Ga naar inhoud


UHD TV kopen Wie heeft al ervaringen ?


mereltje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het heeft precies 10 jaar geduurd voordat we helemaal over waren op breedbeeld dus over een jaar of 5 zal ik eens over UHD nadenken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Edbe..

 

Als je € te veel hebt moet je het doen. Economisch gezien is het nu een foute investering.. Je schrijft alleen maar af zonder 100% vruchtgebruik te genieten... UHD is alleen in tests te zien. Reguliere UHD zal nog wel een aantal jaar duren. Tegen die tijd is een UHD die je nu koopt misschien wel 3 keer in prijs gezakt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb al wel 2 UHD Camera's in gebruik, de Gopro black voor de arial view beelden en de Sony FDR AX-1.

De opnamen die ik op dit moment draai zijn allemaal al in UHD formaat.

Op dit moment kijk ik de beelden terug op 1920-P bij gebrek aan een UHD scherm.

Daarbij is al duidelijk te zien dat op een HD scherm de native UHD beelden er sprankenleder uitzien in vergelijking met mijn HD opnamen van mijn FX-7 HD camera.

Voor de de Panasonic AX 940 loopt een offerte traject, waarschijnlijk hangt die binnen een maand aan de muur.

 

Wat ik tot nu toe in winkels gezien heb is adembenemend, ik verheug mij ontzettend op een UHD scherm, het huidige 65' Plasma scherm wordt dan geupgrade naar 85'.

Dat is de voorwaarde die de vrouw des huize aan de UHD upgrade verbindt.

 

Ook met HD was ik indertijd een early adaptor, in de tijd dat Astra een HD demokanaal in de lucht had.

Voordeel is dat je gewoon 2 jaar langer kan genieten van de nieuwe technologie.

 

Panasonic heeft zelf een internet UHD kanaal, er valt dus wat te zien.

De ingebouwde DVB-S ontvangers (2 Tuners) zorgen ervoor dat via satelliet alle test en demo zenders ook te ontvangen zijn.

 

Binnenkort kan ik dus uit eigen waarneming berichten over de nieuwe norm.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zal een nieuwe generatie settop boxen op de markt komen met hardware weke snel genoeg is om de H-265 norm te decoderen.

De UHD tv's welke op dit moment op de markt komen hebben nagenoeg allemaal al UHD sat ontvangst ingebouwd.

 

In Engeland loopt een proef met een soort DVB-T UHD.

RTL en BBC hebben bij speciale gebeurtenissen een UHD kanaal in gebruik.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook gelezen, dat netflix al UHD content heeft, maar vraag me niet, met welke hardware dat moet. Misschien als het een smart tv is, dat de app, die je erbij kan zetten voldoende is voor die UHD.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De huidige Panasonic UHD tv's zijn geschikt voor netflix, alleen je netwerk kabel aansluiten en aanmelden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de de Panasonic AX 940 loopt een offerte traject, waarschijnlijk hangt die binnen een maand aan de muur.

 

 

Volgens het Duitse Hifi Forum bevatten de Panasonics een complete LG tv , dat is gebleken op de IFA waar iemand met een LG afstandbediening al de tv toestellen van Panasonic heeft uitgezet :) De LG  toestellen zijn ook nog eens veel goedkoper.

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dat niet tegenspreken, maar ik heb nog tv's gehad, waar een philips a.b. op werkte, maar verder niks in gevonden van philips in die tv.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens het Duitse Hifi Forum bevatten de Panasonics een complete LG tv , dat is gebleken op de IFA waar iemand met een LG afstandbediening al de tv toestellen van Panasonic heeft uitgezet :) De LG  toestellen zijn ook nog eens veel goedkoper.

Heb je een link, ik kan er niets over terug vinden.

Ik heb zo mijn twijfel bij dit bericht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De AX 900 serie is voorzien van HDMI 2.0 evenals de Sony FDR-AX1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...