Ga naar inhoud


Advies aanschaf audio-receiver


marcow

Aanbevolen berichten

Beste ,

 

 

Ik heb momenteel mijn satelliet-receiver  ( Rebox 8000) met een optische kabel aangesloten op mijn audio-receiver voor ontvangst

van radio.

Omdat mijn audio-receiver kuren heeft wil ik een nieuwe versterker of av-receiver  aanschaffen.

 

Nu zie ik dat de huidige av-receivers een aantal HDMI aansluitingen hebben .

Ik vraag mij nu af hoe ik de av-receiver moet aansluiten op mijn Rebox -ontvanger ; deze heeft namelijk maar een HDMI -aansluiting en

deze heb ik reeds in gebruik voor mijn tv-aansluiting.

 

En mijn tweede vraag is : heb ik echt een av-receiver nodig of kan ik ook volstaan met een losse versterker.

 

Gaarne advies

 

Mvg Hans  

Link naar reactie
Delen op andere sites


Av receivers hebben meerdere HDMI ingangen en 1 of meerdere uitgangen. Je sluit dus de Rebox op de receiver aan en de uitgang daarvan op de TV.  Het geluid loopt gewoon via de HDMI kabel en met de receiver kun je dus tussen verschillende bronnen kiezen die dan automatisch doorgeschakeld worden naar de TV

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat prima enigma2 receiver naar AV-receiver naar TV. (en als die hdmi throughput heeft, hoeft de AV-receiver ook niet altijd aan.)

Overigens optisch sp-dif gaat ook nog steeds, ook naast c.q. parallel met HDMI

Ciao ciao

 

edit aanvulling: overigens dit draadje ken je? veel suggesties voor een merk en type

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marcow

 

Grappig, omgekeerde redenatie. Je sluit de Rebox aan op de versterker, niet omgekeerd. De AV-Versterker wordt het centrum van je audio / video installatie. Dat is dus wel even een reden om goed na te denken wat je wil met je gehele systeem.

 

Je hebt geen AV-Receiver nodig een AV-Versterker is voldoende. Echter, zou ik dan wel even uitzoeken wat ik dan dus niet kan.

 

Wat bedoel je met een "losse versterker"?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Psychosammie,

 

Ik bedoel met een versterker dat er geen tuner in het apparaat zit omdat je die toch niet gebruikt.

Ik weet niet of de aanschaf dan goedkoper is als een av-receiver en je dezelfde mogelijkheden hebt muv het tunergedeelte.

Ik wil liefst als ik tv kijk de av-receiver of versterker uit kunnen zetten.

Als ik het goed begrijp heb je dan hdmi throughput nodig , zit dat ook op betaalbare av-receivers of alleen op de duurdere.

Een tweede vraag is :Ik heb mijn dvdrecorder nu rechtstreeks op mijn tv aangesloten met de componentaansluiting.

(Op advies van iemand). De reden is dat mijn dvdrecorder geen hdmi -aansluitingen heeft .

Ik zou graag ook de dvdrecorde via de av-receiver willen laten lopen .

Hebben de nieuwe receivers ook een component-aansluiting en zoniet hoe sluit ik dan de dvdrecorder aan.

 

Het probleem is dat de tv en rebox -ontvanger niet zo oud zijn maar mijn avreceiver en dvdrecorder wel.

 

Mvg Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt inderdaad geen Receiver nodig als je de tuner niet gebruikt. Maar je hebt natuurlijk wel hele mooie Receivers met netwerkaansluiting en internet radio zoals boudeman ook noemt. Kijk, dat is dan misschien wel weer leuk.

 

Ik begrijp dat je niet altijd via de versterker wilt luisteren. Tja, dat is een persoonlijke smaak. Het geluid uit een behoorlijke versterker met bijbehorende speakers is wel veel beter dan dat er tegenwoordig uit die platte TV's komt. Je moet inderdaad even uitzoeken hoe dat zit met HDMI throughput of hoe dat ook maar mag heten.

 

De reden dat die DVD recorder geen HDMI heeft is omdat dat ding nog analoog is en HDMI toen nog helemaal niet bestond. Component aansluiting gaf toen het beste resultaat. Waarschijnlijk kan je component ook op een nieuwe Receiver aansluiten maar het blijft analoog. En ik betwijfel of opnemen en afspelen dan allemaal zo soepel gaat.

 

Zie de waarheid onder ogen, die DVD-Recorder kan gewoon niet meer.

 

Ik heb effe wat rondgekeken. Zo te zien bestaan AV-Versterkers niet meer. Ik zie alleen AV-Receivers. Maar het goed nieuws is dat je al een Mooi Onkyo TX-NR525 hebt voor 329 279 euries.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Psychosammie,

 

Dank je voor je advies.

 

Nog even een aanvulling :  Ik neem tv-programma''s op op een externe usb-hd aangesloten op mijn Rebox8000 satelliet ontvanger.

De dvd-recorder gebruik ik alleen voor afspelen van dvd''s en opslag van beelden van oude videobanden.

De reden is dat ik deze dvd-recorder had aangeschaft toen ik nog kabelontvangst had.

 

Gr Hans  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ,

 

 

Ik heb momenteel mijn satelliet-receiver  ( Rebox 8000) met een optische kabel aangesloten op mijn audio-receiver voor ontvangst

van radio.

Omdat mijn audio-receiver kuren heeft wil ik een nieuwe versterker of av-receiver  aanschaffen.

 

Nu zie ik dat de huidige av-receivers een aantal HDMI aansluitingen hebben .

Ik vraag mij nu af hoe ik de av-receiver moet aansluiten op mijn Rebox -ontvanger ; deze heeft namelijk maar een HDMI -aansluiting en

deze heb ik reeds in gebruik voor mijn tv-aansluiting.

 

En mijn tweede vraag is : heb ik echt een av-receiver nodig of kan ik ook volstaan met een losse versterker.

 

Gaarne advies

 

Mvg Hans  

Hangt ervan af hoeveel luidsprekers je hebt/wilt.

Als je surround wil is een av versterker wel handig...

Als het je alleen maar om stereogeluid gaat kun je gewoonlijk het beste een oud versterkertje gebruiken of je moet een flinke greep in je wonderwallet doen

Je hoeft de hdmi ingang op je versterker helemaal niet te gebruiken, gewoon de digitale geluidsuitgang van je sat ontvanger of tv aansluiten op de digitale ingang van je versterker.

 

Er zijn zat prima av versterkers voor een prikkie te koop (2e hands)  die geen hdmi hebben.

Boeie, is dus niet nodig maar geeft wel meer bling effect.

Is wel eens ooit handig, heb hier een svhs aansluiting aangesloten voor het onscreenmenu wat wel handig is als ik hem in moet stellen maar feitelijk kan ik dat ook op de display zien.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mietde,

 

Ik wil 4 speakers + 1 centerspeaker kunnen aansluiten.

 

Omdat ik nog me eerst nog even wil orienteren voor de aanschaf van een av-versterker ( nieuw of gebruikt ) dacht ik slim te zijn om tijdelijk een oude av-receiver die ik nog

had bewaard aan te sluiten.  ( Sony TA-AV570 uit 1993 ).

Omdat deze geen digitale geluidsaansluiting heeft had ik de tulip-aansluitingen van de REBOX naar de av-receiver aangesloten op audio in .

Het maakt niet uit welke audio in ik van de av-receiver gebruik ( LD, Phone, Tuner, Aux ) etc  ik krijg geen geluid of een krakend geluid uit mijn boxen muv 

de centerspeaker.

 

Is de av-versterker stuk door het lange stilstaan of kan deze niet in combinatie met mijn REBOX gebruikt worden.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Normaal zou je de audio uitgangen van de rebox op een van de ingangen van deze versterker moeten kunnen aansluiten.

 

Ik denk dat je versterker een probleem heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Beste,

 

Ik wil graag nog even terugkomen op de aansluiting van mijn REBOX 8000 op mijn Yamaha RX-v475  receiver.

Op zich werkt het naar behoren maar ik constateer nu enige verschillen met de rechtstreekse  aansluiting op mijn TV van de REBOX die ik eerst had.

 

Af en toe krijg ik bij zowel radio-en tv ontvangst kleine haperingen in de ontvangst niet heel ernstig maar wel een beetje storend.

Soms meerdere malen achter elkaar en dan weer een hele tijd gaat het goed .

Het vreemde is dat het zich meer voordoet bij de Nederlandse radio en tv zenders .

 

Het tweede wat mijn opvalt is dat de waarde van ontvangstkwaliteit een stuk lager is als voorheen bij rechtstreekse aansluiting van de Rebox op de Tv.

Voorheen had ik voor kwaliteit en ontvangststerkte waardes in de 80 procent .

Nu is vooral de waarde van kwaliteit voor de zenders lager ( 75% ).

 

Mijn vraag is nu :  Verlies ik door de huidige aansluiting ( REBOX- YAMAHA -TV ) kwaliteit van ontvangst en veroorzaakt de receiver kleine haperingen in ontvangst.

 

P.S Omdat ik al mijn snoeren heb weggewerkt uit zicht is het nogal wat werk om de REBOX weer rechtstreeks aan te sluiten op mijn TV om dit uit te testen;

van daar mijn vraag .

 

Mvg Hans 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...