Ga naar inhoud


Kan Canal D mij zien 2


Lutine

Aanbevolen berichten

Ik, las een artikel dat CD je kaart kan zien als hij niet op de zelfde plaats gebruikt wordt.

Wij verblijven op div. plaatsen in de Eu .te weten, in de winter in Spanje en de rest  van

het jaar in Zwitserland (waar wij wonen) en Duitsland,waar we een huis hebben vlak bij de

Holl. grens.We hebben op al deze plaatsen en ontvanger staan, van CD een ,, M7 sat 801''.

Vroeger namen we onze card gewoon mee als we naar een anderen plaats gingen, dat

heeft nooit problemen gegeven. Kan dat nu wel problemen geven??? Ik betaal toch het

abb, geld, dan kan ik hem toch gebruiken waar ik wil of zie ik dat niet goed.?

 

Kan het soms zijn dat ze de ontvanger herkennen aan ,bvb. het  IP nr. of het  Mac nr.

Heeft iemand hier ervaring mee.?

mvgr. Lutine.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Zo lang je ontvanger niet met het internet verbonden is kan niemand vaststellen waar de ontvanger is opgesteld en welke kaart in de ontvanger steekt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo lang je ontvanger niet met het internet verbonden is kan niemand vaststellen waar de ontvanger is opgesteld en welke kaart in de ontvanger steekt.

Ceesv, je bent bijzonder snel, hartelijk dank. Nee de ontvanger is alleen met de schotel verbonden. Maar ja je weet maar

nooit,wat ze bij CD weer uit denken om meer geld binnen te slepen.

Groet,Lutine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo lang je ontvanger niet met het internet verbonden is kan niemand vaststellen waar de ontvanger is opgesteld en welke kaart in de ontvanger steekt.

En als de ontvanger wel op mijn netwerk zit (met internettoegang via firewall), wat dan nog? Je mag de smartcard toch gebruiken waar jij wilt?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, zolang de gegevens van je smartcard niet zichtbaar en toegankelijk zijn op het internet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zolang de gegevens van je smartcard niet zichtbaar en toegankelijk zijn op het internet.

 

Dus wanneer je een linuxontvanger aan het internet legt en die gebruikt MET de TV Vlaanderen CI module dan bestaat de kans ook dat ze dit achterhalen? Ik dacht dan met een CI module je relatief veilig was of heb ik dit verkeerd?

Een andere kwestie. ik gebuik hier mijn linuxontvanger waar ik de opnames op een NAS server doe. Om het veilig te stellen kan ik uiteraard de netwerkkabel uit mijn solo2 halen maar dan kan ik niet meer opnemen op mijn NAS. Kan je dan je solo 2 afsluiten van het internet maar toch nog gebruik maken van je interne netwerk (om opnames te maken). 

Verbeter mij indien ik een eigen thread moest maken voor het laatste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

als je een router tussen je apparaten hangt en die niet verbind met het internet kan je nog steeds communiceren met al je apparaten in huis.

 

Echter als er op je modem / router geen poorten open staan  dan ben je safe en kunnen ze ook niet in je box.

 

Er gaan geruchten dat CCcam 2.30 wat gegevens zou versturen naar buiten, maar daar heeft nog niemand een bewijs van kunnen leveren.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

als je een router tussen je apparaten hangt en die niet verbind met het internet kan je nog steeds communiceren met al je apparaten in huis.

 

Echter als er op je modem / router geen poorten open staan  dan ben je safe en kunnen ze ook niet in je box.

 

Er gaan geruchten dat CCcam 2.30 wat gegevens zou versturen naar buiten, maar daar heeft nog niemand een bewijs van kunnen leveren.

 

mvg

Ok maar als ik de router van het internet haal dan hebben mijn laptop en smartphone en tablet ook geen internet meer.

Als je oscam gebruikt als cardreader zou die dan veiliger zijn dan. Of anders kan je een TVV CI module gebruiken in je linux ontvanger. Werkt dit een beetje of gaat dit niet goed komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bepaalde modems/router (o.a.fritz!box) kan je op één ip het internet blokkeren,en kan je,je thuisnetwerk gebruiken.Echter kan je de feeds van de aangeboden firmware niet meer downloaden.En een attente moderator zij,dat als je even toegang geeft naar het net,en je ontvanger heeft een soort cache,waar je kaartnummer inzit,dat je prijs kan hebben.

Maar er zijn mij wel een paar zaken onduidelijk,maar kan het hier niet vragen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen gekke dingen hebt gedaan met je router, zoals poorten openzetten, dan kan CanalDigitaal je niet "zien"

Oscam is niet "veiliger", het lekken naar internet verloopt via je router als er poorten opstaan die standaard niet open staan.

Hoe zit het dan met poort 80? die wordt gebruikt voor je internet explorer en dergelijke dus staat die poort altijd standaard open in je router? Ook gebruikt de Webif standaard poort 80 dus die zou je al moeten veranderen. De feeds gebruik is nauwelijks. Ik download de extensies die ik nodig heb en daar is de kous mee af. Het enige wat ik zou missen is de Rytec EPG. Dan zou ik moeten overschakelen naar EIT EPG van tv vlaanderen. 

 

 

Zijn er mensen die gebruik maken van de CI module in een solo2? En hoe werkt dit dan goed of slecht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

poort 80, 81, 8181 worden gebruikt door je browser ( of andere web based app's), en dus vanuit je browser, via je router, dus naar buiten.

Je browser geeft een aantal kenmerken mee w.o  een andere poort nr mee om tegen de router en server te zeggen waar het, de benaderde server, zijn opgevraagde informatie naar toe, de nieuw gereserveerde poort, moet sturen. De router weet het mac adres van de interne machine ( via de UTP/ftp/wireless aansluiting ) en zo ook het ip adres voor zijn eigen interne routing table.

 

Voor ieder element of/en dataset wordt er een nieuwe poort gebruikt. Vandaar dus dat er ruim 65000 poorten beschikbaar zijn voor de te ontvangen datasets.

Dus de info komt niet via poort 80 binnen. Zou ook niet kunnen anders als de browser alles op die poort binnen krijgt weet de browser niet voor wat het, de niet in juiste volgorde ontvangen data, diende.

Een router opent in principe altijd poorten voor de binnen wereld naar buiten toe. Of, je moet ze met een firewall afsluiten.

Andersom alleen, omdat door intern verkeer het in een tabel (RIB)(routing table / DataTable) in je router komt te staan, kan data van buiten op zijn juiste plek komen. In principe kan het zo zijn dat de browser poort 34567 door stuurt naar de router en de router stuurt 76584 door. Gewoon doorgeef luikje.

 

Heb je zelf een server draaien en je hebt in je router de poort 80 door gelinkt naar je server interne ip adres, dan stuurt de browser of een ander app die gegevens opvraagt deze door naar jouw server. Jouw server antwoord naar de opvrager met de meegeleverde poort.

 

in principe kan alleen informatie uit lekken als jij je toestel ook als server heb in gericht, of dit nu een web, ftp, xmbc, nas etc is ingesteld.

Of als de apparaat zelf een verbinding legt en zogezegd naar buiten belt met info. Dit kan zijn op het moment dat je updates opvraagt. Of app's die de maker benaderen. Vaak wordt er META data mee gestuurd. Maar in geval van software updates een niet gecertificeerde tuner dit bij CD terecht laat komen lijkt me van niet. Bij gecertificeerde kan het zijn dat er eerst naar CD een request komt en dan doorgestuurd wordt. Zou je eens kunnen bekijken met b.v Wireshark. 

aangepast door iPadawan

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...