Ga naar inhoud


Welke software in DM 800 HD PVR


stuk

Aanbevolen berichten

eerst de loader plaatsen

en terug rebooten

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

en dan in stopmodus zetten

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zip file moet je eerst uitpakken. Je kunt alleen .NFI bestanden flashen via de web interface.. Als het te moeilijk lijkt kun je ook eerst de originele firmware van Dream Multimedia flashen. Dan zit bootloader #84 er meteen ook in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zijn we weer.

als ik de "ssl84_dm800hdpvr.nfi" in de stopmodus via de firmware update selecteer en daarna op "flash" drukt gebeurd er niets. ik zie de cursor even draaien maar de versie blijft na controle gewoon "BOOT #76"

Snap er niets meer van.

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je hem terug ge reboot en wat staat er dan voor bootloader

anders met dreamup en een nulmodem kabel

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne is al een tijdje verkocht (aan een collega), maar er stond me iets bij dat dit pas vanaf versie #79 zou werken. Je kunt even proberen om via de seriële poort de bootloader te flashen. Is maar 128kB dus zo gebeurd. Als de bootloader #84 erin zit kun je via LAN gewoon de OpenPli erin laden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee dat je niet lang genoeg wacht bij het drukken van de flash-knop.

De 800 is een (relatief) oud beessie, het kan best een minuut of 2 duren voor de box die bootloader geflashed heeft...

Is een poging waard, denk ik.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

als hij in de stop modus staat dan laad je het nfi bestand ssl84 dan vink je opstarten aan is zo gebeurt

als dat niet zou werken dan laad je deze soft erin op de zelfde wijze

hier zit de loader me in verwerkt

http://www.dreamboxupdate.com/opendreambox/1.6/dm800/images/release-dm800-3.2.4.nfi

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allemaal,

Flashen van de bootloaderr naar #84 is gelukt, ook pli 2,1 draaid naar wens. Jongens moeten nu "got talent" kijken dus morgen weer verder. Dan even uitzoeken hoe ik e.e.a werkend moet krijgen met het delen van de zenders. Ik had overigens alleen op de FTA-kanalen beeld, ook met de smartkaart vam Canaaldigital.

Groet,

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even de internet instellingen via Menu>System>Netwerk instellen. Daarna via Menu>Applicaties de softcam CCCam 2.3.0 installeren. Box herstarten. Daarna hoeft alleen de CCCam.cfg op beide boxen ingesteld te worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allemaal,

Flashen van de bootloaderr naar #84 is gelukt, ook pli 2,1 draaid naar wens. Jongens moeten nu "got talent" kijken dus morgen weer verder. Dan even uitzoeken hoe ik e.e.a werkend moet krijgen met het delen van de zenders. Ik had overigens alleen op de FTA-kanalen beeld, ook met de smartkaart vam Canaaldigital.

Groet,

Hier enige uitleg hoe je een tweede ontvanger kunt koppelen aan 1 kaart. http://openpli.org/forums/topic/9032-dm800-newbie-flash-tutorial-incl-ccam-cardsharing-over-lan/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die info klopt ook niet...

F: DM800 DM800 1 0 0 {0:0:1} in je DM7020HD (waar je kaart in zit)

 

C: 192.168.178.150 12000 DM800 DM800 yes in je DM800 (waar geen kaart in zit)

 

IP adres aanpassen aan het feitelijke IP van jouw DM7020HD. Bovenstaande is een voorbeeld.

 

Na aanpassen Enigma herstarten (of softcam herstarten). Klaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...