Ga naar inhoud


Kan Canal D mij zien 2


Lutine

Aanbevolen berichten

Bepaalde modems/router (o.a.fritz!box) kan je op één ip het internet blokkeren,en kan je,je thuisnetwerk gebruiken.Echter kan je de feeds van de aangeboden firmware niet meer downloaden.En een attente moderator zij,dat als je even toegang geeft naar het net,en je ontvanger heeft een soort cache,waar je kaartnummer inzit,dat je prijs kan hebben.

Maar er zijn mij wel een paar zaken onduidelijk,maar kan het hier niet vragen.

 

Dit is wel een erg onduidelijk verhaal...   Waarom zou je het internet willen blokkeren?  Zolang je geen poorten open zet op je router oftewel niet shared met de buitenwereld is er niks aan de hand en kan men niks achterhalen.  Als je werkelijk geen internet wil hoef je alleen de gateway in de box leeg te laten maar nogmaals waarom zou je dit doen?

 

Als je wel shared met de buitenwereld dan moet je zorgen dat alleen bepaalde IP adressen er bij kunnen en de rest van het internet niet. Wat je bedoeld met kaartnummers die zich in het cache bevinden geen idee, want dat is niet zo.

 

En als je CCcam 2.3.0 op een normale plek haalt is die ook gewoon veilig.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe zit het dan met poort 80? die wordt gebruikt voor je internet explorer en dergelijke dus staat die poort altijd standaard open in je router? Ook gebruikt de Webif standaard poort 80 dus die zou je al moeten veranderen. De feeds gebruik is nauwelijks. Ik download de extensies die ik nodig heb en daar is de kous mee af. Het enige wat ik zou missen is de Rytec EPG. Dan zou ik moeten overschakelen naar EIT EPG van tv vlaanderen. 

 

 

Zijn er mensen die gebruik maken van de CI module in een solo2? En hoe werkt dit dan goed of slecht?

De poort in webif kan je wijzigen.dit in pli 4.0 bij de applicatie's en dan webif,en dan kan je de poort wijzigen.Je kan er ook een (beveiligde) inlog ingeven,dat je bij benadering een login en paswoord moet ingeven.Maar bij normaal gebruik,zie ik het nut niet in.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

De 'problemen' worden alleen ondervonden door gebruik van de softcam en dan in het bijzonder de CCCam 2.3.0. Gebruik je een CI (en dus geen softcam) dan hoef je niets te vrezen. Het probleem is het (intern) sharen via de softcam. Deze poorten proberen ze via je internet toegang wellicht te ontfutselen.. Een gewone CI werkt overigens prima in een Linux ontvanger (het is de CI+ die niet werkt omdat er simpelweg geen algoritme bekend is om hem te kunnen ondersteunen!). De diverse gewone CI CAM's als van Canal Digitaal (witte, wereldbol etc), Aston, Matrix, Alphacrypt, Viaccess, Conax werkt allemaal prima.. Alleen niet allemaal zo snel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

de 'problemen' worden alleen ondervonden door gebruik van de softcam en dan in het bijzonder de CCCam 2.3.0.

 

Als je het onderwerpt leest over het dichtsturen van de kaarten door TVV/CD dan lees je dat zowel gebruikers van CCCAm 2.30 als van OSCAM deze problemen hebben.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

@jeevanhoof

 

Ja en? Dat schrijf ik toch ook! Reactie is bedoeld voor de lezers die praten over het gebruik van een CI. Ik zeg duidelijk "door gebruik van de softcam en CCCam 2.3.0 in het bijzonder". Dus ook OSCAM (met CCCam als client). Dus zelf ook een beetje doorlezen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 'problemen' worden alleen ondervonden door gebruik van de softcam en dan in het bijzonder de CCCam 2.3.0. Gebruik je een CI (en dus geen softcam) dan hoef je niets te vrezen. Het probleem is het (intern) sharen via de softcam. Deze poorten proberen ze via je internet toegang wellicht te ontfutselen.. Een gewone CI werkt overigens prima in een Linux ontvanger (het is de CI+ die niet werkt omdat er simpelweg geen algoritme bekend is om hem te kunnen ondersteunen!). De diverse gewone CI CAM's als van Canal Digitaal (witte, wereldbol etc), Aston, Matrix, Alphacrypt, Viaccess, Conax werkt allemaal prima.. Alleen niet allemaal zo snel...

Dus stel nu dat ik een TVV CI module gebruik in mijn solo2 (Heb die toch hier liggen) en geen poorten openzet zou dit veilig moeten werken en moet men niks vrezen zelfs al is je box verbonden dan met het internet. Tegen welke beperkingen kijk ik dan tegen aan met zo een CI module qua opnames en streams?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Met een CI kun je in principe niet binnenshuis sharen (dat is voor velen van ons juist het grote pluspunt van een softcam om zo met slechts 1 kaart het hele huis te bedienen van TV signaal). Mede opgedrongen omdat CD en TVV het vertikken om meerdere kaarten te bieden met hetzelfde abo als de hoofdkaart. Ze willen je naar meerdere volledige abo's met bijbehorende kosten als je in de salon en slaapkamer ook TV wil kijken (en geen zender wil missen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...