Ga naar inhoud


TVE internacional : bijna altijd fouten in audio


zzzzzz

Aanbevolen berichten

Ben ik de enige die bijna altijd fouten heeft in mijn opnames van TVEi ?

Ik neem die meestal op via de kabel (Telenet, Vlaanderen), maar ook als ik via satelliet opneem heb ik een pak fouten in de audio, die je vaak ook duidelijk hoort (geluid wordt stiller en dan weer luider, bijv.)

Hier een screenshot van TS Doctor, die ook bij deze opname van onlangs weer fouten vindt in de opname, en zoals bijna altijd in het geluidsgedeelte.

 

Ook aan het beeld schort er serieus wat, niet alleen is de kwaliteit slecht (dat is altijd zo geweest), maar vaak klopt het beeldformaat niet.

Zie bijv. hier deze opname van 01/2013, waarin het beeld duidelijk verticaal "platgeduwd" is.

Ik snap niet dat een omroep zo onprofessioneel met haar TV kan omgaan, ten minste in de veronderstelling dat het niet aan mijn Dreambox 8000 ligt, vandaar dat ik toch eens wou checken of er nog zijn die deze zaken merken.

 

De EPG is ook een grote ramp.

Zo zie je vandaag "La Vaquilla" staan als film op TVEi, op de site van hen (http://www.rtve.es/television/tve-internacional/europa/?idpais=21)

Aan de linkerkant onderaan staat een foto van de film, met wat korte inhoud en als uur : 22:10 h.

Op de rechterkant staat een rooster van de hele dag, en daar staat Cine om 22:00, ook op hun Teletext staat die om 22:00 (vaak vind je daar dan nog eens een ander uur).

Op de satelliettransponder heb ik geen EPG, op de Telenet kabel komt wel een beperkte EIT EPG binnen, maar die slaat compleet nergens op.

Elk programma begint me "Cine de barrio:", wat natuurlijk nonsens is.

 

Zelden zo'n puinhoop gezien bij één zender, gelukkig dat ik in het Spaans als taal geïnteresseerd ben, want dit werkt echt ontmoedigend.

 

 

post-67749-0-79218600-1394876994_thumb.png

post-67749-0-12310200-1394877742_thumb.png

post-67749-0-40601000-1394878156_thumb.png

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind het geluid over het algemeen van veel zenders maar slecht. Of hard of zacht of wisselende geluiden.

Vooral RTL en SBS hebben bij hun uitzendingen vaak erg wisselend geluid nivo.

De bekende huis, tuin en woon programma's blinken er in uit, de voice over is vaak keihard, een interview weer super zacht.

Over de reclame was een overeenstemming bereikt waardoor die er niet meer boven uit zou schreeuwen, helaas houd men zich daar totaal niet meer aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het geluid over het algemeen van veel zenders maar slecht. Of hard of zacht of wisselende geluiden.

Vooral RTL en SBS hebben bij hun uitzendingen vaak erg wisselend geluid nivo.

De bekende huis, tuin en woon programma's blinken er in uit, de voice over is vaak keihard, een interview weer super zacht.

Over de reclame was een overeenstemming bereikt waardoor die er niet meer boven uit zou schreeuwen, helaas houd men zich daar totaal niet meer aan.

Tja, het gaat hier niet over RTL of SBS, maar specifiek over TVEi.

TVEi wordt rechtstreeks door de Spaanse staatsomroep aangeboden (op satelliet ten minste), daar zit dus geen leverancier als Canaldigitaal meer tussen.

En met slecht geluid, bedoel ik niet dat het niet goed klinkt, maar dat een programma als TS Doctor er ook echt fouten in vindt.

Ik heb al eens een mail gestuurd naar TVEi over het verkeerde beeldformaat, maar daar is gewoon nooit een antwoord op gekomen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik de enige die bijna altijd fouten heeft in mijn opnames van TVEi ?

Ik neem die meestal op via de kabel (Telenet, Vlaanderen), maar ook als ik via satelliet opneem heb ik een pak fouten in de audio, die je vaak ook duidelijk hoort (geluid wordt stiller en dan weer luider, bijv.)

Op sat heb je keuze uit 2 audio sporen. Probeer de andere eens.

 

En wat de EPG betreft. Je hebt EPG van RTVE LA1 i.p.v. TVE Internacional Europa

(ligt aan jouw gebruikte EPG bron)

 

http://www.rtve.es/television/programacion/

 

 

 

aangepast door icesat
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op sat heb je keuze uit 2 audio sporen. Probeer de andere eens.

 

En wat de EPG betreft. Je hebt EPG van RTVE LA1 i.p.v. TVE Internacional Europa

(ligt aan jouw gebruikte EPG bron)

 

http://www.rtve.es/television/programacion/

 

 

 

Dat je keuze hebt uit 2 audiosporen, kan nog niet zo lang zijn, want vroeger heb ik ook bij problemen geprobeerd om tegelijk van de kabel en van sat op te nemen, en er was toen maar 1 audiospoor, en beide opnames hadden audioproblemen.

Wat EPG betreft, het is triestig dat de zender op satelliet niets meestuurt, zelfs geen now/next.

Het is ook vreemd dat de bron verkeerde EPG toegeleverd krijgt, want de bron is bij mij dus de kabelprovider zelf.

En tot slot, de tijden van de EPG op de website kloppen (vaak) niet met die van hun eigen teletekst, en zelfs op hun website krijg je op dezelfde pagina 2 verschillende tijden.

Meestal als ik een film wil opnemen neem ik dus op van 22:00 tot 01:30 en dan staat hij er meestal wel op, moet ik alleen heel veel wegknippen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zender is ook niet zo lang geleden verhuisd van HotBird 13.0°E naar Astra 19.2°E (waar die in het verleden ook zat)

Bij mij klopt de EPG info wel. (gebruik CrossEPG)

Ik heb als test enkele opnames en een 30 min. durende opname gemaakt en heb bij het afspelen geen enkel audio probleem ondervonden. En TSDoctor geeft mij ook geen enkele foutmelding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zender is ook niet zo lang geleden verhuisd van HotBird 13.0°E naar Astra 19.2°E (waar die in het verleden ook zat)

Bij mij klopt de EPG info wel. (gebruik CrossEPG)

Ik heb als test enkele opnames en een 30 min. durende opname gemaakt en heb bij het afspelen geen enkel audio probleem ondervonden. En TSDoctor geeft mij ook geen enkele foutmelding.

Ik zal het eens met de satellietversie proberen, vroeger had ik er geen voordeel bij om die versie te kiezen, want ze hadden beiden maar één geluidsspoor, en beiden hadden die fouten. Als één van beiden die fouten kwijt is, neem ik graag die versie natuurlijk.

Merk op dat ik het vooral gebruik voor film, dus ik ben niet zeker dat die audio errors er 24/7 opzitten.

Die verkeerde beeldverhouding is ook altijd bij films, en als er een voorinterview is, dan is dat wel correct qua beeldverhouding, maar begint de fout van zodra de film begint.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de beeldverhoudingen betreft...daar maken veel omroepen een puinhoop van maar zijn lang niet altijd schuld daaraan.

Vaak komt het beeldmateriaal al platgedrukt aan en ze doen er niets aan.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het eens met de satellietversie proberen, vroeger had ik er geen voordeel bij om die versie te kiezen, want ze hadden beiden maar één geluidsspoor, en beiden hadden die fouten. Als één van beiden die fouten kwijt is, neem ik graag die versie natuurlijk.

Merk op dat ik het vooral gebruik voor film, dus ik ben niet zeker dat die audio errors er 24/7 opzitten.

Die verkeerde beeldverhouding is ook altijd bij films, en als er een voorinterview is, dan is dat wel correct qua beeldverhouding, maar begint de fout van zodra de film begint.

 

ik denk dat de kabel ook het sat signaal doorgeeft. Dus als je problemen hebt met het sat signaal zal je die ook op de kabel zien en horen. Behalve de dingetjes die de kabelaar kan fixen, bv epg en bijvoorbeeld een geluidspoor er in zijn geheel afhalen.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de beeldverhoudingen betreft...daar maken veel omroepen een puinhoop van maar zijn lang niet altijd schuld daaraan.

Vaak komt het beeldmateriaal al platgedrukt aan en ze doen er niets aan.

Hmm, het is wel zo dat ik al jaren naar films op TVEi kijk, en zowel die audio fouten als dat platgedrukt beeld had ik vroeger niet.

Dat is een paar jaar geleden begonnen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Spanje en Portugal ga ik er vanuit dat men in deze barre tijden last heeft van beperkte budgetten

Bij TPi is de resolutie om te huilen. Die zijn al blij dat ze nog op de sat zitten.

TVE zal ongetwijfeld ook moeten woekeren met beperkte middelen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...