk ik alleen het is niet helemaal legaal.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mag maar op 1 pc/laptop tegelijkertijd/geactiveerd geïnstalleerd zijn. Formeel gesproken hoort het alleen bij het apparaat waarbij het is aangeschaft. Een OEM versie zou eigenlijk alleen door een systeembouwer geïnstalleerd mogen worden en zit dan vast aan die pc. De OEM versie is dan ook goedkoper omdat verder alle vragen en service via die systeembouwer gaan. Je hebt geen recht om rechtstreeks hulp te vragen bij Microsoft.

 

In de praktijk lukt het meestal wel om hem over te zetten naar en andere pc/laptop. Je hebt kans dat je niet kunt activeren omdat de hardware te verschillend is en dat je dan voor activatie met Microsoft moet bellen. Je komt dan in een geautomatiseerd systeem waarbij je codes uitwisselt. Je krijgt dan een nieuwe activatie code via de telefoon die je meteen in moet voeren. Als de activatie lukt ben je klaar. Lukt het nog niet wordt je doorgeschakeld naar een medewerker (zijn erg vriendelijk) die vraagt wat er aan de hand is. Als je dan meldt dat de pc gerepareerd  is en dat er nieuwe onderdelen in zijn gekomen wordt dit in bijna alle gevallen geaccepteerd en krijg je alsnog een goede activatiecode.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schreef dan ook niet voor niets:  Het mag maar op 1 pc/laptop tegelijkertijd/geactiveerd geïnstalleerd zijn....  Je kunt (officieel kan het niet) een licentie overzetten in bijna alle gevallen. Wil je 2 pc's of laptops tegelijkertijd voorzien van Windows moet je gewoon 2 licenties hebben.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...