Ga naar inhoud


Afvoer wasmachine


Daan

Aanbevolen berichten

Vandaag nieuwe leiding geplaatst afvoer wasmachine was eerst een 30 diameter voor me vorige wasmachine was geen probleem nu heb ik een ander wasmachine heb een pijp van 40 gebruikt deze staat op gelijke hoogte van de wasmachine de onderkant van de pijp heb ik een bochtj laten lopen daaraan een pijp van 2 meter net over de vloer in de kelder lopen daaraan met een bocht de afvoerput in

nu komt het probleem pijp loopt over met het pompen dus steeds veel water op de vloer  :angry:

hij kan het wat niet kwijt lijkt me morgen even op gemak even kijken.

Doe ik wat fout het afvoerputje is niet verstopt.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


De pijp niet verstopt?

De horizontaal lopende pijp ligt echt horizontaal, of op afschot? Er blijft geen water in staan?

De bocht aan het einde bij de afvoerput hangt niet in het water?

 

Het eerste is logisch voor veel mensen, 2 en 3 niet maar geven onherroepelijk problemen omdat het staande water teveel weerstand geeft bij doorstroming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pijp niet verstopt?

De horizontaal lopende pijp ligt echt horizontaal, of op afschot? Er blijft geen water in staan?

De bocht aan het einde bij de afvoerput hangt niet in het water?

 

Het eerste is logisch voor veel mensen, 2 en 3 niet maar geven onherroepelijk problemen omdat het staande water teveel weerstand geeft bij doorstroming.

De horizontale pijp ligt ongeveer 10 cm van de grond, uit de betonnenvloer steekt een stuk van de riolering dat pas de mop van 40 er zit wel water onderin.

als ik zelf zo bekijkt zou het water gewoon het in putje moeten lopen en nu lijkt het dat niet omdat ik de staande pijp hoort vollopen

 

zie het als een grote L

aangepast door Daan

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe hoog zit het uiteinde van je riool?, (dus waar je de slang van de wasmachine in steekt) en hoe ver steek je de slang in het riool?

 

Deze moet nl. ongeveer op dezelfde hoogte zitten als de wasmachine hoog is of ongeveer 25% hier onder maar niet veel lager. (meestal tussen de 70 en 80 cm)

en de slang moet je er ook niet te diep insteken.

Verder zijn 2 bochten van 45 graden vaak beter (geeft minder weerstand) dan 1 bocht van 90 graden.

Hangt het uiteinde van je buis in het water dan moet je machine eerst druk opbouwen om de lucht en/of water uit de buis te duwen en dat kan de leuke fontein als gevolg geven zodra je water af gaat pompen.

 

Om het simpel te testen even met een gieter water in de buis gieten (tuinslang geeft vaak te weinig water) komt het water ook dan omhoog dan is er toch ergens iets fout aangelegd of zit er wat verstopt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe hoog zit het uiteinde van je riool?, (dus waar je de slang van de wasmachine in steekt) en hoe ver steek je de slang in het riool?

 

Deze moet nl. ongeveer op dezelfde hoogte zitten als de wasmachine hoog is of ongeveer 25% hier onder maar niet veel lager. (meestal tussen de 70 en 80 cm)

en de slang moet je er ook niet te diep insteken.

Verder zijn 2 bochten van 45 graden vaak beter (geeft minder weerstand) dan 1 bocht van 90 graden.

Hangt het uiteinde van je buis in het water dan moet je machine eerst druk opbouwen om de lucht en/of water uit de buis te duwen en dat kan de leuke fontein als gevolg geven zodra je water af gaat pompen.

 

Om het simpel te testen even met een gieter water in de buis gieten (tuinslang geeft vaak te weinig water) komt het water ook dan omhoog dan is er toch ergens iets fout aangelegd of zit er wat verstopt.

 

suc6

 

Gerrit

Ik ga dat morgen even uitproberen,uiteinde is vrij laag omdat de wasmachine ergens anders staat daarom de lange buis van 2 meter 

de pijp achter de wasmachine is even hoog als de machine.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 m lang moet geen probleem zijn.

 

Waar ik wel vragen over heb is het stuk wat uit de vloer steekt, is die 30mm of ook wel 40mm?

Voor een afvoer van de wasmachine heb je nl. overal 40mm nodig en vooral als de lengte tot het hoofdriool wat langer is.

 

Een nieuwe machine kan nl. het water waarschijnlijk sneller wegpompen en heb je dan 30mm dan kan dat de problemen geven.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bizar verhaal.

 

Een afvoer van 40mm moet normaal gesproken meer dan zat zijn, er is iets vreemds aan de hand.

En, als ik het goed begrijp, zit er nog geen eens een sifon in. (ik denk aan een "vreemde" vernauwing)

 

Maak eens een foto van de situatie, meestal spreekt dat boekdelen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bizar verhaal.

 

Een afvoer van 40mm moet normaal gesproken meer dan zat zijn, er is iets vreemds aan de hand.

En, als ik het goed begrijp, zit er nog geen eens een sifon in. (ik denk aan een "vreemde" vernauwing)

 

Maak eens een foto van de situatie, meestal spreekt dat boekdelen.

afvoer is ook 40mm bij beide kanten,heb het probleem gevonden het afvoerwater bleef in de horizontale leiding liggen gevolg dat hij overliep

heb nu de leiding verzet en wat schuiner staan en het loopt nu netjes weg zonder fontein

en sifon zat er tussen had niet vermeld probleem opgelost.

aangepast door Daan

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed bezig, scheelt een foto maken.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...