Ga naar inhoud


Beschermkapje voor LNB's


Zeerover1961

Aanbevolen berichten


Het kan alleen helpen om er bij regen voor te zorgen dat er op de voorzijde van de lnb's geen druppels kunnen komen en bij sneeuw dat de lnb's niet ondersneeuwen.
Bij een hele harde regenbui of bij een flinke sneeuwbui, wordt het signaal ook verzwakt doordat het de signalen van de satelliet naar de schotel worden tegengehouden en daarbij helpt zo'n kapje natuurlijk niet. Ook als de sneeuw de helft of meer van de schotel bedekt heeft waardoor deze de signalen niet meer op de juiste wijze reflecteert, helpt zo'n kapje niet. Dan zal je schotelverwarming moeten nemen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik ik al jaren in de ardennen ' voor de regen moet je het niet doen ' maar voor de sneeuw is het een aanrader ' thuis regio antwerpen is er te weinig sneeuw en daar gebruik ik het dus niet

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Zweden zie je in de shops ook de Clearview regenkapjes... Ik heb het nooit geprobeerd, dus ik weet niet of het ook helpt...

 

post-39968-0-28989900-1409899282.jpg

 

post-39968-0-37675200-1409899293.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze een jaar of 2 redelijk veel geplaatst maar het laatste jaar hoor ik er niemand meer over.

Van een aantal had ik gehoord dat ze het verschil niet merkten.

Maar ik weet ook niet wat ze er van verwacht hadden.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste clements2

Met een gewone lnb is er met zo'n kapje voor de regen volgens mij ook niet zo veel winst te behalen maar wel met sneeuw. Ik zou het dan ook liever een sneeuwkapje willen noemen dan een regenkapje.
Maar ja, dan moet je wel zorgen dat je geen vlakke lnb-arm hebt want dan blijft daar de sneeuw weer op liggen. Driehoekig is dan weer beter.
 

post-60869-0-48804800-1410089099.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...