Ga naar inhoud


MaxDigital xp1000 geen HDMI signaal vanuit standby maar wel op scart


albert67

Aanbevolen berichten

MaxDigital xp1000 geen HDMI signaal vanuit standby  maar wel scart

Ik heb nu een paar dagen een MaxDigital xp1000 in huis  maar heb een raar probleem.

Ik heb al op verschillende forums gezocht maar kan geen oplossing vinden, het probleem is als volgt.

Toen in de xp1000 kreeg heb ik meteen de laatste PLi er op gezet ( dat was begin deze week ) het installeren ging  verder goed, kreeg ook netjes de instelling of ik via scart of HDMI wil kijken. 

Op HDMI gezet en bevestigt en de complete setup afgewerkt.

En kon gewoon TV kijken, ik zet de TV  en de xp1000 uit en na een uurtje wil ik hem weer aan zetten en blijft het scherm zwart.

 

De TV staat wel goed maar dus geen signaal van de xp1000 via de HDMI.

Ik pak een scart kabel en ik heb beeld op de scart.  Vreemde is dat als ik via Firefox in de setup ga en daar de instelling op HDMI zet dan springt en weer bevestig met de groene knop het beeld gewoon aan gaat op HDMI.

 

Maar als ik dan de xp1000 weer uitzet en een tijdje op standby heb laten staan begint het verhaal weer van voren af aan.

 

Dit gebeurt met 3 verschillende versies van Pli 4 , 2 verschillende HDMI kabels en 2 verschillende TV’s
Hebben hier nog meer mensen last van of doe ik nou echt iets fout?
Ik heb nog een paar dagen om de xp1000 terug te sturen dus zou graag van jullie horen.  

 

Grt, Albert
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


gewoon terug sturen met de originele soft erop

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de hdmi- cec wel ingesteld in pli, mits jouw tv dat ondersteund? En je moet natuurlijk geen scart bron aangesloten hebben op je tv want Scart prevaleert altijd boven HDMI want die kan geen AV schakelen zoals met scart.

Ik heb het iedere keer geprobeert zonder een scart of wat dan ook in de TV.

Alleen als hij dan zwart beeld gaf stopte ik even de scart er ter ontrole in en dan deed hij et wel ( op scart )

Ik kan nog even de hdmi-cec aanzetten op de tv en in de xp1000 en dan dat weer op beide tvs proberen.

Maar goed stel dat je beide uit hebt staan dan zou de xp1000 toch gewoon beeld moeten geven.

Wat ook raar is dat als je de hdmi er in hebt zitten en je hebt de stroom er vanaf gehaald, wacht een minuut en je doet de stroom er weer op , je wel het blauwe xp1000 boot scherm op de tv ziet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb van alles geprobeert.

4 verschillende xp1000 erop gezet niet alleen open Pli maar ook Openspa en VIX maar bij allen hetzelfde verhaal.

Ook nog weer een andere HDMI kabel gebruikt versie 1.4

Ik ga hem inruilen voor een andere ontvanger. ik denk de ET-6500 of de ET-9200 ik weet niet welke beter is en de prijzen zijn bijna gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een 'speel' XP1000 staan. Nu met OpenATV 4.2 en vroeger met OpenPli 4.0. Geen enkel probleem met de HDMI. Hoor ook geen anderen die hetzelfde probleem ondervinden met deze combinatie. Ben dus bang dat er óf een hardware defect is in je XP1000 óf je TV/receiver combinatie is 'ongelukkig'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk at je gelijk hebt en ik vrees voor de hardware.

Het lijkt me namelijk sterk dat als hij het bij 2 verschillende merken tv's, 3 verschillende HDMI kabels, CEC aan en uit 

en een aantal verschillende image's van PLi Openspa en VIX het nog niet doet er iets aan het apparaat niet klopt.

Ik ga hem dus maar terug sturen en me bedenken of ik het nog een keer probeer met een andere xp1000.

Of dat ik naar een ET-6500 of ET-9200 ga. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf hier 2x et4000 (gelijk aan de xp1000) in gebruik en en heb 4 vrienden die op mijn advies ook een xp1000 op de slaapkamer hebben staan aangesloten met hdmi op de tv en wij hebben geen van allen problemen met het beeld bij het opstarten vanuit standby. Alle ontvangers gebruiken de meest recente Open Pli 4.  

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon toestel terug doen lijkt mij veiliger

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het toestel inderdaad al terug gestuurd.

Moet haast wel een fabrieksfout zijn.

 

Heb trouwens zaterdag toch maar weer een xp1000 besteld ;-)

 

Ik denk dat die morgen of woensdag binnenkomt en dan gaan we het daar nog eens mee proberen.

 

Ik hou jullie op de hoogte of alles dan wel naar behoren werkt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee daar gaan we weer.

Nieuwe xp1000 binnen gekregen en je raad het al... hetzelfde verhaal weer geen beeld.

 

Wat ik nu wel heb gedaan is de HDMI via mijn onkyo versterker laten lopen (pass tru) en dan werkt alles goed.

 

De vraag is nu wat is maakt het dat het HDMI signaal rechtstreeks aan de tv niet herkent wordt en via de versterker wel?

 

 

 

Dat mijn oude panasonic problemen kan hebben met HDMI en een xp1000 kan dan nog.

Maar dat dat mijn 2 maanden oude lg 47la6608 dat ook heeft is toch vreemd.

 

Ik zou wel eens een ander merk aan willen sluiten met open PLi4 erop en eens kijken of dat wel goed werkt.

Maar om nou weer een ander ontvanger te bestellen is ook wat.

Toevalling iemand in Ede die zo,n ding even te leen heeft liggen voor een dag of twee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al geprobeerd om alleen HDMI aan te sluiten van de XP1000? Dus geen enkel andere HDMI stekker in de TV.

Ja heb ik ook al gedaan, ik neem dat ding morgen mee in de auto en sluit hem eens bij een kennis op een samsung aan.

als hij het dan daar wel goed op doet dan breekt mijn klomp.

 

Waar ik nu bang voor begin te worden is dat er straks helemaal geen E2 kasten op mijn tv''s kunnen zonder dit gedoe.

 

(heb hier alleen een DM7000 ) die werkt goed maar is E1 en heeft alleen scart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ik reageer niet zo vaak op het forum maar lees wel veel hier. Ik had zo de volgende gedachte: is de firmware van je TV geupdate naar de laatste versie? Zou zo maar kunnen dat heb probleem hiermee is opgelost.

 

Succes, Rob

DM800se + Moteck SG2100A

Maxdigital + Triax 88cm 4 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...