Ga naar inhoud


Welke Satfinder i.p.v. de Schwaiger SF9000 voor het afstellen DUO LNB?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Update-set betreft een CD met de files (die ook op internet zijn te vinden); en het genoemde modemkabeltje.

 

Op het internet (google) veel te vinden, ik zie zo gauw echter alleen buitenlandse websites, maar met pittige prijzen.

 

Met de informatie uit dit topic moet je het ook makkelijk zelf (of iemand in je vriendenkring) kunnen maken?

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

P.S. De software vind je hier: http://www.schwaiger...ndex.php?id=105(dat is de 'downloads'-pagina).

 

Vervolgens steeds doorklikken:

produkte

sat-finder

sf9000 of sf9002 kiezen (welke je hebt)

software

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Als ik op het internet zoek vind ik een keer of zeven als aansluitingsschema voor zo'n RS232-kabeltje:

mini-jack-plug:            DB9plug:

tip  ------------------------ 2 (Rx)

ring  ---------------------- 3 (Tx)

sleeve  ------------------ 5 (GND)

 

Één keer vond ik een plaatje van iemand, die in de db9 plug bovendien de doorverbindingen 4--6  en 7--8 had gemaakt ("more independent from the serial port settings"). Ik weet niet of dat nodig/nuttig is.

 

[ Één enkel keertje vond ik een schema, met de 2 en de 5 omgewisseld ("XINO programming cable"). Geen idee wat dat is. ]

 

Kan iemand bevestigen, dat de bovengenoemde manier inderdaad het verbindingsschema is van het Schwaiger-kabeltje?

 

Groet, A33

 

beste Dick,

 

ik zou het wat a33 hier boven schreef proberen.

en die kabel sluit je dan via de com poort van de pc aan.

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dit geprobeerd echter zonder resultaat.

Vandaar mijn vraag of de poortsettings bekend zijn :

Deze staan standaard ingesteld op: 

 

Bits per seconde: 9600

Databits: 8

Pariteit: Geen

Stopbits: 1

Datatransport: Geen

 

Ik werk overigens met Windows 10.

 

Groet,

 

Dick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dit geprobeerd echter zonder resultaat.

Vandaar mijn vraag of de poortsettings bekend zijn :

Deze staan standaard ingesteld op: 

 

Bits per seconde: 9600

Databits: 8

Pariteit: Geen

Stopbits: 1

Datatransport: Geen

 

Ik werk overigens met Windows 10.

 

Groet,

 

Dick

Heb te een echte rs 232 9 pins aansluiting op je PC of werk je met een usb naar com kabel ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Als ik op het internet zoek vind ik een keer of zeven als aansluitingsschema voor zo'n RS232-kabeltje:

mini-jack-plug:            DB9plug:

tip  ------------------------ 2 (Rx)

ring  ---------------------- 3 (Tx)

sleeve  ------------------ 5 (GND)

 

Deze pin-out lijkt in ieder geval te kloppen voor de Schwaiger.

Zie https://www.sat4all.com/forums/topic/352960-schwaiger-sf9000-geeft-niet-alle-satelieten-aan/?p=2377883

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...