Ga naar inhoud


Advies gevraagd keuze schotel voor op camper


zoekende

Aanbevolen berichten

Heb een probleem met mijn schotel(s) op de camper vwb Astra 3. Heb op Astra 1 geen enkel probleem. Mijn eerste antenne is/was een Sat UFO schotel. Met deze kreeg ik geen ontvangst van Astra 3. Van alles geprobeerd mbv diverse forums. Bij thuiskomst weer mijn oude Bas 62 schotel erop gezet. Met deze schotel ontvang ik op de Astra 3 de HD zenders van RTL etc en bij verandering van de elevatie NED 2 en 3 en nog wat maar geen NED 1 en bij weer een andere elevatie de radiozenders. Ondanks nauwkeurige installatie niet alles in een keer. Aan de receiver(s) ligt het niet want ik heb zowel een Amiko micro alswel de cds Philips bij me. Ik vermoed dat de LNB van de Bas 62 niet meer ( helemaal) in orde is. Zou dit juist kunnen zijn, en wat raadt men mij aan een nieuwe LNB voor de Bas 62 (ongv €100,00 euro ) of voor een Selfsat H30D ( ongev € 75,00) welke met enige aanpassingen ook op een Shapegmast kan, of zijn er andere opties voor op een Shapegmast?

 

Gaarne jullie hulp en advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites


kan je een foto plaatsen van je schotel ? 

 Met deze schotel ontvang ik op de Astra 3 de HD zenders van RTL etc en bij verandering van de elevatie NED 2 en 3 zeg je zelf

doe ook eens terug een fast scan met je ontvanger op astra 3 

ik denk dat je hem waarschijnlijk toch beter mag uitrichten 

hoeveel signaal heb je op de zenders die toch werken op astra3?

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

is het deze,dan zou toch gewoon kunnen werken 

post-41606-0-50097100-1406927660.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en dit zou ik zeker al niet aanraden dat word veel te klein 

je kan beter een grotere hebben 

Selfsat-H30D Single Specificaties:

- Antenne gain: 33dBi bij 12.7 GHz

- Afmetingen (BxDxH): 475x259x74mm

- LNB: 1 uitgang, schakelbaar H/V, Hoog/Laag

- LNB output frequentie: 950-1950 / 1100-2150 MHz

- L.O. frequentie: 9750 / 10600 GHz

- LNB ruisgetal: 0,7 dB

- Input VSWE: 2.5:1 Type

- Conversie gain: 55 dB Type

- Power voorziening: V: +12 tot +14V DC (13V DC Type)

                              H: +16 tot +19V DC (18V DC Type)

- Connectoraansluiting: 75 ohm / F-type

 

Werkt op alle Ku-band Satellieten

Dual Linear Polarisatie (Vertikaal & Horizontaal)

Verbeterde Cross polarisatie

Plat & mooi design

SB (Signaal Block) voor exact uitrichten

 

Algemeen:

Kan ook op de camping gebruikt worden met de bijgeleverde tafelvoet

Extreem klein ontwerp 47,5x25,9x7,4cm

Draagbaar dus overal mee naartoe te nemen

Gemakkelijk af te stellen

- Ideaal voor High Definition (HD) ontvangst

Alle beugels/accessories inbegrepen (kompas, etc,..)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo sprietje , dit schrijft zoekende 

 Mijn eerste antenne is/was een Sat UFO schotel. en hij komt dan terug thuis zal ik maar zeggen en zet dan zijn ........

Bij thuiskomst weer mijn oude Bas 62 schotel erop gezet. en beeld op bepaalde zenders

klopt dit ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

sprietje ik heb zelf zo een vlakantenne voor test te doen met een diseqc motor en gaat op verschillende sattelieten

ook astra 1enz

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste zoekende,

 

Als je met de zogenaamde UFO de 23.5 niet kunt ontvangen dan kun je het met de BAS 60 zeker niet waarbij ik niet wil beweren dat het op beide schotels niet lukt en dat weet ik uit eigen ervaring.

De UFO levert duidelijk wel een sterker signaal op.

De UFO heeft een losse Inverto LNB die makkelijk te vervangen is en daar kun je de Skew ook gemakkelijk verdraaien.

 

Op de BAS 60 (62) kun je eigenlijk niets, dus geen LNB vervangen en een Skew instellen.

Wel kun je een adapterplaat kopen, zie bijlage waarmee je de vierkante schotel zowel naar links als naar rechts met telkens 2,5 graden kunt verdraaien en dat scheelt in elk geval als je zuidelijker gaat.

 

post-37183-0-76313900-1406966840_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nogmaals alles uitgelijnd. Max sterkte en kwaliteit schommelt tussen 70-75%. Na een keer extra blazen tegen de buis ontving ik het gehele pakket met af en toe freezes. Wilde gelijk een staatslot kopen want zoveel geluk heb je maar een maal. Het satufo verhaal is een apart verhaal daar diegene die ik ben tegengekomen met zo'n toeter de helft wel en de andere helft geen ontvangst heeft. Ben het gekl$$% op het dak zat. Misschien dat de grondplaat van Jürgen uitkomst zou kunnen brengen. Gaarne een link naar de grondplaat. Iedere andere oplossing voor een betere schotel en ook voor mijn gemoedsrust hoor ik graag. Op deze manier is het uitrichten op Astra3 een crime.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste zoekende

Waarom denk jij dat de lnb vernieuwd moet worden?

Heb je de schotelskew wel op 6 graden ingesteld (midden van het land).

 

Ben jaren gelden ooit bij ***geen-reclame*** langs geweest ergens in de polder. Men vond dat in de hogere frequenties de Bas te zwak was. Dit was nog in Astra 1. Hoe of waar zou je de schotel kunnen laten testen. Je zou dus een signaal door de Bas moeten kunnen sturen. De LNB zou ik in Duitsland kunnen bestellen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch wel dat je het ergens anders moet zoeken dan in jouw schotels.

 

Een zogenaamde UFO is m.b.t. de ontvangst kwaliteit enigszins vergelijkbaar met een 60 cm schotel.

Zelf in midden Spanje heb ik afgelopen winter nog bij iemand de UFO op Astra 3 (23.5) perfect afgesteld waarna die kampeerder alle CD HD kanalen kon ontvangen.

Wel de LNB circa 15° of zoiets met de klok mee verdraaid.

 

Zelf heb ik op mijn caravan een circa 12 jaar oude BAS 60 in gebruik.

Tijdens mijn laatste terugreis uit Spanje heb ik onderweg bij 2 overnachtingen de BAS 60 op 23.5 afgesteld en kon daarna ook alle CD HD kanalen bekijken.

De signaal kwaliteit was niet al te sterk maar toch nog ergens in de buurt van 62%.

Hier zal de eerder genoemde adapterplaat wel toe hebben bijgedragen.

 

Ik kan je wel het adres per PB doorgeven maar voordat die plaat besteld zou ik toch eerst de UFO goed afstellen want ik weet zeker dat je daarmee een prima ontvangst moet hebben tenzij de LNB of de bekabeling / connectoren defect zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk ken ik ook een mobilhomer die dikwijls in Portugal zit.De meesten kijken naar bvn.

Anderen nemen gewoon 2 aparte schotels mee voor A1 & A3.Een statief dat je kunt vast prikken.Zo kun je ene max finetunen zonder de andere te storen.En evtl de max veldsterkte omdat de lnb in't brandpunt zit.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

of deze ben je mee goed gehoplen

 

Oyster Vision 85 cm SKEW automatische schotel

Satellietontvangst met de Oyster Vision skew biedt kwaliteit en bedieningsgemak, zoals u die thuis gewend bent.
De Oyster Vision skew is te combineren met een satellietontvanger naar keuze.

De besturingseenheid wordt gemonteerd in de camper of caravan en zorgt ervoor dat de schotel met een druk op de knop op de juiste satelliet wordt uitgericht. Deze besturingseenheid wordt aangeloten op een black box, zodat alle electronica in de camper/caravan zit en niet in de buitenunit.

Bij het selecteren van een kanaal vanuit de receiver draait de schotel automatisch naar de gewenste positie. Indien u van een astra 1 kanaal naar astra 3 kanaal schakelt, dan draait de schotel hier automatisch naar toe. Zo ook naar Astra 2 of de Hotbird satelliet.

Tevens is de Oyster Vision Skew voorzien van een automatische SKEW regeling. Dit betekend een ongestoorde ontvangst in het (zuid)westen en (zuid) oosten van Europa. (Portugal-Griekenland)
In deze regio's is het noodzakelijk om de LNB (kop) iets om zijn as te verdraaien. Door de kromming van de aarde is in deze regio's het polarisatievlak van het satellietsignaal verdraait.

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...