Ga naar inhoud


Welke software in DM 800 HD PVR


stuk

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb een bestaande DM7020HD en heeft een DM800HD aangeschaft om binnenshuis het bestaande abbo te delen. nu heb ik al op het forum rondgekeken welke software ik het beste in de DM800HD kan zetten, maar ik kom er helaas niet uit. in de DM7020HD zit een open PLI versie.

zou iemand kunnen laten weten waar en welke software ik kan downloaden voor de DM800HD en hoe ik die het beste op de dreambox kan zetten.

met vriendlijke groet,

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ga er even van uit dat we praten over een originele DM800HD-PVR? Als het een clone betreft ben je aangewezen op gemodificeerde firmware van 'derden' met alle risico's van dien (Er 01 - NO CA Found)...

 

Voor de DM800HD is OpenPli 2.1 de laatste. Hierbij kun je vervolgens CCCam als softcam laden. Met een aanpaasing in de CCCam.cfg kun je dan beide boxen instellen voor thuis-delen..

 

Als je een Oranje-Witte kaart hebt van CDS dan dien je CCCam 2.3.0 te installeren (of een andere compatibele softcam natuurlijk).

Voor de DM800HD zijn meer firmware bestanden te vinden. Het is aan de gebruiker welke het fijnst ervaren wordt. Op de DM7020 heb je OpenPli, dus handig zou zijn om ook op de DM800 OpenPli te zetten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderaad een orginele DM800HD.

wanneer ik via het netwerk een software update wil doen dan wil ik dat doen door het IP adres van de Dreambox in de adresbalk te typen. ik krijg dan verbinding met de dreambox met een scherm "DRRAMBOX WEBCONTROL" Er is in dat scherm geen knop om firmware te updaten. nu kan ik me bij de vorige dreambox herinneren dat ik een ander scherm had waar ik wel een pad op kon geven om de software te updaten. iemand enig idee wat ik zou moeten doen?

Groet,

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 "DREAMBOX WEBCONTROL"

als je dat hebt dan klik je op flash en neem je het nfi bestand vb:pli software en klik je op device firmware upgrade onderaan 

zie bijlage

http://dream.reichholf.net/wiki/Firmwareupgrade

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

WebIF tijdens een lopende Dreambox is iets anders als updaten via LAN.. Je moet de DM800HD eerst in de zogenaamde *STOP* modus brengen. Dit gaat als volgt:

 

1 Haal de stroom van de DM800HD (Stekker uit de box). Normaal mag dit nooit, maar nu ga je toch flashen.

2. Wacht 30 seconden.

3. Houd de standby toets ingedrukt en steek de stekker weer in de box. Houd de standby toets ingedrukt!!

4. De LED knippert 3 keer snel achter elkaar. Het OLED display geeft 'Dream Multimedia", de bootloader versie (moet versie #84 zijn voor OpenPli!!), daarna *Stop* met het dhcp adres.

5. Start nu de Internet Browser op je PC en voer het adres in wat je in het OLED schermpje hebt gezien..

 

Je krijgt nu de WebIF van de DM800HD te zien.. Onderin heb je de firmware upgraden regel.

 

Let goed op!! Als er nog geen bootloader #84 op staat, dan deze eerst flashen!!

 

En... Als je toch geen originele box hebt *niet* flashen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je hem volledig opstart dan komt dat heel effe in je kleine lcd schermpje

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

laad deze eerst met de stopmodus

ssl84_dm800hdpvr.zip

en dan je software er in laden ook langs stopmodus

het is toch deze ontvanger  zeker he !

post-41606-0-24556600-1409410141.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt dat het deze ontvanger is. ik ga het even proberen. ik hoop dat ik het nog red voordat ik eten MOET klaarnaken.

Groet,

Het lukt me nu wel om in de stopmodus te komen en via de browers het update scherm te krijgen, maar het uitgepakte bestand uploaden lukt om een of andere manier niet. pppffffffffffffffffffffff. zo nu eers ff nasi maken en rond 18:30 weer verder.

Groet,

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...