Ga naar inhoud


Triax in de Pfalz


ROMAN

Aanbevolen berichten

Onlangs was ik met vakantie in de Pfalz (Duitsland). Op bijna elk dak staat daar een schotelantenne, meestal met 1 LNB en zelden van het merk Triax. Ik kon het niet laten van een zeldzaamheid enkele foto's te maken. Vooral de schotel met de meerdere LNB's intrigeerde mij. Heeft iemand een idee welk model dit is ? (Ik kan het niet terugvinden in de brochure op www.triax.com) De locatie was op 49.3N - 8.1E

Groetjes,
Roman

 

post-52341-0-44984000-1409050583.jpgpost-52341-0-49468800-1409050602.jpgpost-52341-0-32502300-1409050686_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is de Triax Unique, zie de bijlage.
Een lel van een ding van maar liefst 100x110cm en slechts een versterking van 37,1dB, precies evenveel als een Triax 78. Bovendien kan de rail in Nederland niet schuin genoeg gezet worden voor de ontvangst van de Astra 1, 2, 3 en Hotbird. Geen aanrader.

 

_Triax TD Unique.pdf

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de Triax Unique, zie de bijlage.

Een lel van een ding van maar liefst 100x110cm en slechts een versterking van 37,1dB, precies evenveel als een Triax 78. Bovendien kan de rail in Nederland niet schuin genoeg gezet worden voor de ontvangst van de Astra 1, 2, 3 en Hotbird. Geen aanrader.

 

 

@Sprietje,

 

bedankt voor de info!

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik nomineer dit model Triax tot één van de lelijkste schotels.

 

Die meneer daar in Duitsland wist ook niet welke lnb die zou moeten nemen. Kabels wel netjes gedaan, enorme bos spaghetti trouwens.

 

Over smaak valt niet te twisten :)

 

Die meneer (of installateur) moet toch een iets grotere satelliet horizon hebben dan de doorsnee inwoner van de Pfalz want ik zag deze schotel nergens anders. Ik ben niet gaan aanbellen om te vragen waarom hij precies deze schotel heeft geplaatst :D

En dat er 3 verschillende LNB's gebruikt zijn moet toch ook een reden gehad hebben ? (Of zouden dat "overschotjes" zijn ? :) )

 

Die 4 gekleurde coaxen had ik ook nog nooit gezien ... Zouden het afzonderlijke kabels zijn of een multi-coax ? Hoe dan ook installatie en afdichtingen lijken me professioneel gedaan.

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach,  de reden dat er verschillende LNB's gebruikt zijn lijkt me erg eenvoudig te verklaren... je begint eigenlijk altijd met de Astra op 19 oost.... na een poos ga je uitbreiden, en koop je er een LNB bij, de Hotbird zal dit vaak zijn.... en als je de smaak echt te pakken krijgt ga je da wat later weer uitbreiden..... en je kijkt dan telkens welke LNB's er een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.... óf welke LNB's je toevallig kan meebestellen  met een andere bestelling bij dezelfde webshop zodat je geen extra verzendkosten moet betalen.... 

 

Ik vind het overigens wel netjes....  

 

Wat ik me altijd wel afvraag met schotels op het dak, is dat dit toch vreselijk moeilijk is om een LNB te vervangen of om je schotel eens bij te stellen als hij na een storm niet meer optimaal uitgericht staat.

Op het dak zou voor mij ook een uitkomst zijn ivm de stand van mijn huis en de beperking van bakstenen muurtjes waartegen ik een houder kan schroven. op het dak heb je een breder zicht... maar ik zie mezelf niet zo makkelijk op een dak klimmen helaas.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik nomineer dit model Triax tot één van de lelijkste schotels.

 

Die meneer daar in Duitsland wist ook niet welke lnb die zou moeten nemen. Kabels wel netjes gedaan, enorme bos spaghetti trouwens.

Misschien was het wel een mevrouw of monteuse.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien zijn het quattro-lnb's. Die zitten dan op een multiswitch met 17 ingangen.

Hirschmann heeft die gekleurde coax ook, zie:

http://www.triax.com/FindProduct/ProductDetails.aspx?product={1DC1CA22-08FF-45D1-BB63-AAA2EF753A34}

 

Sprietje,

je hebt gelijk: ik heb de LNB's + aansluitcoax uitvergroot en dan zie je op enkele kabels duidelijk de aanduidingen van de verschillende segmenten:

 

post-52341-0-43093000-1409221213_thumb.jpg

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...