Ga naar inhoud


Ziggo verlaagt bitrate HD zenders


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ziggo heeft de bitrate van verschillende HD zenders verlaagd van 12Mbps naar 9Mbps. De reden hiervoor is nog niet bekend gemaakt. De kijker zal de verlaging merken in een slechtere beeldkwaliteit.
In ieder geval van Net5 HD, Veronica HD, HISTORY HD en NGC HD zijn de bitrates verlaagd van 12Mbps naar 9Mbps, wat de kans op artefacten vergroot.
Het verlagen van de bitrate komt tegelijk met het verplaatsen van enkele zenders. Daarmee wil Ziggo meer ruimte vrijmaken voor toekomstige uitbreidingen.
Ziggo staat onder druk van abonnees om meer HD zenders door te gaan geven. Zo geeft Ziggo momenteel geen een BBC zender of ARD/ZDF in HD door.

Bron: http://derotsmedia.com/2014/05/27/ziggo-verlaagt-bitrate-hd-zenders/
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ziggo staat onder druk van abonnees om meer HD zenders door te gaan geven.

 

En dan ga je die in "SD" doorgeven ? Achterhoedegevecht van een achterhaald systeem met beperkte bandbreedte.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is al net als bij CanalDigitaal. Onder het mom van verbeteren, gaan ze de bitrate met 3Mbps omlaag brengen maar dat schrijven ze er wijselijk niet bij in de nieuwsbrief.
Nu wordt het toch lastig voor mensen die beweren dat het HD-beeld via de kabel beter is dan via de satelliet.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Heb het 'HD' aanbod van CDS altijd ver beneden de maat gevonden! Enige zender die 'redelijk' HD beeld geeft was Discovery ShowCase. En dan praat ik over de begintijd. Nu is de kwaliteit van die zender ook al ronduit matig te noemen. Mooiste HD zenders zijn de BBC en ARD, ZDF HD. Zag ik ooit bitrates van 8 tot 10Mbit, Nu zelden boven de 5Mbit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een lengte-en-breedteverhaal.

Meer aanbod en betere kwaliteit zonder prijsverhogingen (Nederlanders eigen.) bestaat niet.

Sommigen echter denken van wel.

Maar Ziggo toont hier weer eens aan dat het gras van de concurrent allerminst groener hoeft te zijn.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nog steeds zo, de zenders waar het om gaat zitten nog gewoon op 12Mbps en dat kunnen ze niet verkopen daar verandering in aan te brengen anders loopt men massaal weg. :crazy:

Vervolgvraag: Waar naartoe?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook Totaal TV maakt melding van de bandbreedte besparing bij Ziggo.
Hierin is het volgende te lezen:

Ziggo-woordvoerder Erik van Doeselaar tegen Totaal TV over de nieuwe ontwikkeling: "Ziggo probeert continue nieuwe technieken uit om extra bandbreedte te besparen. In een lab omgeving hebben we techniek van transcoderen toegepast. Levert besparing van bandbreedte op zonder zichtbaar (beeld)kwaliteitsverlies. We hebben dit nu ook in de praktijk toegepast op aantal HD - zenders, zonder kwalitatieve klachten. De kijker zal hier geen verlies van kwaliteit kunnen constateren. Een lagere bitrate zegt in dit geval dus niets over de kwaliteit."

Bron: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/16350/ziggo-bespaart-bandbreedte-bij-hd-zenders.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grote vraag blijft wat is het volgende? Met dergelijke berichtgevingen word glas zeker steeds aantrekkelijker ik verwacht niet dat het hierbij zal blijven namelijk. 1 Van de redenen dat kabel zo aantrekkelijk was is toch wel dat ze de kwaliteit hoe het binnenkomt rechtstreeks aan de kijker doorgeven maar dat is nu dus ook verleden tijd, begint inderdaad op Canal Digitaal te lijken maar die gasten daar pakken het nog net wat extremer aan maar niemand zegt dat Ziggo niet verder zal gaan dalen. Het begin is in ieder geval al gemaakt. Weet niet waar ik nu blijer van word meer HD of maar flink met de bitrate gaan schuiven.

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het 'HD' aanbod van CDS altijd ver beneden de maat gevonden! Enige zender die 'redelijk' HD beeld geeft was Discovery ShowCase. En dan praat ik over de begintijd. Nu is de kwaliteit van die zender ook al ronduit matig te noemen. Mooiste HD zenders zijn de BBC en ARD, ZDF HD. Zag ik ooit bitrates van 8 tot 10Mbit, Nu zelden boven de 5Mbit..

De bitrates van de BBC liggen ook erg laag hoor.

Gek genoeg hoor ik daar nooit iemand over klagen.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bitrates van de BBC liggen ook erg laag hoor.

Gek genoeg hoor ik daar nooit iemand over klagen.

Het bekende verhaal over het gras bij de buren? ;)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik in dat verhaal niet snap is waarom analoog helemaal in stand wordt gehouden. Bij opheffing levert dat plenty op.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier een antwoord terug van ziggo

 

Geachte heer Hazekamp,


Er is alleen een aanpassing geweest in de wijze waarop de zenders zijn ingedeeld, er is geen wijziging aangebracht in de bitrate van de zenders.

Laat ik het u iets beter uitleggen, om veel diensten te kunnen leveren over die ene kabel die bij u het huis binnenkomt worden alle diensten verspreid over verschillende frequenties.

Vooral digitaal zijn er veel verschillende zenders en als gevolg zitten die zenders in kleine groepjes bij elkaar van minstens 4 tot maximaal 15 zenders (inclusief radio).

Over de vele jaren heen zijn er steeds her en der zenders in frequenties bijgeplaatst en de volgorde was niet meer volledig logisch. Dit is aangepast in combinatie met de mogelijke frequenties die we kunnen gebruiken.

Dit mag geen gevolgen hebben voor uw beeldkwaliteit.

Wanneer de ontvanger de verstoorde frequentie niet meer goed kan omzetten naar beeld en geluid dan ziet u inderdaad eerst een lagere bitrate, als het erger wordt blokken in beeld en als het geheel niet lukt dan krijgt u foutmeldingen.

Meestal ligt dit wel aan de splitter of de kabel zelf vandaar dat ik u aanraadt om het stappenplan te volgen.

Mocht u vragen hebben of er niet uitkomen dan raad ik u aan de klantenservice te bellen zodat we het samen proberen. Wanneer het rechtstreeks is aangesloten zonder splitter en bij voorkeur tevens een andere kabel, dan pas kan ik bij u een storingsmonteur inplannen.

UIt voorzorg u ook gratis een keurmerk kabel opgestuurd van 5 meter, de langste kabel die ik op kan sturen.

Heeft u nog vragen of opmerkingen? Dan beantwoorden wij deze graag via
ziggo.nl/klantenservice
.


Met vriendelijke groet,

Schild, Richard
Medewerker Klantenservice

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er iemand is die weinig kennis van zaken heeft, dan zijn het de medewerkers van de klantencervice, meestal ingehuurde krachten van een callcenter. Dat zijn helemaal geen mensen met een technische achtergrond en hebben zo hun standaard verhaaltje klaar van een papiertje dat ze op moeten reutelen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verhaal staat in de computer, de vragen die ze moeten stellen komen op het scherm met een paar alternatieve richtingen, Ze stellen de vraag en aan de hand van het antwoord klikken ze op de optie die er het dichtste bij zit en zo gaat men verder. En er verschijnt dan ook iedere keer een tekst op het scherm die ze dan aan de klant moeten vertellen. Dit gaat misschien wel goed met mensen zonder enige know how, maar bij een ieder die wat meer kennis heeft geheel niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...