Ga naar inhoud


UHD TV kopen Wie heeft al ervaringen ?


mereltje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Idd...ook zolang er nog geen volwaardig alternatief voor plasma is ga ik niet om.

 

Mijn plasma uit 2011 geeft nog steeds een uitmuntend plaatje.

Daar geniet ik dagelijks nog van.

 

Ik betwijfel of een led van nu dit kan evenaren.

 

Ja...misschien een model van 3500 euro...maar dat zou ik dus sowieso nooit aanschaffen.

Het vrouwtje zou compleet doordraaien en vervolgens als reactie het meubilair vervangen door nieuw


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Las vandaag een artikel over UHD tv's, en daar stond in, dat de huidige gebruikte hdmi te traag is. Bij zeer snelle UHD beelden van bvb een voetbalwedstrijd, die binnenkomen via de huidige hdmi techniek, zouden de beelden schokken, daar de overbrenging van toestel naar UHD tv via hdmi te traag is.

Men raadde dan ook sterk af om een UHD tv te kopen, als je ooit van plan bent eindapparatuur te gebruiken, die UHD content kan afspelen via de huidige HDMI techniek.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik denk dat je dat mis heb hoor kijk regelmatig voetbalwedstrijden op een uhd tv gaat zeer vloeiend,merk er niets van en ben al zo kritisch met een aankoop van een tv  ;)  het kan best met de mindere modellen waar uhd op zit heb laatst een tv  gezien waar uhd opzat die was zeer slecht het merk is al eens genoemd in een ander topic was een goedkoop ding daar kan ik het van verwachten.

Je heb kwantiteit en kwaliteit  :) 

aangepast door Daan

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor UHD is HDMI 2.0 geïmplementeerd.

Er zijn op dit moment slechts enkele UHD toestellen die HDMI2.0 aan boord hebben, en daar kan je prima UHD 50 of 60P mee weergeven.

DE andere variant voor het verbinden van UHD apparaten is de displayport.

 

http://www.ultra-hdtv.net/hdmi-2-0/

 

Aangezien satv4all geen bronvermelding geeft is het een "van horen zeggen" mededeling.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bron ge pm't,

Het is niet altijd eenvoudig om de regels te volgen, zekers als er 2 zijn die elkaar tegenspreken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk mag een ieder kiezen wat hij met zijn geld doet maar ik en vele zien en zeggen het men gooit gewoon geld weg op dit moment puur uit geilheid voor zo'n ding in huis .

 

Natuurlijk bepaal jij zelf waar je je geld aan uitgeeft maar als iedereen op z'n centen blijft zitten zal er nooit vernieuwing zijn. En zat jij nog naar een zwart/wit beeldbuis te staren :grin:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk mag een ieder kiezen wat hij met zijn geld doet maar ik en vele zien en zeggen het men gooit gewoon geld weg op dit moment puur uit geilheid voor zo'n ding in huis .

 

Helemaal mee eens! Het tegenwoordige HD is nog niet eens echt doorgevoerd. Zo'n 70-80% (schat ik) betreft gewoon SD-materiaal dat opgeschaald is naar 1920x1080. Er wordt dus informatie bij getoverd die er origineel helemaal niet was. Nep-HD dus.

 

Ik kan mijn oude super8 filmpjes ook opschalen naar 1920x1080 maar dan is het echt geen optisch HD...

 

En zo zal het met dat UHD ook wel gaan.

 

Voor mij mag iedereen doen wat hij wil maar ik wacht wel tot mijn Samsung van enkele jaren oud het begeeft. Zolang kijk ik wel naar eh....... HD. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Helemaal mee eens! Het tegenwoordige HD is nog niet eens echt doorgevoerd. Zo'n 70-80% (schat ik) betreft gewoon SD-materiaal dat opgeschaald is naar 1920x1080. Er wordt dus informatie bij getoverd die er origineel helemaal niet was. Nep-HD dus.

Dan kijk jij naar de verkeerde zender met alleen sd repertoire.

Voor jou informatie, er zijn genoeg zenders met uitsluitend native HD uitzendingen.

Filmmateriaal van jaren oud, opnieuw gemasterd is wel degelijk full hd materiaal, om de eenvoudige reden dat 70 mm film het equivalent van 9,3 k oplossend vermogen aan pixels heeft.

35 mm. bioscoopfilm heeft een resolutie van net onder de 4k, het huidige uhd formaat.

Stel je eens voor hoe film er anders uit zou zien op een bioscoopscherm van 10 meter diameter zonder die hoge resolutie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens en meisjes...dat 4k is dus al lang weer achterhaald hé....

LG introduceerd volgend jaar op de CES2015 in Las Vegas een 8K TV-tje.

Dus wacht nou even met je aankopen voordat je weer oude rommel aan inkopen bent.

 

http://www.cnet.com/news/lg-to-show-off-new-55-inch-8k-display-at-ces/

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou nog even wachten, er schijnt al een holografische 3d projector in ontwikkeling te zijn waarmee je zelf in de 3d film kunt rondlopen, echt waar.

 

Maar beter een vogel in de hand Een scherm aan de wand als wachten op 8 (k).

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nog even wachten, er schijnt al een holografische 3d projector in ontwikkeling te zijn waarmee je zelf in de 3d film kunt rondlopen, echt waar.

 

Maar beter een vogel in de hand Een scherm aan de wand als wachten op 8 (k).

 

:grin:

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle technieken gaan er op vooruit. Ik wacht totdat het toestel niet meer naar mijn verwachtingen meer doet, en kijk dan wat voor mij interessant is. Dit voor iedere stuk hardware.

p.s.,wat is er verkeerd aan een zwart/wit beeldbuis tv?

Een jaar of 8 kende ik nog iemand die deze in gebruik had en alle dagen ermee naar het nieuws keek.

Maar ja, voor hem was een tv enkel voor nieuwsberichten en niks meer. Dus na het journaal, ging die uit, en ging de radio weer aan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...