Ga naar inhoud


M3U stream afspelen op dreambox


sattinus

Aanbevolen berichten

Zit met een probleem, heb met mijn Qnap een Ice station radiostation gemaakt die perfect afspeelt op mijn PC en bijvoorbeeld mijn Iphone. Nu wil ik de stream ook afspelen op mijn DM800 met Pli. Handmatig de URL toegevoegd middels Dreamboxedit maar als er op de zender wordt geklikt in het radio Boeket geen geluid.

 

url ziet er zo uit:  82.xxx.198.xx:8000/stream.m3u

 

Iemand een tip om dit werkend te krijgen?

 

Groet Sattinus

aangepast door sattinus

Dreambox 800,New DreamElite 1.0 HD,Serial Ata 160 GB externe schijf,Nanostick 73E als digitenne tuner op DM800!

Henksat settings, @sat motor,triax 88cm schotel.

 

 

==sharing the fun==

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze m3u stream is enkel af te spelen met VLC player. Het kan zijn dat je winamp op je PC hebt draaien , dan zal deze stream open met winamp maar deze kan hem niet afspelen.

Zet even bij een m3u bestand , dit altijd openen met VLC . Indien dit nog niet helpt verwijder dan maar winamp even.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winamp speelt de stream keurig af, geen probleem. Op de DM800 heb ik VLC er op staan. Ik las ergens dat de stream (URL) anders moet worden ingevoerd, ik kan dat artikel niet meer gevonden krijgen.....

Dreambox 800,New DreamElite 1.0 HD,Serial Ata 160 GB externe schijf,Nanostick 73E als digitenne tuner op DM800!

Henksat settings, @sat motor,triax 88cm schotel.

 

 

==sharing the fun==

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord al gevonden, stond al in een oud :whistle: topic, M3u moet weg gelaten worden. Werkt nu prima!

 

vb. 538 Party Radio
_http://82.201.100.10:8000/WEB16.m3u
(adres in dreamboxEDIT zonder .m3u plakken)

dreamboxEDIT bewaart de stream dan zo:
#SERVICE 4097:0:2:0:0:0:0:0:0:0:http%3a//82.201.100.10%3a8000/WEB16:538 Party Radio
#DESCRIPTION 538 Party Radio          

Dreambox 800,New DreamElite 1.0 HD,Serial Ata 160 GB externe schijf,Nanostick 73E als digitenne tuner op DM800!

Henksat settings, @sat motor,triax 88cm schotel.

 

 

==sharing the fun==

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...